دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی مشخصات گوشی ریلمی ۱۰ و تفاوت های آن با نسخه قبلی

  • حکیمه فهیمی
  • ۵ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

ریلمی ۱۰ در نوامبر ۲۰۲۲ به بازار معرفی شد. این گوشی روی عملکرد و مصرف کمتر انرژی تمرکز دارد. در این مطلب به معرفی گوشی ریلمی ۱۰ می پردازیم تا با مشخصات آن بیشتر آشنا شوید.

شرکت ریلمی گوشی زیبا و براق ریلمی ۱۰ را چند ماهی است که به بازار معرفی و ارائه نموده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی گوشی ریلمی ۱۰ و مشخصات آن بپردازیم تا از این اسمارتفون زیبا بیشتر بدانید.

آشنایی و معرفی گوشی ریلمی ۱۰

سری ریلمی ۱۰ در نوامبر ۲۰۲۲ به بازار معرفی و ارائه شد. گوشی ریلمی ۱۰ در حالی روانه بازار می شود که بر روی عملکرد و مصرف کمتر انرژی متمرکز شده است. قابل ذکر است خانواده ریلمی ۹ در اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی شدند و در ادامه ریلمی ۹ پرو؛ ریلمی ۹ پرو پلاس، ریلمی ۹ فایوجی و سپس ریلمی ۹ معرفی شدند.

این برند چینی در آگوست ۲۰۲۲ ریلمی ۹i 5G را به بازار روانه کرد و سپس در ماه نوامبر از سری ریلمی ۱۰ در بازار اندونزی رونمایی کرد. گوشی ریلمی ۱۰ از لحاظ وضوح نمایشگر و ظرفیت باتری به ریلمی ۹ شباهت داشته ولی شرکت سازنده برای پردازش محصول جدیدش به جای پلتفرم موبایلی کوالکام، این بار تراشه هلیو جی ۹۹ مدیاتک را در نظر گرفته است. در ادامه به معرفی بیشتر مشخصات ریلمی ۱۰ می پردازیم.

طراحی ظاهری

در معرفی مشخصات ظاهری ریلمی ۱۰ می توان گفت بسیار زیبا و براق به نظر می رسد به طوری که نگاه بیننده را به خود مجذوب می کند. ضمنا طراحی ساده و براق پنل پشتی با برخورد نور از زوایای مختلف انعکاس نوری هیجان انگیزی را ایجاد می کند و در این جا شاهد کاهش تعداد ماژول های دوربین هستیم.

در این پنل دوربین دوگانه به همراه نوشته ریلمی دیده می شود. احتمالا کاربران زیادی از این سبک طراحی بسیار استقبال می کنند. ریلمی ۱۰ با ابعاد ۸*۷۳.۳*۱۵۹.۹ میلی متر توسط یک نوار نقره ای احاطه شده و وزنی حدود ۱۷۸ گرم دارد که سبک به نظر می رسد و در دست گرفتن آن برای مدت طولانی احتمالا خسته کننده نخواهد بود.

  •  آرون گروپس

همچنین شرکت سازنده ریلمی ۱۰ را در رنگ های سرمه ای و سفید که با رنگ های صورتی، نارنجی و بنفش ترکیب شده ارائه می دهد.

نمایشگر ۹۰ هرتزی

نمایشگر این گوشی ظاهرا همان پنلی می باشد که در ریلمی ۹ وجود دارد. در این جا شاهد نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپر آمولد با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز می باشیم که وضوح فول اچ دی پلاس (۱۰۸۰*۲۴۰۰ پیکسل) را به همراه تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ ارائه می دهد و حدود ۹۰.۸ درصد نمای جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است.

صفحه نمایشگر ریلمی ۱۰ حدود ۹۸ درصد طیف رنگی ntsc را پوشش داده و با شیشه جنس گوریلاگلس ۵ محافظت می شود. نسبت تصویر نمایشگر گوشی نیز ۲۰:۹ می باشد و از قابلیت همیشه روشن نیز پشتیبانی دارد. همچنین حداکثر روشنایی نمایشگر به ۱۰۰۰ نیت می رسد و نرخ نمونه برداری لمسی آن ۳۶۰ هرتز گزارش شده است.

سخت افزار و نرم افزار

در معرفی بخش سخت افزاری باید اشاره کرد شرکت ریلمی در نسل قبلی از تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ کمک گرفته بود ولی اکنون شاهد حضور تراشه مدیاتک هلیو G99 در گوشی ریلمی ۱۰ می باشیم. گزارش ها حاکی از آن است سرعت تراشه جدید نسبت به مدل قبلی ۲۵ درصد بیشتر می باشد.

این تراشه با معماری ۶ نانومتری هشت هسته ای بوده که دو هسته آن فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز را ارائه می دهند. همچنین پردازنده گرافیکی مالی G57 آن را همراهی می کند. ناگفته نماند ریلمی ۱۰ در سه نسخه رم ۴؛ ۶ و ۸ گیگابایت با حافظه های داخلی ۶۴؛ ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ارائه می شود.

در ضمن به لطف فناوری دینامیک رم می توان حافظه رم دستگاه را در نسخه ۸ گیگابایت به طور مجازی ارتقا بخشید. از سوی دیگر امکان ارتقای حافظه داخلی به کمک کارت میکرواس دی تا یک ترابایت نیز وجود دارد. همچنین شرکت ریلمی مدعی است گوشی در صورتی که خنک باشد تا ۵۰ درصد سریعتر از نسخه قبل، برنامه ها را اجرا می کند و اگر به علت پردازش زیاد گرم شود تا ۴۰ درصد سریعتر به اجرای برنامه ها می پردازد.

در بخش نرم افزاری سیستم عامل ریلمی ۱۰ بر پایه اندروید ۱۲ و رابط کاربری ریلمی UI 3.0 توسعه یافته است. قابل ذکر است این گوشی به شبکه فورجی مجهز بوده و از نسل پنجم شبکه پشتیبانی ندارد. همچنین جک هدفون ۳.۵ میلی متر، وای فای ۸۰۲، بلوتوث ۵.۳ و پورت یو اس بی تایپ سی ۲.۰ از امکانات ارتباطی آن هستند.

دوربین دوگانه

نکته ای که در بخش دوربین ریلمی ۱۰ عجیب به نظر می رسد کاهش تعداد دوربین ها نسبت به نسل قبل می باشد. به طوری که گوشی جدید در بخش دوربین پس رفت داشته است. در حقیقت ریلمی ۹ به دوربین های بهتری مجهز بود. برای ریلمی ۱۰ در بخش پشتی سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی با یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم ۱.۸ جایگزین شده و دوربین دوم نیز یک واحد مونوکروم ۲ مگاپیکسلی است که جایگزین سنسور اولتراواید ۸ مگاپیکسل شده است و از نمونه ماکرو در ریلمی ۱۰ خبری نیست.

در ادامه معرفی مشخصات ریلمی ۱۰ باید اشاره کرد دوربین سلفی این دستگاه نیز شبیه گوشی ریلمی ۹ همچنان از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۴۵ بهره می برد و در سمت چپ و بالای نمایشگر در حفره ای تعبیه شده است. همچنین از امکانات دوربین می توان به فلش ال ای دی، تصویربرداری اچ دی آر، و قابلیت پانوراما اشاره کرد. در ضمن با این دوربین ها می توانید با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسل داشته باشید.

باتری و شارژ

همانند گذشته ریلمی ۱۰ به باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی مجهز شده است و از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می کند. ظاهرا سرعت فناوری شارژ سریع در این گوشی نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته است. به طوری که در عرض ۲۸ دقیقه ۵۰ درصد ظرفیت باتری شارژ می شود و شارژ کامل آن به ۷۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

همچنین در صورت علاقمندی برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد گوشی ها می توانید به بخش آرگا مراجعه و از مطالب قبلی در این راستا بهره بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *