دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاربرد کیت رنگ مو و نگاهی به مزایای استفاده از آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

 خانم ها یا آقایانی که به تغییر رنگ مو علاقمند هستند ولی به علت مشغله زیاد فرصت رفتن به سالن آرایشی را ندارند، می توانند از کیت رنگ مو استفاده کنند. در این مطلب با کاربرد کیت رنگ مو و روش استفاده آن آشنا می شوید.

اگر به تغییر رنگ مو در منزل علاقمندید یا به علت مشغله کاری فرصت رفتن به سالن آرایشی را ندارید. می توانید از کیت رنگ مو استفاده نمایید. در این مطلب به کاربرد کیت رنگ مو و روش استفاده آن می پردازیم تا اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید.

آشنایی با کاربرد کیت رنگ مو

امروزه تغییر رنگ مو طرفداران زیادی بین خانم ها و آقایان پیدا کرده است و همه علاقمند هستند که موهای خوش رنگی داشته باشند. حال ممکن است به علت مشغله کاری فرصت رفتن به سالن آرایشی را نداشته یا خودشان تمایل دارند در منزل این کار را انجام دهند.

ولی مشکلی که اینجا وجود دارد این است که از ترکیب رنگ و اکسیدان سررشته چندانی ندارند؛ به این ترتیب کیت یا بسته لوازم رنگ مو چاره این مشکل خواهد بود. اگر با کیت مو و کاربرد آن آشنایی ندارید با ادامه مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات خوبی در این باره کسب نمایید.

رنگ مو تیوپی چه فرقی با بسته لوازم رنگ مو دارد؟

بیشتر رنگ موهای بازار به صورت تیوپی بوده و برای رنگ کردن مو یا باید به سالن آرایشی مراجعه یا وسایل مورد نیاز آن را تهیه و در منزل این کار را انجام دهید. مشکل اینجاست که کیفیت رنگ های انتخابی ممکن است پایین بوده و در استفاده مداوم سبب آسیب به موهای فرد شود.

رنگ موی تیوپی سالیان متمادی است که در بازار موجود بوده و اکثر بانوان تجربه خرید رنگ مو و استفاده از آن را داشته اند. بیشتر این رنگ ها دارای مواد شیمیایی و مضر بوده و در صورت استفاده مداوم سبب آسیب به موها، سوختگی و بدحالت شدن موها می شوند. و برطرف کردن سوختگی مو در اثر رنگ موهای بی کیفیت کار دشواری است.

  •  آرون گروپس

در حالی که بسته لوازم رنگ مو؛ همه وسایل لازم برای رنگ کردن و را دارد و نیازی نیست آن هارا به صورت جداگانه خریداری نمایید و تمام این وسایل با توجه به نوع رنگ موی انتخابی شما تعیین شده است. گفته شده که رنگ های بسته لوازم رنگ مو فاقد مواد شیمایی مضر است و ماندگاری رنگ زیادی هم دارند.

این موضوع سبب می شود از رنگ مو کمتر استفاده و موها سالم تر باقی بمانند. ضمنا در کیت های رنگ مو محصولات نرم کننده مو و شامپوهای مخصوص وجود دارند که موها را برای قبل، حین و بعد رنگ آماده کرده و از آسیب به موها جلوگیری می کنند. بهتر است رنگ مو در سنین پایین صورت نگیرد زیرا طراوت و سلامت موها کاهش می یابد.

به ویژه اگر به موهای بلوند و طلایی علاقه دارید، با دکلره کردن مو آسیب زیادی به ساقه مو وارد می شود. شایان ذکر است اخیرا بسته لوازم رنگ موی بدون آمونیاک وارد بازار شده که به ساقه مو آسیب نمی رساند و می توانید از آن برای رنگ کردن مو استفاده نمایید.

کیت رنگ مو چه محصولی است؟

کیت رنگ مو یک محصول بسیار خوب و پر کاربرد است که تمام لوازم ضروری برای رنگ کردن مو را به صورت یک جا با خود درون یک بسته دارد. این کیت ها در انواع مختلفی برای خانم ها و آقایان طراحی شده اند که هریک درجه و رنگ متفاوتی دارند. از جمله لوازم موجود در کیت رنگ عبارتند از:

  • رنگ مو
  • اکسیدان
  • دستکش
  • ظرف ترکیب کردن رنگ
  • ساشه شامپوی مخصوص موی رنگ شده
  • ساشه نرم کنندگی مو
  • دستکش

قابل ذکر است رنگ های موجود در کیت رنگ مو؛ دارای فیلتر اشعه یو وی هستند و می توانند از موها در برابر اشعه های مضر نور خورشید مراقبت کرده و مانع از آسیب به آن ها شوند. همانطور که می دانید تابش مستقیم آفتاب به موها مشکلات زیادی برای مو ایجاد کرده و خوش حالت ماندن آن را از بین می برد. این رنگ مو با فیلتر یو وی از مشکل ذکر شده جلوگیری می کند.

همچنین گفته شده این رنگ ها در ساختارشان مواد طبیعی و مغذی برای موها دارند که می تواند موخوره و گره خوردگی موها را برطرف نماید و زیبایی موها را بازگرداند. این کیت ها قیمت مقرون به صرفه ای داشته و می توانند جایگزین خوبی برای رنگ موهای تیوپی باشند.

کاربرد کیت رنگ مو

برای اطلاع از کاربرد و کارایی کیت رنگ مو باید اشاره کرد معمولا رنگ موهای تیوپی موجود در بازار برای اجرا به مهارت خاصی نیاز دارند. ترکیب رنگ مو اکسیدان بسیار حساس بوده و به دقت زیادی احتیاج دارد. اگر این ترکیب صحیح صورت نگیرد، موها رنگ دلخواه شما را پیدا نمی کنند.

راه حل اشاره شده برای این موضوع، کیت رنگ مو می باشد. کیت رنگ مو به میزان مناسب اکسیدان و رنگ مو را در یک بسته در اختیار شما قرار می دهند. و شما به راحتی می تونید تمام تیوپ رنگ مو و بطری اکسیدان را در ظرف رنگ خالی کرده و پس از مخلوط کردن روی موها بزنید.

به این ترتیب مهم ترین کاربرد کیت رنگ مو این است که امکان رنگ کردن مو توسط خود فرد را فراهم کرده و بدون کمک گرفتن می توانید در منزل موهای خود را رنگ کنید. همچنین در وقت شما برای رفتن به سالن آرایشی صرفه جویی می شود. بنابراین اگر در رنگ کردن مو مهارت و تجربه کافی ندارید بهترین گزینه کیت رنگ مو است.

چرا که در این کیت ها رنگ مورد نظر شما به صورت تخصصی ترکیب شده و اکسیدان مورد نیاز آن هم ارائه می شود. تا دست شما برای انتخاب بازتر باشد. ضمنا بدون صرف هزینه بالا برای مراجعه به سالن آرایشی موها را به رنگ دلخواه خود در آورید.

کیت رنگ موی مخصوص آقایان

این نوع کیت رنگ مو معمولا دارای سه نوع رنگ طبیعی مو می باشند. به این معنا که در صورت استفاده رنگ موی آقایان جلوه طبیعی خواهد داشت و نسبت به موهای قبلی تفاوت فاحشی ایجاد نمی شود. کیت رنگ موی مخصوص آقایان در سه شماره طبیعی موجود می باشند.

در بسته بندی کیت ها نیز رنگ مو، اکسیدان ۶ درصد، شامپو، نرم کننده و دستکش وجود دارد. به طور معمول این نوع کیت ها به گونه ای است که آقایان به حالت شامپو و یا تیوپ برس دار می توانند خیلی راحت از آن ها استفاده نمایند. ضمنا برای اطلاع از مدت زمان و میزان ماندگاری رنگ مو به بروشور آن مراجعه تا با اطمینان بیشتری خرید کنید.

روش استفاده از بسته لوازم رنگ مو

بسته های لوازم رنگ مو از نظر نوع رنگ با رنگ موهای تیوپی تفاوت خاصی ندارند. در حقیقت رنگ آن ها نیز شبیه انواع تیوپی رایج بازار می باشد. برای استفاده از  رنگ آن ها بایستی با اکسیدان مخصوص درون بسته بندی ترکیب شوند. در ادامه دو روش استفاده از بسته لوازم رنگ مو ارائه می شود.

روش اول به این صورت است که بعد از پوشیدن دستکش؛ رنگ را درون قوطی اکسیدان خالی کنید. بعد قوطی را خوب تکان داده تا رنگ با اکسیدان خوب مخلوط و رقیق شود. سر قوطی اکسیدان معمولا به شکل قیف و شانه می باشد. این مدل بسته بندی سبب شده تا فرایند رنگ کردن مو راحت تر شود. در ادامه رنگ مو ترکیب شده با اکسیدان را روی موها بریزید و به کمک فرچه یا شانه، رنگ را به همه جای مو پخش کنید.

قابل ذکر است روی جعبه رنگ؛ راهنمایی برای انتخاب رنگ مو درج شده است. این راهنما بیان می کند که با توجه به درجه روشنی و تیرگی موهایتان، رنگ داخل جعبه چه پایه رنگی روی موها ایجاد می کند.

روش دوم به این صورت است که رنگ مو و اکسیدان را در ظرف رنگ مو ریخته و خوب مخلوط کنید. سپس موها را به دسته های کوچک تقسیم کرده بعد به کمک فرچه؛ رنگ مو شروع به رنگ زدن موها نمایید. بعد از اتمام کار با توجه به راهنمای ارائه شده برای رنگ موی انتخابی بین ۳۰-۵۰ دقیقه صبر کرده که موها رنگ بگیرد.

در نهایت موها را شستشو داده و از نرم کننده موی موجود در کیت به موها زده و پس از چند دقیقه موها را خوب آبکشی کنید و از دیدن رنگ دلخواه موهای خود لذت ببرید. به این ترتیب رنگ کردن موها با کیت رنگ مو کار ساده ای است کافی است کیت را خریداری و در منزل با این روش های ساده موها را رنگ نمایید.

همچنین در صورت تمایل برای کسب دانستنی های بیشتر درباره روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *