دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به دیدنی های اراک و بهترین جاذبه های گردشگری این شهر زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

دیدنی های اراک شامل جاذبه های تاریخی و طبیعی بی شماری است. این شهر جذابیت های فوق العاده ای برای گردشگران داشته و از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

دیدنی های اراک از جذابیت های فوق العاده ای برخوردار است. این شهر جاذبه های بی شماری داشته و از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در این بخش با دیدنی های این شهر بیشتر آشنا می شوید.

معرفی دیدنی های اراک:

اگر سفر به نقاط مختلف و دیدنی ایران هستید، می توانید در این بخش با یکی از شهرهای پر جاذبه آن شوید. شهری که به واسطه قدمت و تمدن غنی خود از شهرت و اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

چند دیدنی از اراک

۱- حمام چهارفصل اراک:

یکی از مهم ترین جاذبه هایی که در شهر اراک وجود دارد، حمام چهارفصل آن می باشد که از لحاظ تاریخی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و قدمت زیادی دارد. این ساختمان بزرگ در زمان پادشاهی احمدشاه قاجار ساخته شده است و به دستور او  محمد ابراهیم خوانساری ساخت آن را آغاز کرده است.

حمام اراک

بزرگ ترین حمام ایران در شهر اراک و حمام چهارفصل آن می باشد که حدود ۱۶۰۰ مترمربع مساحت دارد و برای مردم این شهر به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. شما می توانید در لینک با حمام چهارفصل اراک آشنا شوید.

۲- روستای هزاوه:

گردشگران زیادی در طول سال از این روستا زیبا بازدید می کنند و به تفریح در آن می پردازند. این روستا دارای قدمت بسیار زیادی است و قدمت آن به حدود ۵۰۰۰ هزار سال پیش باز می گردد.

  •  آرون گروپس

روستاهای اراک

اگر می خواهید یک روز تفریحی عالی را با خانواده و یا دوستان خود سپری کنید این روستا در فاصله ۱۸ کیلومتری از شهر اراک می تواند یک گزینه مناسب در طول سفر باشد و یک روز تفریحی عالی را برای هر مسافری بسازد. این روستا از چشم انداز بی نظیر برخوردار می باشد که می تواند عکس های هر مسافری را زیبا تر نماید. بافت این روستا قدیمی پلکانی است و مردمان بسیار مهمان نوازی دارد.

۳- موزه مفاخر:

یکی دیگر از مهم ترین ساختمان ها و بهترین دیدنی های اراک که نباید از دست بدهید، موزه مفاخر آن می باشد که قدمت بسیار زیادی دارد و برای مردم این شهر به عنوان نماد بزرگ تاریخی شناخته می شود.

خانه باستانی اراک

اگر علاقه مند به بازدید از اماکن تاریخی هستید این موزه می تواند برای شما جالب توجه و سفر خوبی را برای هر مسافری بسازد. این ساختمان در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع قرار دارد و دارای یک حیاط بسیار زیبا و بزرگ می باشد. این موزه در خیابان بهشتی شهر اراک واقع شده است و همه روزه به جز روزهای تعطیل برای بازدید عموم باز می باشد.

۴- پیست اسکی شازند:

یکی از بهترین گزینه هایی که مسافران در سفر زمستانی خود به اراک می توانند از آن لذت ببرند پیست اسکی شازند می باشد که در زمستان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این پیست بزرگ حدود ۵ کیلومتر وسعت دارد و در فاصله ۵۵ کیلومتری از شهر اراک قرار دارد. این پیست دارای انواع خدمات رفاهی، تفریحی و ورزشی می باشد.

تفریح دیدنی اراک

۵-  تالاب میقان:

این تالاب یکی از مهم ترین تالاب های کویری در کشورمان می باشد که  ۲۵ هزار هکتار وسعت دارد. تالاب میقان دارای ۵۲ گونه گیاهی می باشد و حدود ۱۶ درصد از پرندگان کشور ایران در این تالاب زیست می کنند. اگر می خواهید در طول سفر خود یک روز تفریحی عالی و شگفت انگیز را تجربه نمایید تالاب میقان یکی از بهترین جاذبه ها در شهر اراک می باشد.

تالاب اراک

بهترین فصل سفر و بازدید از این تالاب فصل پاییز می باشد که بیشترین حضور درناها را در خود خواهد داشت و دارای چشم انداز بی نظیری می باشد. شما علاقه مندان برای آشنایی با تالاب میقان اراک این مقاله را از دست ندهید.

۶- بازار تاریخی اراک:

یک بازار قدیمی در قلب این شهر می باشد که قدمت بسیار زیادی دارد و از اولین ساختمان هایی است که در این شهر ساخته شده است. این بازار در سال  ۱۲۸۸ هجری قمری در زمان فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است و برای مردم این شهر به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. این بازار دارای بخش های زیادی از جمله آب انبار، مسجد، مدرسه ، حمام و … می باشد که در آن زمان از آن ها استفاده شده است. اگر می خواهید با یک بازار قدیمی با معماری خاص رو به رو شوید این بازار تاریخی می تواند برای هر گردشگری جالب توجه باشد.

بازار اراک

۷- برج شیشه اراک:

این ساختمان قدیمی نیز یکی از بهترین دیدنی های اراک می باشد که نباید از بازدید آن غافل شوید. این ساختمان معماری زیبایی داشته که شما از نزدیک می توانید با جذابیت های آن رو به رو شوید.

دیدنی تاریخی اراک

۸- روستای انجدان:

این روستا دارای چشمه های آب فراوانی بوده و طبیعت شگفت انگیزی دارد. کوه برف شاه و کوه باشکوه دیگر از ناحیه های دیدنی در این روستا به شمار می آیند که شما عزیزان شاهد زیبایی های بی حد و نصاب آن ها خواهید بود.

مهم ترین دیدنی های اراک

۹- خانه حسن پوریا:

اگر علاقه مند به جاذبه های تاریخی این شهر هستید، می توانید سری به این خانه تاریخی بزنید و از شگفتی های بی نظیر آن بیشتر دیدن کنید. این خانه در واقع یک موزه صنایع دستی نیز به شمار می آید. خانه حس پور اراک یک بنای دیدنی بوده که با آن آشنا خواهید شد.

جاذبه های اراک

۱۰- کلیسای مسروپ مقدس:

این کلیسا نیز یکی دیگر از بناهای تاریخی این شهر بوده و اهمیت زیادی دارد. این بنا متعلق به دوران قاجار بوده و متعلق به ارامنه می باشد. این بنا دارای بخش های مختلفی مثل سالن، مدرسه و … است که شما از نزدیک با آن ها آشنا می شوید.

معرفی دیدنی های اراک

شما علاقه مندان در این بخش با مهم ترین دیدنی های اراک آشنا شدید. این شهر جاذبه های دیدنی بی شماری داشته و از سوی علاقه مندان و گردشگران زیادی مورد توجه قرار می گیرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *