دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

چشمه آب گرم بلیران و جذابیت های آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

چشمه آب گرم بلیران از مهم ترین چشمه های آب گرم ایران بوده که در منطقه ای جنگلی و روستایی با همین نام واقع شده اند. این چشمه ها برای سلامت پوست و درد مفصلی مناسب می باشند.

یکی از مقاصد گردشگری جذاب و تفریحی آمل که می توانید از آن لذت ببرید، چشمه آب گرم بلیران می باشد. این چشمه در روستایی با همین نام واقع شده است. این روستا در بخش سردشت امل و در جاده قدیم آمل به بابل قرار گرفته که می توانید از زیبایی آن بازدید کنید.

چشمه آب گرم بلیران

چشمه آب گرم بلیران:

این روستا طبیعت بکر و بی نظیری برای گردشگران دارد. این روستا علاوه بر چشم اندازهای جنگلی خود دارای رودخانه های پر آبی بوده که موجب سرسبزی بیشتر این نواحی می شوند. رودخانه گرمرو یا گرمارود که یکی از مهم ترین رودخانه های این نواحی است،  طبیعت بی نظیری به منطقه می بخشد.

منطقه آب گرم بلیران

چشمه های آب معدنی این نواحی نیز نظیر لاله زار و گرو می باشند. هر یک از این چشمه های آب معدنی ویژگی های خود را داشته و به نوعی برای گردشگران جذابیت خواهند داشت. شما می توانید در این روستا از زیبایی های این چشمه نیز بیشتر دیدن کنید. این چشمه از بهترین چشمه های آب گرم ایران می باشد.

آب گرم دیدنی بلیران

چشمه های آب معدنی:

همانطور که اشاره شد این نواحی دارای دو چشمه آب معدنی می باشند. آب گرم لاله زار و گرو از مهم ترین این آب معدنی ها هستند. املاح معدنی که دارای خواص درمانی بالایی بوده می تواند، مشکلات پوستی و دردهای مفصلی را برطرف کند. این آب گرم فیروزه ای رنگ بوده و ویژگی های زیادی دارد. این چشمه از دیدنی های جنگل بلیران خواهد بود.

  •  آرون گروپس

چشمه معدنی بلیران

این آب های فیروزه ای رنگ از سمت چپ به رودخانه می ریزند. این آب گرم بسیار شفاف و زلال بوده که به دلیل گرم بودنش خواص زیادی نیز برای دارد. در مکانی که آب گرم به رودخانه متصل خواهد شد، از روی رنگ آب می توان آب سرد و گرم را تشخیص داد.

چشمه بلیران

در صورتی که در این محل پای خود را در آب فرو کنید به خوبی متوجه سرد و گرمی آب خواهید شد. این یکی از ویژگی های مهم چشمه های آب گرم بلیران می باشد. اگر می خواهید در این آب ها شنا کنید، حتما فصل تابستان را انتخاب نمایید. فصل بهار و پاییز نیز برای آب تنی کردن شما مناسب است.

جنگل و آب گرم بلیران

این چشمه از مکان های دیدنی آمل بوده و زیبایی های زیادی دارد. این نواحی چشم اندازهای طبیعی و گردشگری فوق العاده ای داشته و شما با سفر به این منطقه در فصل بهار زیبایی های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. این نواحی بکر و بی نظیر هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *