دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اصول تمیز کردن سبزی خرد کن را یاد بگیرید

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

شستن و تمیز کردن سبزی خرد کن یکی از مهمترین اقداماتی است که باید پس از هر بار استفاده از آن صورت گیرد. در این مطلب نحوه انجام این کار ارائه می شود.

امروزه یکی از مهمترین وسایل و تجهیزاتی که در آشپزخانه ها دیده می شود، سبزی خرد کن است. تمیز کردن این محصول به جهت جلوگیری از تغییر طعم و کیفیت سبزی باید صورت گیرد. اگر مایلید تا با نحوه تمیز کردن سبزی خرد کن آشنا شوید با ادامه مطلب همراه ما باشید.

نحوه تمیز کردن سبزی خرد کن

همانطور که می دانید سبزی خرد کن ها در انواع خانگی و صنعتی وجود دارند و امروزه یکی از مهمترین ابزار و تجهیزاتی هستند که در آشپزخانه ها به جهت خرد کردن انواع سبزی حضور دارند. شایان ذکر است سبزی خرد کن های صنعتی در انواع سطلی و بشقابی تولید و عرضه می شوند تا حجم زیادی از سبزی را بدون آب انداختن و له شدگی و در یک اندازه خرد نمایند.

  حال آیا با روش تمیز کردن سبزی خرد کن آشنایی دارید؟ شستن و تمیز کردن این وسیله پس از هر بار استفاده یکی از مهمترین نکات خانه داری است که به جهت جلوگیری از تغییر طعم و کیفیت سبزی باید صورت گیرد. اگر با نحوه تمیز کردن سبزی خرد کن آشنایی کامل ندارید و مایلید تا آن را فرا بگیرید، با ادامه مطلب همراه ما باشید.

دلیل تمیز نمودن سبزی خرد کن

در منزل اکثر ایرانی ها، سبزی خرد شده و سرخ شده در فریزر و در حجم های بسیار موجود است. علت این موضوع علاقه زیاد ما به پخت انواع خورش های خوشمزه از جمله قورمه سبزی یا انواع آش می باشد. البته خرد کردن سبزی در حجم زیاد نیز دردسرهای خاص خود را دارد.

زیرا اکثر افراد عادت دارند سبزی را بسیار ریز خرد کنند. انجام این کار با کارد یا تخته و ساطور طبیعتا زمان بر بوده و احتمال آسیب به انگشتان هم وجود دارد. از سویی نگه داشتن و فشار به چاقو برای خرد شدن کامل سبزی نیز سبب می شود انگشت ها و دست ها خسته شوند.

به این دلیل استفاده از سبزی خرد کردن یکی از ضروریات هر منزلی است و با گذشت زمان انواع سبزی خرد کن در مدل های مختلف روانه بازار شده است. این دستگاه در طرح و اشکال متفاوتی ساخته شده تا پاسخگوی انواع سلیقه ها باشد. درباره استفاده از هر دستگاه سبزی خرد کن برخی پارامترها اهمیت زیادی دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

  •  آرون گروپس

یکی از این پارامترها برند شناخته شده و باکیفیت می باشد. برندهای مطرحی از گذشته تاکنون توانسته اند به علت تولید محصول باکیفیت، مورد استقبال واقع شوند و محصولاتی تولید که دوام بیشتری هم دارند. ولی برخی از سبزی خرد کن ها کیفیت مناسبی نداشته و پس از مدت کوتاهی از بین می روند.

باید در این محصول از قطعات محکم و مناسب استفاده تا عمر دستگاه طولانی تر شود. در این راستا یکی از مواردی که به افزایش عمر مفید دستگاه کمک می کند، تمیز کردن آن است. ذرات سبزی خرد شده می تواند شرایط را برای رشد انواع باکتری و قارچ مطلوب نماید و ماندن آن در قطعات دستگاه به آن صدمه بزند.

به این ترتیب لازم است هم پیش از خرد کردن سبزی و هم بعد از استفاده به طور کامل تمیز و ضدعفونی شود.

چگونه سبزی خرد کن را تمیز کنیم؟

همانطور که اشاره شد سبزی خردکن های موجود در بازار در دو نوع صنعتی و خانگی کاربرد دارند که در اندازه و ظرفیت های مختلفی ارائه می شوند. یکی از نکات مهم در راستای افزایش عمر مفید دستگاه و جلوگیری از خرابی آن، شستشوی منظم و تمیز کردن آن است.

همانطور که می دانید دستگاه های سبزی خرد کن تیغه های بزرگ و برنده ای دارند و لازم است برای شستشو تیغه ها خیلی آرام جدا شوند. معمولا در سبزی خرد کن نوع سطلی این تیغه ها به صورت پیچی از مخزن جدا می شوند. به این ترتیب تیغه ها را با احتیاط از دستگاه جدا کنید.

پس از شستن کامل تیغه ها کمی صبر کنید تا کاملا خشک شوند. اگر تصور می کنید تیغه ها کند شده و نمی توانند سبزی ها را به خوبی خرد کنند، یا از سنگ مخصوص تیز کردن تیغه کمک بگیرید یا با مراجعه به فروشگاه های لوازم خانگی تیغه سبزی خرد کن را تعویض نمایید.

ضمنا به خاطر داشته باشید پس از شستن مخزن سبزی خرد کن سطلی آن را از موتور جدا نمایید. معمولا مخزن این سبزی خرد کن ها با چند پیچ به موتور متصل است. پس از جداسازی مخزن می توانید آن را خوب شستشو دهید. هنگام شستشوی مخزن دقت کنید که همه ذرات ریز کناره ها را به خوبی از داخل مخزن تمیز کنید.

بعد از اتمام کار مخزن را خوب خشک کنید. بعد همه قطعات جدا شده را به هم وصل کنید و در هنگام قرار دادن تیغه های سبزی خرد کن احتیاط نمایید. به این ترتیب دانستید که تمیز کردن این دستگاه کار سختی نبوده ولی باید این کار با دقت زیادی انجام شود. زیرا تیغه های داخل مخزن بسیار تیز و برنده هستند. ضمنا دستگاه را در مکانی دور از رطوبت نگهداری نمایید.

همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با مهمترین مراحل تمیز کردن چای ساز و نحوه تمیز کردن سرخ کن روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *