دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

از خواص قارچ صدفی و فواید مصرف این گیاه خوشمزه چه می دانید؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

خواص قارچ صدفی بسیار بالا است. این قارچ سرشار از کلیسم، آهن، منیزیم، فسفر و … می باشد. این قارچ برای پیشگری از سرطان و ام اس موثر است.

قارچ صدفی در واقع یک قارچ خوراکی با خواص درمانی بسیار بالا است. این قارچ در تمام نقاط دنیا یافت می شود و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. شما می توانید در این بخش از تازه های آرگا با خواص قارچ صدفی و فواید آن بیشتر آشنا شوید.

قارچ صدفی چیست

خواص قارچ صدفی را بیشتر بدانید:

یکی از نکات مهم درباره این دسته از قارچ ها خواص غذایی بالایی است که برای بدن دارد. این نوع قارچ همچنین به شیوه ای ساده و راحت در خانه ها قابل پرورش خواهد بود به همین دلیل است این قارچ را پر خاصیت می دانند. این نوع قارچ همچنین در طبیعت وحشی نیز به راحتی قابل رشد می باشد. از انوع درگیر قارچ ها می توان به قارچ دنبلان اشاره کرد که در لینک به خواص قارچ دنبلان هم اشاره شده است.

قارچ صدفی خانگی

قارچ ها در هوای معتدل و گرمسیری قابلیت رشد دارند. منبع اصلی تغذیه این نوع از قارچ ها درختان و گیاهان پوسیده خواهد بود. تحقیقات نشان داده این نوع قارچ ها صرفا ارزش غذایی بالایی دارند و به اندازه یک وعده غذایی کامل می باشند. اهمیت این قارچ ها نه تنها به خاطر وجود ارزش غذایی است بلکه به دلیل خواص دارویی مهم آن نیز می باشد.

ارزش غذایی قارچ ها:

قارچ ها منبع بسیار خوبی از ویتامین د خواهد بود. ژرمانیوم که یک نوع ماده غذایی پر خاصیت می باشد در این نوع قارچ ها یافت خواهد شد. انتی اکسیدان ها نیز منبع دیگری از ویتامین ها در این قارچ محسوب می شوند. نیاسین، مس، فسفر و پتاسیم نیز در این قارچ وجود داشته که منبع غذایی سرشاری خواهند بود. پروتئین، اهن، کلسیم و ویتامین ث نیز در این قارچ ها وجود دارد.

مزایای قارچ صدفی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ثابت کردن قند خون:

یکی از مهم ترین خواص قارچ صدفی برای سلامت بدن تابث نگه داشتن قند خون می باشد. با توجه به اینکه کلیسم برای کنترل ترشح انسولین مناسب است، این نوع قارچ هم در ثابت نگه داشتن قند خون موثر می باشد. ویتامین د نیز می تواند به کنترل قند خون شما کمک کند که در این نوع قارچ ها وجود دارد.

مشکلات قلبی عروقی:

با ایجاد تعادل در گیلیسرید و کلسترول بدن عامل دیگری مانند ویتامین ب ۳ می تواند، موجب کاهش تصلب شرائین شود. در این مواقع شریان ها سفت شده و منجر به ایجاد بیماری های قلبی خواهد شد. این ویتامین موجود در قارچ موجب شده تا چنین التهاب هایی کاهش پیدا کند. شما با مصرف این قارچ می توانید، مانع بیماری های قلبی می شوید.

خواص قارچ صدفی

یستم ایمنی:

این قارچ در مقابل بیماری های آنفولانزا و سرماخوردگی نیز بسیار موثر است. ویتامین د موجود در این قارچ ها سیستم دفاعی بدن را در مقابل این بیماری ها افزایش خواهد داد. این قارچ مشکلات گوارشی را رفع کرده و در پیشگیری از بیماری هایی مانند ام اس و آرتروز موثر واقع می شود.

مشکلات پوستی:

ویتامین های موجود در این قارچ در حل مشکلات پوستی مانند آکنه تاثیر بسزایی دارد. نیاسین موجود در این قارچ ها می تواند، التهاب های پوستی را حل کرده و مشکلات سوزش پوست را برطرف کند. رفع تاول های پوستی نیز یکی دیگر از فواید این نوع قارچ ها می باشد.

سلامت مغز:

بررسی ها نشان داده که مس موجود در این قارچ ها می تواند بر سلامت مغز تاثیر داشته باشد. گالاکتوز و دوپامین از خواص قارچ صدفی برای سلامت بدن می باشد. همانطور که می دانید، کمبود مس موجب ایجاد ضعف در بدن می شود. شما با مصرف این نوع قارچ ها می توانید، از بیماری های عصبی و سرطانی پیشگیری کنید. این مورد از خواص قارچ گانودرما نیز می باشد.

قارچ صدفی پر خاصیت

رفع کم خونی:

ویتامین ب ۲ در این قارچ موجب تولید گلبول های قرمز شده و سنتز هورمون های اسیدی را تنظیم خواهد کرد. این فرایند به انتقال اکسیژن و جابجایی آهن نیز کمک می کند. افرادی که ویتامین ب ۲ بدنشان کم است بیشتر در معرض ابتلا به کم خونی قرار می گیرند. شما با مصرف این نوع قارچ ها انرژی بدن خود را نیز افزایش می دهید.

پیشگری از پوسیدگی دندان:

کلسیم، فسفر و ویتامین د می تواند در پیشگیری از پوسیدگی دندان نقش مهمی داشته باشد. این ماده غذایی سرشار از ویتامین های مورد نیاز برای دندان است که از سنین کودکی باید مصرف شود. مصرف این نوع قارچ ها برای کودکان نیز موجب رشد بهتر و بهبود سلامت دنان های آن ها ی شود. ویتامین موجود در این قارچ موجب شده تا التهاب های لثه ای شما نیز بهتر شود و از آن پیشگیری خواهد کرد.

قارچ صدفی چه مزیتی دارد

ضد سرطان:

یکی دیگر از تاثیرات شگفت انگیز و خواص قارچ صدفی پیشگیری از بیماری های سرطانی خواهد بود. پلی ساکارید موجود در قارچ فعالیت های موثر و بالقوه ای داشته که ضد تومورها عمل می کنند. این آنتی اکسیدان قوی در پیشگیری از سرطان روده نیز نقش مهمی دارد.

شما می توانید در لینک با خواص قارچ بیشتر آشنا شوید. از دیگر خواص مفید و عالی قارچ ها می توان به ضد التهابی و کنترل کلسترول اشاره کرد. قارچ را می توانید در هر نوع غذایی داشته باشید. مصرف قارچ به صورت آب پز بسیار بهتر بوده و خواص آن را حفظ می کند. این ماده غذایی به دلیل فیبر بالایی که دارد باید کمی پخته شود تا جذب بهتری در بدن داشته باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *