دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دریاچه نمک حاج علیقلی و بهترین زمان برای سفر به این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

دریاچه نمک حاج علیقلی یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی و گردشگری بوده که جذابیت های فوق العاده ای برای گردشگران دارد. این دریاچه در دامغان واقع شده است.

ایران سرزمینی سراسر زیبایی با جاذبه های دیدنی بی شمار بوده که از نقاط مختلف دنیا گردشگر جذب می کند. یکی از زیبایی های این کشور دریاچه نمک حاج علیقلی است که در سمنان واقع شده و دارای زیبایی های بسیار زیادی برای علاقه مندان می باشد.

کویر زیبای علیقلی

معرفی دریاچه نمک حاج علیقلی:

این دریاچه امروزه یکی از مهم ترین مکان های دیدنی سمنان بوده و با برخوداری از ویژگی های مختلف خود می تواند، مورد توجه باشد. حس خوب قدم زدن روی نمکزارهای این ناحیه از یک سو و از سوی دیگر نیز جاذبه های طبیعی متعدد آن موجب شده اند جذابیت های زیادی برای گردشگران داشته باشد. این کویر از مکان های دیدنی دامغان می باشد.

دریاچه زیبای علیقلی

عکاسی و ثبت تصاویر در این ناحیه نیز تجربه بکر دیگری بوده که شما عزیزان باید از آن ها لذت ببرید. نمک های موجود در این دریاچه که خاصیت بالای نمک درمانی دارند، اهمیت زیادی برای طبیعت گردان خواهند داشت. کویرهای این ناحیه نیز اهمیت گردشگری بسیار بالایی برای علاقه مندان دارد.

دریاچه نمک حاج علیقلی

 موقعیت جغرافیایی کویر:

این کویر دیدنی در جنوب شرقی دامغان واقع شده است و ۴۳ کیلومتر از این شهر فاصله دارد. این کویر با وجود اینکه کویری بسیار پهناور و وسیع نمی باشد، جذابیت های فوق العاده و منحصر به فردی را از آن خود می کند. اطراف این کویر را کوه های بلندی احاطه کرده اند که شاید بیش از حد دارای اهمیت هستند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

کویر نمکی علیقلی

پوشش های گیاهی کویر:

دریاچه نمک حاج علیقلی همچنین دارای پوشش های گیاهی بسیار مرغوب و مناسبی می باشد. درختان و گیاهان موجود در این ناحیه نیز اهمیت گردشگری بالایی دارند. گیاهان این ناحیه شورپسند بوده و دارای ویژگی های منحصر به فردی برای رشد هستند. انواعی از درختان تاغ و دیگر گیاهان نیز در این ناحیه جذابیت های فوق العاده ای خواهند داشت.

معرفی زیبایی علیقلی

رودهای کویر:

جالب است بدانید در این ناحیه کویری دو رود با نام های رودخانه دامغان و رودخانه حسن آباد قرار دارند که از دامنه های البرز سرازیر می شوند. این رودها اغلب فصلی بوده ولی با این وجود جذابیت های فوق العاده ای دارند.

دریاچه نمک علیقلی

فصل های مناسب برای سفر:

برای بازدید از زیبایی های بیشتر این ناحیه بهتر است، فصل های خنک تر سال را انتخاب کنید. در این فصل ها هوا کمی معتدل تر و خنک تر بوده و شما راحت تر می توانید از جذابیت های آن بازدید کنید. این ناحیه کویری در فصل های گرم سال درجه حرارت بالایی داشته و اغلب برای گردشگران طاقت فرسا می شود.

این دریاچه امروزه یکی از دیدنی های سمنان بوده که شما علاقه مندان را به سوی خود می کشاند. شما می توانید در لینک با دیدنی های سمنان آشنا شوید و جذابیت های بیشتری از این مناطق را بشناسید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *