دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

زیبایی های دشت سوسن و آنچه باید از نزدیک تماشا کنید!

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

دشت سوسن ایذه یکی از دشت های وسیع و سرسبزی است که به دلیل وجود انواعی از گل ها و گیاهان طبیعت زیبایی دارد. این دشت ها چشم اندازهای ویژه ای را به شما نشان می دهند.

ایذه از جمله شهرهای گردشگری و باستانی کشورمان است. این شهر از دیدنی های خوزستان بوده و جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی دارد. آثار و سنگ نوشته هایی که در این مجموعه وجود داشته بازدیدکنندگان زیادی دارد. شما می توانید در این بخش هم با زیبایی های دشت سوسن هم آشنا شوید.

دشت سوسن

زیبایی های دشت سوسن:

از جاذبه های باستانی و قدیمی این شهر که بگذریم به دیدنی های دیگری می رسیم. جاذبه هایی مانند این دشت های وسیع و سرسبز که شگفتی های ویژه خود را دارند. این دشت های دارای مناظر بکری بوده و علاقه مندان زیادی را به سوی خود می کشاند. این دشت ها از مکان های دیدنی خوزستان به شمار می آیند.

تپه دیدنی سوسن

دشت سوسن کجاست؟

این دشت زیبا با جاذبه های بی پروای خود در دنیا نیز شناخته شده است. این دشت ها امروزه از دیدنی های خوزستان هستند و در ۳۵ کیلومتری از شهر ایذه قرار گرفته اند. این دشت زیبا که از دو بخش با مرکزیت جنگه و ترشک تشکیل شده است، در مجاورت چهارمحال بختیاری نیز قرار می گیرد.

تپه تفریحی سوسن

قطعه ای از بهشت:

این دشت وسیع به دلیل وجود گونه های مختلفی از گیاهان و طبیعت سرسبز خود در میان علاقه مندان شناخته شده است. دشت تماشایی دارای رمز و رازهایی بوده که طبیعت ان را سحرانگیزتر خواهدد کرد. شما می توانید در ادامه با ویژگی های بیشتری از این دشت ها هم آشنا شوید.

  •  آرون گروپس

طبیعت سوسن

ویژگی های دشت:

این دشت ویژگی های سرشاری داشته و یکی از مهم ترین ویژگی های این دشت هم وجو رود کارون و رودخانه هایی است که از اطراف آن عبور می کنند. تپه ها و ارتفاعات این نواحی نیز زیبایی های منحصر به فردی به خود اختصاص می دهند. در این دشت ها می توانید با مهم ترین گونه های گل نرگس، شقایق، بلوط، انار، انجیر، سوسن و بابونه آشنا شوید.

دامنه های سوسن

دشت سوسن ویژگی های جذابی برای گردشگران و هر ساله از سوی گردشگران و علاقه مندان زیادی مورد توجه می باشد. رود خروشان کارون که از این ناحیه عبور می کند، سرسبزی بی شماری را به این مناطق هدیه می دهد. در نواحی اطراف این دشت ها نیز روستایی وجود داشته که دارای خانه هایی با معماری پلکانی می باشد. این خانه ها نیز ویژگی های منحصر به فردی دارند.

ارتفاعات سرسبز سوسن

این دشت ها امروزه از دیدنی های ایذه هستند و شگفتی های زیادی برای علاقه مندان دارند. از تفریحات مهم در این دشت ها می توان به قایق سواری، پیاده روی، روستاگردی و ماهی گیری اشاره کرد. هر یک از این تفریحات جذابیت های زایدی برای گردشگران دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *