دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی سوبارو ایمپرزا ۲۰۲۲ با طراحی خاص

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۹ دی ۱۴۰۱
  • ۰

سوبارو ایمپرزا یکی از برندهای فعال در صنعت خودرو می باشد که از سال ۱۹۹۲ تاکنون ارائه می شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی سوبارو ایمپرازا هاچبک ۲۰۲۲ بپردازیم.

ایمپرزا از سال ۱۹۹۲ تاکنون در کلاس سدان، هاچ بک، واگن و کوپه روی خط تولید قرار دارد. این محصول ژاپنی به شدت محبوب تیونرها و گاراژهای شخصی سازی حرفه ای می باشد. این مطلب به بررسی سوبارو ایمپرزا هاچ بک ۲۰۲۲ می پردازد.

بررسی سوبارو ایمپرزا هاچ بک ۲۰۲۲

سوبارو ایمپرزا ۲۰۲۲ در دو شکل سدان و هاچ بک با گیربکس دستی یا اتومات متغیر پیوسته ارائه می شود. یک فضای داخلی کاربردی و سیستم اطلاعات سرگرمی بصری نیز در نسخه سدان و هاچ بک مشاهده می شود. ویژگی های ایمپرزا ۲۰۲۲ آن را به گزینه ای مناسب در این کلاس تبدیل کرده است.

ایمپرزا  یکی از خاص ترین برندهای فعال در صنعت خودروسازی از سال ۱۹۹۲ تاکنون می باشد که توسط شرکت ژاپنی سوبارو تولید می شود و شدیدا محبوب تیونرها و گاراژهای شخصی سازی حرفه ای می باشد. در صورتی که گیمر باشید، احتمالا رانندگی با این خودرو را در یکی از مجموعه های معروف نید فور اسپید تجربه نموده اید.

شایان ذکر است این خودرو در ادوار مختلف در کلاس های سدان، هاچ بک، واگن و کوپه به تولید رسیده است و آنچه درباره سوبارو ایمپرزا ۲۰۲۲ جالب توجه است، قیمت گذاری آن دقیقا مشابه قیمت پایه مدل ۲۰۲۰ می باشد. ایمپرزا ۲۰۲۲ در تریم پایه قیمت ۱۸۷۹۵ دلار و در گرانترین تریم (هاچ بک لیمیتد) ۲۶۳۹۵ دلار قیمت داشته و مدل ۲۰۲۰ این خودرو نیز در زمان ارائه اش قیمت پایه ۱۸۶۹۵ دلار داشت.

سوبارو ایمپرزا ۲۰۲۲ در ۴ تریم قابل سفارش پایه؛ پریمیوم، اسپورت و لیمیتد و کلاس بدنه ۴ درب و ۵ درب با گیربکس ۵ سرعته دستی و اتومات ارائه شد. تمام این مدل ها از پیشرانه ۲ لیتری با ۱۵۲ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۹۷ نیوتن متر بهره می برند. در ضمن سیستم تمام چرخ محرک به عنوان آپشن پیش روی مشتریان می باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بایستی گفت سوبارو ایمپرزا هاچ بک همواره در حال نو شدن و تازگی بوده تا بتواند حرفی برای ارائه داشته باشد و در میدان رقابت عقب نماند. طراحان این خودرو از ایمپرزا یک خودرو خوب ولی نه عالی را ارائه داده اند. هر مدل جدید هاچ بک ژاپنی از نسخه های قبلی بهتر می شود ولی با وجود سواری راحت، کیفیت ساخت عالی، آپشن های قابل قبول، ایمنی بالا تا کنون هیچ گاه خودرو معرکه ای نبوده و پیشرانه و گیربکس ضعیف مانع از بهترین شدن ایمپرزا می گردند.

از مزایای این خودرو می توان به سواری راحت، دو دیفرانسیل دائم، ایمنی بالا، آپشن های مناسب در تریم پایه اشاره کرد و عملکرد ضعیف گیربکس دستی، موتور ضعیف؛ گیربکس اتومات پر سر و صدا کند، مصرف سوخت زیاد در برخی تیپ ها جزو معایب ایمپرزا هاچ بک محسوب می شود. در ادامه به بررسی بیشتر سوبارو ایمپرزا ۲۰۲۲ می پردازیم.

طراحی ظاهری

بررسی ها نشان می دهد سوبارو ایمپرزا هاچ بک برای سال ۲۰۲۲ تغییرات کوچکی پیدا کرده است. به همراه رنگ جدید مروارید آبی، یاقوت کبود تریم برتر لیمیتد تنها در سبک بدنه هاچ بک ارائه شده است. باید این خودرو را با کلمات هاچ بک بزرگ یا هاچ بک ۴.۵ متری تعریف نمود.

تنها موردی که نشان می دهد این خودرو ساخت سوبارو است، آرم روی جلو پنجره می باشد. وگرنه المان شاخصی برای تمایز از سایر هاچ بک های بازار دیده نمی شود. تمام مدل ها به جز لیمیتد، دارای چراغ جلو هالوژنی هستند و در تیپ های لیمیتد و پریمیوم مجهز به مه شکن می باشند.

ایمپرزا لیمیتد دارای چراغ جلو ال ای دی است که با چرخش فرمان، می چرخد. نسخه پایه خودرو به چرخ های ۱۶ اینچی فولادی مجهز است. زیر بدنه تیپ پریمیوم رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی مشاهده یم شود. تریم اسپرت دارای رینگ ۱۸ اینچی بوده که زیر گلگیرها را پر کرده و بالاخره تیپ لیمیتد به رینگ ۱۷ اینچی مجهز است که راحتی راننده و سرنشینان را به همراه دارد.

طراحی داخلی

در بررسی طراحی داخلی سوبارو ایمپرزا می توان گفت طراحی خاص و فوق العاده ای ندارد ولی کیفیت ساخت آن بسیار بالا است و حس خوبی را به سرنشینان انتقال می دهد. کابین این خودرو همانطور که از سوبارو انتظار می رفت، خوش ساخت و مستحکم به نظر می رسد و این تصور ایجاد می شود که هرگز خراب نمی شوند.

با این حال در گوشه و کنار کابین، متریال بی کیفیت نیز استفاده شده البته برای ساخت قطعاتی که دور از دسترس راننده هستند. سوبارو به جای طراحی شلوغ و پیچیده، همه المان ها را درست و مرتب جایگذاری نموده است. اگرچه سوبارو ایمپرزا یک هاچ بک ۵ نفره می باشد ولی صندلی ردیف عقب برای کودکان و نه بزرگسالان مناسب تر است.

تنها نکته منفی کابین خودرو عرض کم آن بوده وگرنه از نظر فضای سر و پا، سرنشینان کاملا احساس راحتی خواهند داشت. در ضمن صندوق ایمپرزا هاچ بک حدود ۵۸۹ لیتر ظرفیت داشته که ۲۴۰ لیتر بیشتر از نسخه سدان می باشد.

ناگفته نماند رانندگان قد بلند از فضای پای زیاد صندلی جلوی ایمپرزا هاچ بک استقبال می کنند. ضمنا بخش بار سدان ایمپرزا مکان زیادی برای نگهداری وسایل شخصی نداشته ولی می توان صندلی عقب را تا کرد تا فضای بار بیشتر شود.

مشخصات فنی

نقطه ضعف سوبارو ایمپرزا مشخصات فنی آن محسوب می شود. در حالی که این هاچ بک به یک پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۵۲ اسب بخار مجهز است، محصولات همرده آن در برندهای مزدا و هوندا به پیشرانه های قوی تر مجهز می باشند. مزدا از پیشرانه ۲.۵ لیتری تراکم بالا بهره می برد و هوندا نیز به موتور توربوشارژ مجهز بوده تا قدرتی بیش از ۱۸۰ اسب بخار ارائه دهد.

علیرغم پیشرانه ضعیف، گیربکس سوبارو ایمپرزا هاچ بک نیز عملکرد خوبی به همراه ندارد. این خودرو همانطور که در ابتدا اشاره شد با دو جعبه دنده دستی ۵ سرعته دستی و سی وی تی (اتومات) ارائه می شود که هیچ یک از آن ها نمی توانند تمام قدرت پیشرانه را در دست بگیرند. گیربکس سی وی تی کند و پر سر و صدا می باشد و گیربکس دستی عملکرد ضعیفی دارد.

این خودرو برای رسیدن از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت به ۸.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. در صورتی که مزدا ۳ جدید شتاب صفر تا صد را در ۷ ثانیه پر کرده و هوندا سیویک در ۶.۹ ثانیه شتاب می گیرد. در شرایطی سوبارو این جعبه دنده را برای ایمپرزا در نظر گرفته که سوباره کراس ترک به گیربکس ۶ سرعت اتومات مجهز است و جدا از این، سوبارو سابقه طولانی در ساخت موتورهای توربوشارژ دارد.

سوبارو ایمپرزا هاچ بک با گیربکس سی وی تی در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۵ لیتر بنزین مصرف می کند ولی مصرف سوخت ترکیبی در یکی از تپ ها ۹ لیتر گزارش شده است. لازم به ذکر است سوبارو ایمپرزا به صورت استاندارد دو دیفرانسیل بوده و از این نظر رقیب ندارد زیرا رقبا تنها با محور محرک جلو ارائه می شوند.

جمع بندی

سوبارو ایمپرزا هاج بک اگر به پیشرانه و گیربکس بهتری مجهز بود، خودرو فوق العاده پر طرفداری می شد. با این حال کیفیت ساخت عالی، فضای مناسب کابین، صندوق بزرگ و ایمنی زیاد خانواده ها را مجذوب این هاچ بک ژاپنی می نماید. سوبارو ایمپرزا هاچ بک در بازار جهانی هم پای رقیب هم وطن خود مزدا ۳ جدید و هوندا سیویک میدان رقابت را در می نوردد. همچنین برای آشنایی با دیگر محصولات شرکت سوبارو از جمله سوباروxv و سوبارو vrx از این لینک ها بازدید کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *