دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

باغ گل های کرمانشاه محیطی تماشایی برای علاقه مندان به گل و گیاه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

باغ گل های کرمانشاه که یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهر است دارای ۴۶۰۰ متر مساحت می باشد. در این مجموعه انواعی از گل های دارویی و زینتی نگهداری می شوند و دومین باغ گل ایران است.

کرمانشاه از جمله دیدنی ترین شهرهای ایران است. شهری که در کنار تمدن بالا و پیشینه فرهنگی غنی خود در میان گردشگران شناخته شده است. اما در کنار این جاذبه ها می توانید سری به دیدنی های طبیعی همچون باغ گل های کرمانشاه  بزنید. این باغ دیدنی های جذابی را پیش روی شما می گذارد.

امکانات باغ کرمانشاه

چشم نوازی باغ گل های کرمانشاه :

این باغ نه تنها معماری منحصر به فردی دارد بلکه با وجود تنوع در گل و گیاهان می تواند، حال و هوای شما را بهتر کند. این باغ که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند، چشم اندازهای طبیعی و ویژه ای را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. در این بخش نیز با این دیدنی های کرمانشاه بیشتر آشنا شوید و آن را بهتر بشناسید.

باغ گل های کرمانشاه

این بهشت رنگارنگ که دارای انواعی از گل های خارجی و ایرانی است، می تواند برای شما علاقه مندان جذابیت های زیادی داشته باشد. این باغ بعد از باغ گلهای اصفهان می تواند، مکان زیبایی برای شما باشد. مساحت این مجموعه رنگی ۶۴۰۰ متر مربع بوده و در آن مجموعه ای از روش های پرورش باغ سازی به کار می رود.

باغ های کرمانشاه

استفاده از به روزترین روش ها در پرورش گل و گیاهان موجب شده تا این باغ چنین زیبایی داشته باشد. کارشناسان و افراد زیادی در راستای تاسیس این مجموعه تلاش کرده اند. امروزه نیز تلاش های مستمر و زیادی برای نگهداری از این مجموعه زیبا و گسترش آن انجام می شود.

  •  آرون گروپس

دیدنی های باغ کرمانشاه

تاریخچه باغ گل:

این باغ به عنوان اولین پارک گل در غرب شناخته می شود. آغاز فعالیت این مجموعه در مهر ماه ۱۳۹۱ بود. در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ نیز بهره برداری های لازم صورت گرفت. این پروژه شامل دو بخش می باشد و اهداف مختلفی را از سر می گیرند. یکی از اساسی ترین اهداف تاسیس این مجموعه گل ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست بوده است. این مکان محیط بسیار آرام و دلنشین برای علاقه مندان خواهد بود.

 گیاهان باغ:

مجموعه باغ گل های کرمانشاه دارای انواع مختلفی از گل و گیاهان است. این مجموعه ظرفیت کشت ۴۰۰۰ گونه گیاهی را دارد. گل های ژاپنی، ایتالیایی و فرانسوی از مهم ترین گونه های گیاهی در این مجموعه هستند. بذرهایی که در این باغ استفاده می شوند، مرغوب و بذر هلندی می باشند. این مجموعه ۱۰۰ نوع کاکتوس، ۳۰۰ نوع درختچه و انواعی از گیاهان دارویی و زینتی دارد.

طبیعت باغ گل کرمانشاه

امکانات تفریحی مجموعه:

در این مجموعه پر رنگ و لعاب می توانید، از امکانات مناسبی مثل آلاچیق و پارکینگ استفاده کنید. برنامه های آموزش ویژه ای که برای کودکان در این مجموعه ارائه می شود، در راستای حفاظت از محیط زیست هستند. قدم زدن در بخش های مختلفی از این باغ و تماشای مناظر زیبای آن لذت بخش خواهد بود.

شما علاقه مندان می توانید در آرگا با مکان های دیدنی کرمانشاه بیشتر آشنا شوید. این شهر سراسر زیبایی بوده و با وجود جاذبه های طبیعی مهمی که دارد، می تواند مکان مناسبی برای گردشگران باشد. این باغ نیز از جمله زیبایی های کرمانشاه خواهد بود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *