دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

با جاذبه های توریستی و دیدنی های سمنان آشنا شوید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

استان سمنان با وجود شهرستان های دیدنی و جذاب از استان های زیبا برای گردشگری است که می تواند تجربه های بسیاری از یک سفر در کشور ایران را در اختیار گردشگران و توریست ها قرار دهد مهد شهر و شهمیرزاد از مهم ترین شهرهای دیدنی سمنان هستند.

در استان سمنان می توانید از طبیعت های دیدنی و زیبای جنگل ها و رودخانه دیدن کنید همچنین می توانید برای کسب یک تجربه بی نظیر به مناطق کویری این استان بروید و شب را با دیدن ستارگان پر نور سپری کنید. در کنار این طبیعت های و دیدنی های سمانان می توانید از جاذبه ها و مکان های باستانی و قدیمی نیز دیدن کنید که از جمله مهم ترین آن می توان به شهر تاریخی بسطام و گردکوه اشاره کرد.

دیدنی های سمنان و جاذبه های زیبای آن:

گرمسار و دامغان از جمله از شمار شهرستان های گردشگری سمنان محسوب می شوند که دارای پیشینه تاریخی طولانی هستند و بناهای تارخی زیادی در این شهرها به چشم می خورد. شهرستان گرمسار از زمان وجود جاده ابریشم در ایران وجود دارد و برخی بناها از آن دوران در این شهرستان به جا مانده است.

بسطام در سمنان

شهر بسطام سمنان

امامزاده در سمنان

پیغمبران

جاذبه های تاریخی سمنان آهوان

  •  آرون گروپس

دامغان برخلاف گرمسار که جنبه تاریخی برای گردشگران دارد شهری با طبیعت زیبا و جنگل و رودخانه است و طبیعت گردی در این شهر استان برای گردشگران جذاب و خاطره انگیز است.

چشمه آب گرم سمنان

 

جاذبه های طبیعی سمنان

پرور

چشمه آب گرم:

یکی از چشمه های آب گرم استان سمنان در غرب این استان و در ۱۸ کیلومتری شهرستان مهدیشهر قرار گرفته است این چشمه های آب گرم دارای خواص دارویی و درمانی هستند که هر ساله افراد زیادی به مناطق سفر می کنند.

دیدنی های سمنان

دشت زیبا در سمنان

دشت شقایق کالپوش

جنگل  دیدنی ابر:

این جنگل از دیدنی های سمنان است که در ۴۵ کیلومتری از شهر شاهرود قرار گرفته است و از دسته جنگل های هیرکانی است که سطح بالای جنگل و آسمان آن را ابرها انبوه پوشانده است.

دیدنی های سمنان و جاذبه های آن

جنگل زیبای اولنگ:

این جنگل سرسبز در شمال شهر شاهرود و ۵۸ کیلومتری از آن واقع شده است گونه های مختلف پوششی درختان و حیوانات این جنگل را مهم و دیدنی کرده است.

دشت شاد سمنان

جنگل دشت شاد:

شهر شاهرود از دیدنی های سمنان است که دارای جنگل های متنوعی است یکی از جنگل هایی که در ۱۸۰ کیلومتری این شهر قرار گرفته است جنگل دشت شاد است که دارای طبیعتی بی نظیر و بکر است و تجربه بی نظیری از سفر به طبیعت را در اختیار شما قرار می دهد.

دیدنی های سمنان و آبشار زیبای آن

مکان های مهم در سمنان

غر دربند

آبشار تماشایی نام نیک:

این آبشار زیبا از دیدنی های سمنان است و در جنگل های نام نیک قرار گرفته است که در حسین آباد شهرستان شاهرود واقع شده است وجود بیعت زیبا و چشم اندازهای ویژه در این منطقه زیبایی آن را دو چندان کرده است.

مکان های توریستی سمنان

مجن و آبشار دیدنی تنگه داستان:

 یکی از مکان های دیدنی سمنان آبشار مجن است که در ۱۰ کیلومتری شهر مجن قرار گرفه است که فاصله آن با شاهرود ۳۵ کیلومتر است و با نام تنگه داستان شناخته می شود این منطقه دارای تنوع پوشش گیاهی است و از آب و هوای مناسبی برخوردار است.

جنگل های سمنان

خوش ییلاق:

این ییلاق در شهرستان شاهرود واقع شده است و با تنوع زیستگاه گیاهی و جانوری خود محل مناسبی برای ییلاق است در این منطقه می توانید از دشت، جنگل و کوهستان های زیبا دیدن کنید.

 

منطقه محافظتی سمنان

زیستگاه توران

جنگل های ابر سمنان

قطری

دیدنی های کویر سمنان

رضا آباد خوارتوران

مناطق تاریخی سمنان

چشمه علی

رودخانه زیبای سمنان

سد شهید شاهچراغی

گردکوه سمنان

 

گردکوه چشمه قلقل سمنان

چشمه قلقل

تنگه زندان سمنان

تنگه زندان

پارک ملی کویر سمنان

پارک ملی کویر

بنه کوه سمنان

بنه کوه

مکان های زیبا در سمنان

رامه

چشمه هفت رنگ سمنان

چشمه هفت رنگ، تاش و فرحزاد:

این مناطق  از دیگر دیدنی های سمنان است که در شهرستان شاهرود واقع شده است این مناطق بی نظیر و بکر دارای چشمه های مهمی هستند که خواص درمانی دارند و از مراتع سرسبزی برخوردار هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *