دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

درمان خانگی درد ساق پا با راهکارهای متفاوت

  • شقایق ایران دوست
  • ۳۰ دی ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب شما را با درمان خانگی درد ساق پا آشنا می کنیم و یک سری از بهترین اطلاعات را در این زمینه به شما می دهیم تا بتوانید با هزینه های بسیار کمی این مشکلات را رفع نمایید.

درد ساق پا می تواند نشانه ای از بیماریهای بسیار خاص باشد از این رو اگر دوست دارید علت دقیق مشکلات خود را بدانید بهتر است به یک متخصص مراجعه نمایید در غیر این صورت اگر فکر می کنید که مشکل خاصی ندارید می توانید به درمان خانگی درد ساق پا پرداخته و با هزینه های بسیار کم این مشکل را درمان نمایید.

درمان مشکلات گرفتگی ساق پا

انواع درمان خانگی درد ساق پا

قبل از این که برای درمان های خانگی اقدام کنید از نداشتن مشکلات بیشتر در بدن خود اطمینان پیدا کنید در غیر این صورت ممکن است زمان طلایی برای درمان را از دست بدهید و دیر متوجه یک سری از بیماری هایتان بشوید. عوامل بسیار خطر آفرین در این زمینه عبارتند از :

  • داشتن سابقه دیسک کمر
  • بی حس شدن ساق پا
  • درد به همراه گز گز
  • همراه بودن درد ساق پا با اختلالات ادراری
  • تورم های دردناک در پا که اگر یک طرفه باشد احتمال لخته خون و اگر دو طرفه باشد احتمال اختلالات کلیوی و کبدی وجود دارد.
  • درد شدید در حین راه رفتن
  • وارد شدن ضربه به پا

در نظر داشته باشید که درد در ساق پا نوعی بد از دردها می باشد و اگر مشکلات دیگری در بدن شما وجود نداشته باشد معمولا با کمی استراحت و استفاده از درمان های خانگی درمان می شود. این موضوع را به یاد داشته باشید که به صورت کلی تغییر در سبک زندگی و داشتن یک رژیم غذایی خوب به همراه فعالیت های ورزشی می تواند درد ساق پا را به صورت کلی از بین برده و درد را ریشه کن نماید. در ادامه درمان های متنوعی برای این کار را برایتان بررسی می کنیم.

درمان درد پا با تکنیک های ساده

نوشیدن آب

اولین دلیلی که گرفتگی های شدید در ماهیچه ها را ایجاد می نماید کمبود آب در بدن می باشد. کمبود آب می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی بدن داشته باشد و منجر به خستگی شدید نیز شود از این رو به شما توصیه می کنیم در روز ۸ لیوان آب بنوشید و سعی کنید از خوردن الکل و کافئین بیش از حد بپرهیزید در غیر این صورت کمبود آب در بدن شما بیشتر خواهد شد و مشکلاتی برایتان به وجود می آید.

  •  آرون گروپس

کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد نیز می تواند درد در ساق پا را سریعا درمان کرده و نوعی از درمان های بسیار کم هزینه است. برای این کار کافی است چند تکه یخ را درون پلاستیک بریزید و بعد آن ها را درون حوله پیچیده و روی مناطق درد بگذارید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه اجازه بدهید بماند. این کمار را چند بار در روز انجام دهید تا بتوانید درد در ساق پا را ریشه کن کنید.

حرکت دادن به پاها

در بسیاری از شرایط بی تحرکی یکی از علل گرفتگی پاها می باشد از این رو بهتر است با حرکت دادن به پاها و تقویت گردش خون اینم مشکل را از بین برده و درد  در این ناحیه را تسکین دهید. برای بهبود شرایط می توانید برخی از حرکاتی که فشار کم تری وارد می کنند را انجام دهید.

استفاده از این حرکات کم فشار و قدرتی می تواند به شما کمک کند تا دردهایتان را تسکین داده ون با افزایش تراکم استخوان ها به مفاصل شما سود بسیار زیادی خواهد رسید.

درمان خانگی درد ساق پا

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از مواد بسیار خوب و ضد درد می باشد و همچنین می تواند به کاهش التهاب های درونی بدن کمک کرده و درد پا را بهبود بخشد. باید برای استفاده از این سرکه روزانه از آن یک الی دو قاشق غذا خوری به صورت ناشتا میل نمایید.  اگر طعم آن شما را اذیت می کند می توانید از مقداری آب و عسل نیز استفاده کنید تا تندی آن شما را آزار ندهد.

کمک گرفتن از یوگا

یوگا یکی از ورزش های بسیار خوب برای درمان خانگی ساق پا می باشد و. با استفاده از تمرین های این ورزش شما می توانید انسداد های بدنی خود را رفع کرده و گردش خون خود را بهبود بخشید. استفاده از برخی از تمرین های یوگا ماهیت ترمیمی دارند و منجر به سم زدایی از بدن می شوند. در این میان حواستان باشد که به پا های خود آسیب وارد نکنید و سعی کنید از یک مربی در جهت انجام حرکات خود کمک بگیرید.

پیاده روی کردن

ارزان ترین و طبیعی ترین روش برای درمان درد در ناحیه ساق پا پیاده روی در یک محیط صاف و بدون شیب می باشد. این روش می تواند منجر به کاهش التهابات شود و اندورفین را در بدن آزاد می کند که یکی از مواد شادی بخش است و می تواند منجر به کاهش درد شود پس برای درمان خانگی این مشکل خود پیاده روی کردن را از یاد نبرید.

پیاده روی برای درمان درد پا

استفاده از کمپرس گرم

کمپرس گرم نیز در این روش بسیار موثر می باشد و به شما کمک می کند تا گردش خون را افزایش داده و درد خود را بهبود بخشید. از کمپرس گرم به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در ناحیه درد استفاده کنید تا ماهیچه های شما کمی شل تر شده و در نهایت درد شما تسکین پیدا کند.

حمام نمک

حمام کردن با نمک اپسوم یکی از روش های خانگی بسیار خوب برای درد ساق پا می باشد و این نمک می تواند با کاهش التهابات درد های ناشی از گرفتگی و التهابات ساق پا را درمان نماید. این نمک ها پر از منیزیم اند و این ماده برای رفع درد بسیار موثر است. برای استفاده از این نمک ها کافی است نصف فنجان از آن را به درون آب وان اضافه کنید و ۱۵ دقیقه در وان بمانید تا حال شما بهبود یابد و درد ناحیه ساق پا از بین برود.

مصرف پتاسیم و منیزیم

باید سعی کنید یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم و منیزیم داشته باشید این رژیم باید شامل میوه هایی مانند موز، غلات کامل، ماهی ها، ماست، خرما، کشمش، آلو، آب گوجه فرنگی و سیب زمینی شیرین باشد. این موضوع را باید بدانید که کمبود این دو ماده مغذی در بدن می تواند منجر به ایجاد درد شدید در پا شود و اگر این مورد را رفع کنید بسیاری از مشکلات شما درمان خواهد شد.

درمان خانگی درد ساق پا

ماساژ با روغن خردل

روغن دانه خردل یکی از بهترین درمان های خانگی برای ساق پا می باشد و اگر بتوانید نوع اصلی آن را تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید می توانید از گرفتگی های ساق پا رهایی یابید. البته این موضوع را به یاد داشته باشید که استفاده از این روغن موضعی می باشد و قبل از استفاده از نداشتن حساسیت به این روغن باید اطمینان پیدا نمایید.

حرکت های ورزشی

حرکت های کششی در ورزش برای درمان درد ساق پا در خانه بسیار مناسب اند و به شما کمک می کند تا بتوانید عضلات خود را بهبود بخشیده و درد در این ناحیه از پا را کاهش خواهد داد. برخی از این حرکت ها شامل کشش زانو تا شانه مقابل، کشش ستون فقرات و کشش همسترینگ به صورت ایستاده می باشد.

استراحت کردن

از دیگر روش هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید به درمان خانگی درد ساق پا بپردازید این است که استراحت کافی داشته باشید. در برخی از شرایط درد در ناحیه پا می تواند به دلیل فعالیت های شدید باشد و استراحت به بدن اجازه ریکاوری کامل را می دهد.

   استراحت کردن و درمان درد های پا

درمان خانگی درد ساق پا بسیار ساده می باشد و با هر کدام از روش های خاص گفته شده می توانید این کار را انجام دهید و در آخر این مطلب می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده اطلاعاتی در مورد درمان خانگی درد کتف و درمان زانو درد با طب سنتی نیز بدست آورید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *