دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

با ویژگی های استارتاپ موفق آشنا شوید

  • سعیده ستاری
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

از ویژگی های استارتاپ موفق می توان به انتخاب نفرات، شناخت افراد، قدرت آینده نگری و پیش بینی، داشتن پشتکار و تلاش و تسلیم نشدن، تعادل میان کار و زندگی، چشم انداز و قدرت الهام بخشیدن به تیم استارت آپی و… اشاره کرد.

این روز ها کلمه استارتاپ یا کسب و کار های نوپا را بسیار شنیده اید. در این مطلب ویژگی های استارتاپ موفق را بررسی می کنیم. در سال های اخیر استارتاپ ها در کشور ما با ورود بیشتر جوانان به این عرصه بسیار بیشتر از گذشته مطرح شده اند، با بزرگتر شدن شهر ها و شلوغ تر شدن آنها احتیاج به ایجاد استارت آپ ها بیشتر از قبل احساس می شود و قادر هستند بسیار مفید باشند.

آشنایی با ویژگی های استارتاپ موفق

معرفی ویژگی های استارتاپ های موفق

به وجود آوردن یک استارتاپ موفق به یک ذهن خلاق و یک مدیر به عنوان رهبر یک گروه احتیاج دارد و یک تیم پشتیبانی حقوقی شرکت ها و استارتاپ ها. مساله ای که احتمالا کمتر این روزها آن مورد توجه قرار گرفته است پشتیبانی حقوقی استارت آپ ها می باشد یک مجموعه موفق استارت آپی از هنگام ثبت و یا در زمان بستن قرار دادهای خود به یک گروه از وکلای کارآزموده احتیاج دارد تا در چالش های حقوقی که شرکت استارتاپی با آن روبرو است در کنار گروه باشد مسئولیت تیم حقوقی شرکت ها، حمایت حقوقی از استارتاپ ها می باشد. استارتاپ ها برای موفقیت به چندین ویژگی مهم که در زیر آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم .

  • برگزیدن نفرات
  • شناخت افراد
  • چشم انداز و قدرت الهام بخشیدن به تیم استارت آپی
  • تعادل میان کار و زندگی
  • دادن روحیه مثبت و اهمیت به کارمندان
  • توانایی رویارویی با چالش ها
  • نوآوری و خلق ایده جدید
  • قدرت پیش بینی و آینده نگری

آشنایی با خصوصیت های استارتاپ موفق

انتخاب نفرات

یکی از ویژگی های استارتاپ های موفق در این است که وقتی شما به عنوان یک مدیر ایده خود را به اشتراک می گذارد احتیاج به کارمندان و تیم استارت آپی دارید که دنبال کننده ایده شما باشند و برای رساندن آن ایده به قسمت اجرا در کنار شما قرار بگیرند. داشتن یک تیم پیگیر و مستعد از شما مدیران بزرگی به وجود می آورد، آنها ایده های شما را پیش از رقبا عملی می کنند و نمی گذارند نابود شود، نقش یک رهبر خوب در اینجا برگزیدن همین نفرات می باشد.

توانایی الهام بخشی به تیم استارتاپ

شما بایستی برای مدیریت موفق یک استار آپ و رهبری گروه استارتاپی، یک چشم انداز یا توانایی الهام بخشیدن به تیم و ارائه ایده های تازه را داشته باشید. یکی از ویژگی های داشتن چشم انداز قوی فکر کردن و داشتن ایده های خارج از چهارچوب های کسب و کار های امروزی و ایده هایی که تا به کنون عملی شده اند، است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

اغلب بنیانگذاران و مدیران کسب و کار بایستی دارای این ویژگی باشند اما نباید به تنهایی و فقط به توانایی خود متکی باشند. یک استارتاپ موفق به کارکنانی احتیاج دارد که همگی دارای این قدرت می باشند و نقش مدیر استارتاپ اینجا تقویت این قابلیت در کارمندان خود می باشد.

بیان ویژگی های استارتاپ موفق

نوآوری و ایجاد فکری تازه

تقریبا نیمی از استارتاپ ها که به موفقیت دست پیدا نکرده اند و شکست خوردن پس از بررسی به این نتیجه دست پیدا کرده اند که احتیاج بازار را در نظر نداشته اند و ایده ای را به مرحله انجام رسانیده اند که پیش از آنها به گونه های دیگری اجرا شده یا وجود داشته است. یکی از ویژگی های مهم یک استارتاپ موفق داشتن نوآوری و خلق ایده جدید با توجه به شناخت بازار و احتیاج روز جامعه است.

قدرت آینده نگری

آینده نگری یک مدیر استارتاپ یکی از ویژگی های مهم استارت آپ موفق است. یک مدیر موفق بایستی دید کلی نسبت به شرکت داشته باشد و قادر باشد حرکت بعدی خود را پیش بینی نماید. یک مدیر موفق برای موفقیت استارت آپ به نوآوری احتیاج دارد. در برخی مواقع بایستی مرزها را زیر پا بگذارید تا موقعیت های تازه ای را به وجود آورید.

بیان خصوصیت های استارتاپ موفق

توانایی رویارویی با چالش ها

نمایش های ویژه، سرمایه گذران، جلسات هیئت مدیره، تماس های فروش، قطعی وبسایت و…  تنها چند نمونه از عوامل استرس زا شایع است که استارت آپ ها به صورت روزانه با آن روبرو می شوند. شما بایستی کارمندان خود را برای روبرو شدن با این موارد آماده کنید و در زمان مشکلات در کنار آنها باشید و در کنار هم از این چالش های روزمره عبور کنید.

دادن روحیه مثبت و اهمیت به کارمندان

در وقتی که کارها به اوج خود می رسند فشار کاری بیشتری بر روی کارمندان می باشد و استرس در محیط کاری بیشتر می شود. شما با ایجاد انگیزه و دادن روحیه مثبت به کارمندان قادر هستید آرامش را به کارکنان برگردانید تا با تمرکز بیشتری قادر باشند مسئولیت های خود را انجام دهند. نقش یک مدیر موفق استارتاپ در این چنین لحظه های بحرانی به خوبی احساس می شود که با تقویت روحیه گروه و مدیرت بحران های پیش آمده شرایط را کنترل می کند.

شناخت افراد

یکی از ویژگی های یک استارت آپ موفق داشتن کارمندانی می باشد که آگاه هستند در چه شرایطی خوب هستند و بهترین عملکرد خود را می توانند در آن بخش ها بکار گیرند. مسئولیت شما به عنوان یک مدیر چیدن افراد در بخش هایی است که بیشترین کارایی را داشته باشند و از دانش و تخصص آنها به بهترین نحو استفاده شود. با چند سوال ساده قادر هستید نقاط قوت و ضعف کارکنان استارتاپی خود را مورد بررسی قرار دهید.

توضیح درباره ویژگی های استارتاپ موفق

  • در زمانی که بیشترین بازخورد منفی را دریافت کردید چه برخوردی خواهید داشت؟
  • در زمان ایجاد چالش ها عصبانی و خشمگین شدید یا به دنبال راه حل گشتید؟

داشتن پشتکار و تسلیم نشدن

شما باید نسبت به این موضوع اگاه باشید که برای به وجود آوردن یک استارتاپ و یک کسب و کار تازه و نوپا در هر مقطعی با مشکلات زیادی مواجه هستید:

  • مشتری آینده نگر قراردادی را امضا نمی کند
  • نسخه آزمایشی با شکست روبرو می شود.

حال که این مطلب به اتمام رسید برای آشنایی بیشتر با مطالبی در حوزه مسیر موفقیت از لینک هایی چون شایستگی شغلی و سیاست در محل کار دیدن نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *