دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

علت درد بعد از ایمپلنت و روش تسکین آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۴ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

درد بعد از ایمپلنت یکی از مشکلاتی می باشد که هر فردی می تواند ان را تجربه نماید و رخی از درد ها ممکن است تداوم بیشتری داشته باشند که بادی بررسی شوند در غیر این صورت ممکن است این جراحی با شکست مواجه شود.

درد بعد از ایمپلنت یکی از مشکلات رایجی می باشد که ممکن است با آن رو به رو شوید. این مشکل بعد از کاشت ایجاد می شود و در حین عمل هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. میزان درد شما بستگی به عوامل بسیار زیادی دارد از این رو نیاز است تا اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه داشته باشید.

 درد بعد از ایمپلنت

علت و روش های درمان درد بعد از ایمپلنت

در حین جراحی برای کاشت ایمپلنت دارو های بی حسی استفاده می شود و ممکن است بعد از این که بی حسی ها از بین برود درد های بسیاری را متحمل شوید. تداوم درد در هر فردی متفاوت می باشد زیرا این درد ها ممکن است به دلایل بسیار متفاوتی ایجاد شود و هر کدام می تواند تا مدتی متفاوت تداوم داشته باشد. برخی از افراد تا ۱۰ روز این ناراحتی ها را دارند و در این زمان نیاز است تا از دارو های ضد درد استفاده شود. در واقع مراقبت بعد از ایمپلنت دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و می تواند درصد موفقیت این جراحی را تا حدودی افزایش دهد.

اگر درد شما در بین ۷ الی ۱۰ روز تمام شود هیچ مشکلی برایتان ایجاد نمی شود با این حال اگر بعد از دو هفته هنوز درد دارید باید به دندانپزشک خود اطلاع دهید در غیر این صورت امکان دارد دچار عفونت شده باشید. اگر درد ایمپلنت شما تسکین یافت و بعد از سه الی چهار ماه دوباره دچار درد شدید می تواند به علت یکی از بیماری های خود ایمنی، خون رسانی ضعیف، ضعف در سلامت، عفونت های حاد، اضافه بار، پس زدن ایمپلنت، واکمنش های شدید آلرژیکی و آسیب های عصبی باشد.

بسیاری از افراد امکان دارد بعد از یکسال دچار درد های شدید شوند که این درد ها به دلایل زیادی مانند سیگار کشیدن مداوم، عفونت، کمبود استخوان در فک،  سفت شدن دندان ها، بهداشت کم در دهان و دندان و نبود لثه در ناحیه مورد نظر باشد که باید توسط دندانپزشک پیگیری شود.

 درد بعد از ایمپلنت

  •  آرون گروپس

علت های درد بعد از کاشت دندان

درد در همه مشکلات دندان پزشکی دیده می شود با این حال بهتر است علت درد بعد از ایمپلنت را بدانید تا بتوانید به موقع آن را درمان کنید.

  • شل شدن در پوش
  • عمل ناموفق ایمپلنت
  • عفونت های شدید که بیشتر به دلیل نبود بهداشت کافی ایجاد می شود.
  • پس زدن ایمپلنت توسط بدن
  • سوختن استخوان در حین جراحی
  • پری ایمپلنت
  • آسیب های عصبی و بافتی
  • پس زدن جنس خارجی توسط بدن
  • شکستگی ایمپلنت

درمان درد دندان

برای این که بتوانید درد دندان بعد از ایمپلنت را تسکین دهید به شما روش های بسیار متفاوتی را نشان می دهیم که در خانه بتوانید آن ها را تسکین دهید. البته یادتان باشد که این کار ها در صورتی موثر می باد که دندان شما دچار مشکل جدی نشده باشد.

 عارضه های بعد از ایمپلنت

رعایت بهداشت دهان و دندان

یکی از مهم ترین کارهایی که باید در این زمینه انجام شود رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد. این کار به بهبودی شما کمک می کند و می تواند منجر به سلامت بیشتر شما شود. برای این کار نیاز است تا دو الی سه بار در روز از نخ دندان استفاده کرده و مسواک زدن را از یاد نبرید. البته در برخی از شرایط پزشکان توصیه می کنند که نباید برخی از مناطقی که کاشت انجام شده را تا مدتی مسواک بزنید و برای رعایت بهداشت می توانید زیر نظر دندانپزشک از دهان شویه استفاده کنید.

استراحت کردن

یادتان باشد که در بسیاری از شرایط حرف زدن نیز می تواند منجر به تشدید شدن دردهای شما شود از این رو بهتر است به فک خود استراحت داده و بگذارید تا انرژی دوباره به فک شما باز گردد. سعی کنید در این زمان از انجام دادن فعالیت های سنگین خودداری کرده و غذاهای بسیار خشک را نخورید.

استفاده از دارو

داروهایی که پزشک بعد از این جراحی به شما می دهد بسیار مهم می باشند از این رو باید سعی کنید آن ها را در زمان های خود مورد استفاده قرار دهید و از فراموش شدن آن ها پیشگیری کنید. معمولا برای درمان دردهای ناشی از ایمپلنت می توانید از داروی ایبوپروفن نیز استفاده کنید و تعیین دوز مورد نیاز این دارو بر عهده پزشک می باشد.

درد ناشی از ایمپلنت

کمپرس سرد

در دو روز ابتدایی بعد از جراحی امکان این که درد شما بسیار زیاد باشد وجود دارد با این حال نیاز است تا از کمپرس سرد استفاده کنید تا تورم کاهش پیدا کرده و دندان شما برای مدتی بی حس شود و مشکل شما کاهش یابد. برای این کار می توانید از کیسه های مخصوص استفاده کنید و اگر از آن ها در دسترس ندارید کافی است تا کمی یخ را درون پلاستیک بریزید و درون حوله پیچیده و روی فک خود قرار دهید.

استفاده از آب نمک

بعد از این که ایمپلنت ها را در دهان شما می گذارند و جراحی انجام می شود احتمال بروز عفونت وجود دارد از این رو شما می توانید برای کاهش این مشکل و تسکین دندان درد خود از آب و نمک استفاده کرده و دهان و دندان های خود را با آب و نمک تمیز کنید.

خوردن غذای های مناسب

در این زمان مناسب ترین غذاها برای شما غذاهای سرد و نرم می باشد بنابراین سعی کنید با استفاده از این غذاها تا حدودی درد خود را کاهش دهید و برای کاهش التهاب هرگز غذاهای داغ را نخورید. غذاهای سرد و مناسب برای شما در این دوران شامل اسموتی و ماست و … می باشد.

تسکین درد با کمپرس سرد

شکست خوردن جراحی ایمپلنت

در بسیاری از موارد امکان دارد کار شما با مشکل رو به رو شود از این رو نیاز است تا اطلاعاتی در مورد شرایط بعد از شکست خوردن این جراحی داشته باشید تا بتوانید آن را تشخیص داده و در نهایت سریعا آن را پیگیری و درمان نمایید. این شرایط عبارت اند از :

  • جا به جایی ایمپلنت
  • خارج شدن ایمپلنت از محل کاشته شده
  • از دست دادن استخوان فک به میزان بسیار کم
  • عدم وجود بافت کافی برای ایمپلنت
  • نبود نظارت کافی بر روند بهبودی دندان

ایمپلنت کردن دندان برای یک سری از افراد بسیار خوب است افراد خاصی هستند که کاندیدهای ایمپلنت دندان می باشند با این روش آن ها می توانند ناهنجاری های دندانی خود را بهبود بخشند با این حال همه افراد مستعد این مدل از جراحی ها نمی باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *