دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه انواع شیرینی خشک برای عید نوروز

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

با نزدیک شدن به سال جدید، همه به دنبال خرید شیرینی برای پذیرایی از مهمانان خود هستند.البته در این میان سفارش آنلاین شرینینیز طرفداران خاص خود را دارد.این مطلب به شما طرز تهیه انواع شیرینی خشک را آموزش داده است.

طرز تهیه انواع شیرینی خشک برای عید نوروز

  1. شیرینی ونیزی

 

نوع پرطرفدار و ساده شیرینی‌های خشک است که برای تهیه آن باید کره، پودر قند، وانیل را ترکیب کرده و سپس آرد را به آن اضافه کنید. مواد آماده شده را با قیف ماسوره یا ساده درون سینی فر به صورت شکوفه قرار دهید و درون فر بپزید.

  1. طرز تهیه شیرینی تسمه ای

 

شیرینی تسمه‌ای با اسامی مختلف مربایی، آلمانی و مشهدی نیز دیده می‌شود. طرز تهیه شیرینی تسمه ای از دولایه درست شده که به وسیله مقداری مارمالاد به هم چسبیده‌اند و با ترکیب کره آب شده، پودر قند، تخم مرغ و عسل، آرد و بکینگ پودر درست می‌شود.

  1. شیرینی زنجبیلی

 

طرز تهیه انواع شیرینی خشک برای عید نوروز

برای علاقه‌مندان به طعم‌های تند این شیرینی بهترین انتخاب است.کافی است کره شکر و زرده تخم را مخلوط کنید و سپس پودر زنجبیل، بکینگ پودر و شکر و در نهایت آرد سفید را به آن اضافه کنید. سپس خمیر را قالب زده ودرون فر قرار دهید.

  1. کوکی پسته‌ای و فندقی

 

این مدل شیرینی نیز طعم فوق‌العاده‌ای داشته و با استفاده از کره، پودر قند، تخم مرغ، هل، زعفران، پودر پسته و آرد تهیه می‌شود. در میانه هر شیرینی یک حفره وجود دارد که با شکلات، فندق و پسته پر می‌شود.

  1. شیرینی مارمالادی

 

طرز تهیه انواع شیرینی خشک برای عید نوروز

نوع دیگری از شیرینی است که شبیه به مدل‌های تسمه‌ای بوده، با این تفاوت که روی هر شیرینی یک حفره وجود دارد و درون آن مارمالاد با طعم دلخواهتان قرار می‌گیرد. این شیرینی نیز همانند انواع مشهدی به صورت دو لایه نازک به هم چسبیده است.

  1. شیرینی کنجدی شکلاتی

 

برای درست کردن شیرینی کنجدی شکلاتی، تنها به کره، پودر قند و تخم مرغ، پودر کاکائو، بکینگ پودر و آرد و کنجد نیاز خواهید داشت. در قسمت میانه این شیرینی نیز حفره‌ای وجود دارد که می‌توانید آن را با شکلات پر کنید.

  1. اسکار گردویی

 

اسکار گردویی یک ترکیب جذاب برای مهمانان شما خواهد بود. یک لایه از خمیر مخصوص شیرینی که با لایه‌ای از سفیده تخم مرغ و گردوی خرد شده پوشانده شده و کاملا ترد و خوش طعم است.

  1. شیرینی سوئیسی

 

شیرینی سوئیسی  را نیز می‌توانید با توجه به ذائقه خود درست کنید. برای درست کردن پایه آن کافی است تخم مرغ، وانیل، آرد برنج، آرد سفید را در منزل خود داشته باشید. پس از پخت در حفره این شیرینی مارمالادی را با طعم دلخواهتان قرار دهید.

  1. شیرینی کشمشی

 

یکی از شیرینی‌های خوش‌خوراک است که طرز تهیه آن بسیار آسان و با ترکیبات کمی آماده می‌شود. کره، وانیل و پودر قند را درون ظرفی هم بزنید. تخم مرغ را درون آنها بشکنید و سپس آرد الک شده را کم کم اضافه کنید. کشمش‌های خیس خورده را به این مواد اضافه کرده و در نهایت مایع آماده شده را با فواصل مشخص روی سینی فر چیده و بپزید.

  1. شیرینی وانیلی

 

همانطور که از نام این شیرینی پیداست، طعم وانیلی دارد. برای درست کردن آنبه کمی کره و شکر، تخم مرغ، نمک، وانیل و آرد نیاز خواهید داشت. پس از ترکیب این مواد باید آنها را قالب زده و درون فر قرار دهید.

  1. شیرینی خشک

 

پخت شیرینی خشک تنها در یک ساعت و با استفاده از ترکیبات ساده‌ای که همه ما در منزل داریم امکان پذیر است. این شیرینی می‌تواند طعم‌های مختلف زنجبیل، دارچین یا وانیل را داشته باشد. ترکیبات آن نیز تنها با آرد، کره، تخم مرغ و بکینگ پودر به همراه دیگر طعم دهنده‌ها است.

  1. شیرینی نخودچی

 

نوع دیگری از شیرینی خشک برای عید نوروز است که درست کردن آن بسیار آسان است. همانطور که از نام این شیرینی پیداست، ترکیب اصلی آن از نخودچی بوده و متعلق به شهر قزوین است. این شیرینی هم درون فر و هم در خارج از فر تهیه می‌شود.

  1. شیرینی پنجره‌ای

 

طرز تهیه انواع شیرینی خشک برای عید نوروز

راحت‌ترین نوع شیرینی خشک است که ترکیبی از نشاسته، گلاب، تخم مرغ، آرد سفید و آرد ذرت آن را می‌سازد. این مدل شیرینی قالب‌های مخصوصی داشته و درون روغن سرخ می‌شود.

  1. شیرینی نان چای

 

برای درست کردن این مدل شیرینی باید کره، پودر قند، تخم مرغ و هل را مخلوط و سپس ماست، بکینگ پودر و در آخر آرد را به تدریج اضافه کنید تا خمیر نرمی ایجاد شود. سپس با قالب‌هایی با ضخامت ۱ سانت درون فر پخته شود.

  1. شیرینی قرابیه

 

برای درست کردن این مدل شیرینی ساده تنها نیازمند بادام سفید بدون پوست خیس خورده هستید و باید آن را با شکر و سفیده تخم مرغ به شکل خمیر درآورید. این خمیر را درون یک قیف ریخته و با ماسوره روی کاغذ روغنی و سپس درون فر قرار دهید.

  1. زبان گربه

 

آخرین شیرینی، زبان گربه است. در این دستور پخت باید روغن، پودر قند و وانیل را ترکیب و سپس تخم مرغ را به آن اضافه کنید. در نهایت با اضافه کردن آرد خمیر شما آماده است. این خمیر را به صورت لوله‌های باریک ۳ تا ۴ سانتی‌متر درآورده و درون فر بپزید.

انواع شیرینی خشک عید، از شیرینی کشمشی تا سوئیسی

 

با انواع شیرینی‌های خشک آشنا شدید و حالا می‌توانید یک یا چند مورد از آن‌ها را برای عید نوروز تدارک ببینید. شما می‌توانید این شیرینی‌ها را خودتان تهیه کنید و از طعم شیرینی‌های خشک خانگی لذت ببرید. اگر هم تمایل نداشته باشید، می‌توانید سفارش شیرینی برای عید را به صورت آنلاین انجام دهید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *