دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آشنایی با بهترین بازی های پلی استیشن ۵

  • حکیمه فهیمی
  • ۹ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

در حال حاضر پلی استیشن ۵ قدرتمندترین کنسول دنیا به شمار می رود که تاکنون باز های انحصاری و غیر انحصاری بسیاری برای آن منتشر شده است. در این مطلب با بهترین بازی های پلی استیشن ۵ آشنا می شوید.

اگر از گیمرهای خوش اقبالی هستید که موفق شده اید کنسول پلی استیشن ۵ را خریداری نمایید. در ادامه با بهترین بازی های پلی استیشن ۵ که تاکنون منتشر شده است، آشنا می شوید.

معرفی بهترین بازی های پلی استیشن ۵

نسل نهم کنسول سونی با عنوان پلی استیشن ۵ از سال ۲۰۲۰ به عنوان یکی از قدرتمند ترین کنسول بازی های ویدیویی روانه بازار شد و تاکنون بازی های انحصاری و غیر انحصاری بسیاری برای آن منتشر شده است. به این ترتیب از زمان عرضه پلی استیشن ۵  مدتی گذشت ولی به علت مشکلات مختلف از جمله شیوع کرونا دستگاه های کمی به بازار وارد شد.

در این شرایط برخی کاربران ترجیح دادند تا همچنان از کنسول نسل قبلی یعنی پلی استیشن ۴ یا پلی استیشن ۴ پرو استفاده نمایند. ولی شرایط بازار رو به بهبود نهاد و کاربران بیشتری می توانند پلی استیشن ۵ را خریداری نمایند. در حقیقت سال ۲۰۲۲ و بعد از آن ؛زمان ارائه بزرگترین بازی های پی اس ۵ و پلتفرم این نسل محسوب می شود.

این کنسول قدرتمند از همان ابتدای عرضه با استقبال خوب گیمرها روبرو شد و اکنون جزو پرفروش های بازار به شمار می رود. پیشرفت فناوری به پلی استیشن ۵ این اجازه را می دهد تا بازی ها را با گرافیک خیلی بهتر و سرعت بالاتر اجرا نماید. سونی برخی از عناوین محبوب و شناخته شده نسل قبل را با گرافیک و رزولوشن بالاتر برای پلی استیشن ۵ آماده کرده و در کنار آن برخی بازی های مختص به آن نیز طراحی شده است.

در ادامه قصد داریم شما را با ۸ تا از بهترین بازی های پلی استیشن ۵ آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۱. بازی spider-man: miles morales

نسل جدید بازی مرد عنکبوتی پر از بازی های ماجراجویانه بوده که می تواند رضایت کاربران را به خود جلب نماید. در این بازی قدرت های جدیدی به شخصیت مایلز داده شده که می تواند تاثیر زیادی در گیم پلی داشته باشد. در این بازی می توان شخصیت و داستان های جذاب را کنار هم تجربه نمایید.

جنبه احساسی بازی به حدی است که به راحتی می توان بازی های گذشته مرد عنکبوتی را فراموش و بازی های جدید را تجربه نمود. spider-man: miles morales یکی از عناوین زمان عرضه و انحصاری پلی استیشن ۵ می باشد که طرفداران زیادی منتظر عرضه اش بودند.

بعد از موفقیت مرد عنکبوتی در پلی استیشن ۴ کاملا قابل پیش بینی بود که عرضه نسخه بعدی آن را نیز شاهد باشیم و spider-man: miles morales بر روی پلی استیشن ۵ و ۴ در دسترس است. شخصیت اصلی یعنی مایلز توسط قهرمان شماره قبلی یعنی پیتر پارکر آموزش دیده و این بار در نبود پیتر این مایلز است که وظیفه دارد از شهر نیویورک محافظت کند و باید به کمک شخصیت هایی که برای گیمرها و دوستداران مرد عنکبوتی آشنا می باشند، این کار را به طور احسن انجام دهد.

مکانیک های بازی نسبتا همان هایی بوده که در شماره قبلی شاهد بودیم ولی چند قابلیت جدید مایلز را از قهرمان قبلی متمایز می نماید و گجت ها و تله های جدیدی نیز برای استفاده در جریان درگیری ها طراحی شده است. بازی از نظر گرافیک خیلی زیبا بوده و گشت و گذار در شهر واقعا لذت بخش است. به ویژه این که قدرت زیاد پی اس ۵ امکان اجرای بازی با وضوح فورکی و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را می دهد.

۲. بازی HITMAN 3

تاریخ عرضه بازی هیتمن ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ می باشد. هشتمین و آخرین بخش از سری بازی های هیتمن مجددا کاربر را با ماجراهای مامور ۴۷ همراه می نماید. این قاتل خوش تیپ یک بار دیگر عزم خود را جهت شکار اعضای رده بالای یک سازمان سری استوار نموده و می خواهد جهان را از شر امور غیر انسانی آن ها نجات دهد.

بازی همچنان در فرم یک اکشن سوم شخص ساخته شده و سیستم کنترل و مکانیک های گیم پلی برای طرفداران سری هیتمن کاملا آشنا می باشد. در این نسخه نیز هر مرحله در یک لوکیشن کاملا متفاوت جریان داشته و بایستی از المانهای محیطی به نفع اهداف خود استفاده کرد.

در مجموع شش ناحیه جغرافیایی مختلف در بازی طراحی شده که می توان به دوبی، برلین و دارت مورت انگلستان اشاره داشت. سری بازی های هیتمن همیشه جزو محبوب ترین بازی های مخفی کاری بوده و هیتمن ۳ این روند را به خوبی ادامه داد. با این که گیم پلی بازی نقص هایی دارد ولی مشکل در حدی نیست که توان این بازی را با ارزش محسوب کرد.

این بازی کاملا تک نفره و داستانی طراحی شده و مولتی پلیر ندارد. بازی کردن هیتمن به صبر و حوصله بسیاری نیاز دارد و پیش از این که بخواهید با دشمنان درگیر شوید و به اهداف برسید بایستی همه جوانب را خوب بسنجید. طرفدران عناوین مخفی کاری حتما این گزینه را بهترین بازی در پلی استیشن ۵ می دانند.

۳. بازی YAKUZA:LIKE A DRAGON

بازی YAKUZA:LIKE A DRAGON در مارس ۲۰۲۱ عرضه شد. سری یاکوزا مجموعه ای قدیمی و مشهور از سگا می باشد که برخی از بهترین شخصیت های تاریخ بازی های ویدیویی را معرفی نموده است. بعد از این که خالق یاکوزا و کارگردان شرکت سگا را ترک کردند اکثر طرفداران سری نگران بوده که این مجموعه به کار خود پایان داده است.

ولی سگا به عرضه YAKUZA:LIKE A DRAGON پرداخت تا نشان دهد این سری از بازی ها همچنان باقوت به کار خود ادامه می دهند. این بازی که هشتمین بخش از مجموعه یاکوزا به حساب می آید، شخصیت اصلی و داستانی کاملا نویی دارد. گیمر در نقش یکی از اعضای یاکوزا ظاهر شده که ۱۸ سال در زندان بوده و رئیس اسبق او به وی خیانت کرده است.

همین چند خط برای طرفداران یاکوزا کافی است که وارد یک ماجراجویی جدید شده و با از بین بردن رقبا به یک قهرمان تبدیل شوند. YAKUZA:LIKE A DRAGON نسبت به شماره های قبلی تغییراتی داشته که می توان به تغییر سبک مبارزات از همزمان به نوبتی اشاره نمود.

با نوبتی شدن مبارزه ها باید روی حرکات خود خوب تمرکز کرده و با برنامه جلو بروید. استفاده از المان های محیطی هم در مبارزات نقش پررنگی داشته و بازیکن می توان با برداشتن آیتم های گوناگون و استفاده از آن ها علیه دشمنانش مبارزات را به نحوی ساده تر به پایان برساند.

این بازی برای افرادی که طرفدار عناوینی مانند سری مشهور GTA می باشند گزینه ای ایده آل به شمار می رود که باید آن را با پلی استیشن ۵ تجربه نمایند.

۴. بازی Returnal

بازی Returnal یکی از بازی های اختصاصی پی اس ۵ می باشد که در سبک ترسناک روانشناختی تولید شده است. مسلما این سبک از بازی ها را از عناوین مشهور آن مثل سایلنت هیل به یاد دارید. با این که تم کلی و حال و هوای بازی تا حدود بسیاری از سری سایلنت هیل متفاوت است ولی می توانید اطمینان داشته باشید که همان حس ترس را در شکل متفاوتی تجربه می کنید.

شخصیت بازی Returnal یک فضا نورد به اسم سلنا است که به علت حادثه ای که برای فضاپیمای وی روی می دهد، در سطح یک سیاره بیگانه سقوط می کند. این سیاره در ابتدا عادی به نظر می رسد که تعدادی موجود بیگانه در آن زندگی می نمایند ولی به تدریج با پیشروی در داستان نکات جالب و شگفت انگیزی کشف می کنید.

به ویژه ماجرا هنگامی خیلی شوک برانگیز می شود که سلنا با جسد خود روبرو می شود. گیم پلی بازی به شکل یک چرخه زمانی طراحی شده یعنی هر زمان که بین مرحله کشته شوید، در محل ابتدایی یعنی سفیه هلیوس به هوش آمده و دوباره باید مسیر را طی نمایید.

البته این سبک طراحی مرحله به هیچ وجه سبب ساده شدن بازی نشده زیرا دشمنان هر بار تغییر کرده و نمی توانید موقعیت شان را پیش بینی کنید. اگر از بازی های ترسناک به ویژه نوع روانشناختی اش لذت می برید بازی Returnal با گرافیک جذاب و گیم پلی چالش برانگیز می تواند ساعت ها پلی استیشن ۵ را مشغول نگه دارد.

۵. بازی Horizon Forbidden West

باید بازی بازی Horizon Forbidden West را یکی از بهترین بازی های پی اس ۵ معرفی نمود که می توان جذابیتش برای گیمرها را فوق العاده وصف کرد. داستان به اندازه بازی اول جذاب بوده ولی عناصر داستانی بیشتری داشته و موفق شده با اضافه کردن شخصیت های جدید و جالب به بازی توجه گیمرهای زیادی را جلب نماید.

در این بازی کاربران می توانند ماموریت های جانبی را در فضای بازی تجربه کرده و تعدادآن ها افزایش یافته است. بی شک بازی Horizon Forbidden West را می توان یک نمایش خیره کننده و یکی از پرفروش ترین بازی های پلی استیشن ۵ دانست که تاثیر فراوانی بر نظر کاربران و علاقمندان به بازی های کامپیوتری داشته است.

۶. بازی the pathless

شخصیت اصلی بازی the pathless یک کماندار به اسم هانتر می باشد که برای رهایی از نفرین جزیره ای که در آن زندگی می نماید باید راهی بیابد. مکانیک حرکت در بازی کاملا خاص بوده و مدام در حال دش زدن خواهید بود. هانتر بادس زدن می تواند سریعتر در کل جزیره حرکت کند و نبود وسایل نقلیه در بازی با این ابعاد به این ترتیب جبران و توجیه می شود.

البته برای دش زدن بایستی نیروی لازم را جمع کرده که این نیروه با تیراندازی به نیروهای اهریمنی پر می گردد. همچنین یک عقاب هم به عنوان همراه با شما در بازی هست و در صورت نیاز می توانید او را در مناطق مختلف پرواز دهید. هانتر و عقاب دست آموز وی هرزگای با ارواح نفرین شده روبرو می شوند که سعی دارند آن ها را از هم جدا نمایند.

از عجیب ترین نکات در بازی the pathless فقدان مینی مپ در آن می باشد. توسعه دهندگان بازی معتقدند این بازی روی مسیریابی بازیکنان تمرکز نموده از اینرو به نقشه نیازی نیست. در مجموع اگر تجربه ای متفاوت از بازی می خواهید اجرای بازی the pathless این نیاز شما را پاسخ می دهد.

۷. بازی  Demon’s souls

اولین بار بازی Demon’s souls در سال ۲۰۰۹ برای کنسول پلی استیشن ۳ منتشر شد و بنیانگذار سبک نویی از بازی ها شد که امروزه به اسم سولز لایک شناخته هستند. یک بازی دشوار ولی با جذابیت بالا که شماره های بعدی به عنوان دارک سولز موفق شدند این مسیر را به خوبی ادامه و بهبود دهند.

تجربه Demon’s souls با گرافیک بهتر از خواسته های قدیمی گیمرهای طرفدار سری سولز بود و این خواسته سرانجام با آغاز نسل ۹ کنسول های بازی برآورده شد. Demon’s souls عنوان فانتزی سیاه بوده که گیمر در نقش یک جنگجوی تنها و بی نام و نشان قرار داده و اگر تاحالا هیچ یک از عناوین سولز را نداشته اید بایستی بدانید که شیوه روایت داستان در Demon’s souls کلا متفاوت از آن چیزی است که در بازی های اکشن ماجراجویی مرسوم وجود دارد.

بازی به هیچ عنوان قصد ندارد برای شما داستان تعریف نماید بلکه این خود گیمر است که با گشت و گذار در محیط و سرک کشیدن به اطراف، از اتفاقاتی که در این سرزمین روی داده آگاهی یابید. سونی برای بازسازی بازی Demon’s souls حقیقتا سنگ تمام گذاشته و همه چیز از ابتدا بازطراحی شده است.

اغراق نخواهد بود اگر بگوییم که بازی Demon’s souls یکی از بهترین بازسازی های انجام شده در تاریخ بازی های ویدیویی می باشد که اکنون در پلی استیشن ۵ می توانید از اجرای آن لذت و هیجان را تجربه نمایید. این بازی واقعا سخت است ولی این سختی نباید شما را از تجربه آن ناامید نماید.

با هر بار مردن در بازی، تجربه کسب نموده و بهتر و بهتر می توانید در آن پیش بروید. این بازی یکی از بهترین عناوینی است که می توانید در کنسول پی اس ۵ تجربه نمایید.

۸. بازی Ratchet and clank:Rift Apart

بازی Ratchet and clank:Rift Apart یکی دیگر از محبوب ترین و مورد انتظار ترین عناوین انحصاری پلی استیشن ۵ می باشد که با فاصله کمی از ورود این کنسول به بازار، انتشار یافت. داستان بازی از جایی شروع می شود که رچت موفق شده دستگاه تغییر سایز دهنده را تعمیر نماید و اکنون می توان به جستجوی خانواده گمشده اش برود.

این نسخه از بازی در دنیاهای موازی روی می دهد و یکی از قابلیت های جالبی که توسط قدرت سخت افزاری بالای پی اس ۵ مهیا شده امکان حرکت سریع از یک جهان به جهان دیگر است بدون این که به لودینگ نیاز باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *