دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی تویوتا هایلندر ۲۰۲۳ با طراحی و رنگ متفاوت

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱
  • ۰

تویوتا هایلندر ۲۰۲۳ اکنون بروز شده و با امکانات و پیشرانه جدید روانه بازار شرق اروپا می شود. در این مطلب به معرفی تویوتا هایلندر ۲۰۲۳خواهیم پرداخت تا از این کراس اوور محبوب بیشتر بدانید.

کراس اوور محبوب تویوتا هایلندر ۲۰۲۳ به پیشرانه ۴ سیلندر توربو شارژ ۲.۴ لیتری مجهز شده که جایگزین پیشرانه ۳.۵ لیتری v6 تنفس طبیعی قبلی شده است. در ادامه به معرفی تویوتا هایلندر ۲۰۲۳ پرداخته تا با تغییرات ایجاد شده در این خودرو را آشنا شوید.

معرفی تویوتا هایلندر ۲۰۲۳

شرکت تویوتا ابتدا نسخه جدید هایلندر را به بازار آمریکا معرفی نمود و اکنون همان تغییرات را در هایلندر مخصوص اروپا نیز شاهد هستیم. هایلندر پرفروش ترین کراس اور سایز متوسط شرکت تویوتا در امریکا تلقی می شود و در حال حاضر با تغییرات در نسخه اروپایی، قصد دارد سهم بیشتری از فروش در این قاره را از آن خود نماید.

برای نخستین بار هایلندر در سال ۲۰۲۱ به بازار اروپا وارد شد و اکنون نخستین تغییرات خود را با هایلندر ۲۰۲۳ تجربه می کند. در ادامه به معرفی تویوتا هایلندر ۲۰۲۳ می پردازیم.

طراحی خودرو

با تغییرات جدید در تویوتا هایلندر ۲۰۲۳ اکنون مشتریان اروپایی می توانند رنگ سبز جدید و خاصی از این خودرو را سفارش دهند و ضمنا رینگ های ۲۰ اینچی مشکی با طراحی جدید هم قابل سفارش است. همچنین رنگ های جدیدی جهت سفارش تریم داخلی اضافه شده است.

به این ترتیب مدل جدید هایلندر همان سبک طراحی قبلی را با خود داشته و در ظاهر فقط سفارشی سازی وسیع تری برای آن فراهم است. ولی در کابین تغییرات گسترده تر و جذابتر می باشند. یک نمایشگر جدید ۱۲.۳ اینچی جلو آمپر دیجیتال را نمایش داده و در مرکز یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی را در اختیار قرار می دهد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

به همراه این امکانات، دستیار صوتی، اتصال بی سیستم اپل کارپلی، اندروید اتو و تنظیمات بی سیم با گوشی همراه نیز دیده می شود. قابل ذکر است در تویوتا هایلندر ۲۰۲۳ سیستم اتصالات جدید تویوتا با عنوان تویوتا اسمارت کانکت پلاس تعبیه شده که در آن آپشن هایی مانند نقشه سه بعدی، اطلاعات دوربین سرعت و تابلو خوان حضور دارند.

شایان ذکر است تیپ های لیمیتد و پلاتینیوم این خودرو به یک جفت نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مجهز هستند که قبلا نمایشگر ۷ اینچی بوده است. هر دو تیپ ذکر شده دارای آینه های جانبی تاشونده برقی می باشند. نمایشگر های بزرگ در تیپ های XLE,XSE به طور اختیاری در دسترس می باشند.

این دو تیپ دارای یک نمایشگر ۷ اینچی در بخش ابزار و پنل کیلومتر و یک نمایشگر ۸ اینچی برای اطلاعات و سرگرمی هستند. ضمنا برای تیپ های ال و ال ای هم یک نمایشگر ۴.۲ اینچی در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی

گزارش شده تویوتا هایلندر ۲۰۲۳ در بازار اروپای شرقی اکنون به پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو شارژ ۴ سیلندر تجهیز شده که قدرت تولید ۲۶۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۴۱۸ نیوتن متر را دارد. البته نسخه قبلی با موتور ۳.۵ لیتری V6 قوی تر بوده ولی در پیشرانه جدید مصرف بهینه تر شده و از نظر آلایندگی، استاندارد بالاتری دارد.

به طوری که تویوتا مدعی است که مصرف سوخت تویوتا هایلندر ۲۰۲۳ با پیشرانه توربو شارژ همانند هایلندر v6 قبلی می باشد ولی آلاینده های کمتری تولید می کند. در ادامه معرفی این کراس اوور باید اشاره کرد در بازار اروپای غربی تویوتا هایلندر ۲۰۲۳ همچنان به پیشرانه هیبرید ۲.۵ لیتری با چرخه اتکینسون تجهیز شده است. به عبارتی نسخه هیبریدی هایلندر با وزن ۱۵۸۷ کیلوگرم از لحاظ فنی با تغییری همراه نشده است.

پیشرانه ۲.۵ لیتری آن به همراه موتورهای برقی، در مجموع ۲۴۳ اسب بخار قدرت تولید کرده و مصرف سوخت آن ۳۶ مایل در هر گالن گزارش شده است. همچنین می توانید برای آشنایی با دیگر محصولات تویوتا از جمله تویوتا تاکوما ۲۰۲۲ و تویوتا کمری ۲۰۲۲ روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *