دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

برنامه Canva و نحوه ساخت کاور استوری

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱
  • ۰

برای زیباتر شدن پیج اینستاگرام خود می توانید علیرغم انتشار پست و استوری های جالب از کاور هایلایت استوری خاص هم بهره بگیرید. در این مطلب به نحوه ساخت کاور استوری می پردازیم.

به کمک قابلیت کاور هایلایت برای همیشه استوری های شما در پیج اینستاگرام تان باقی می مانند و می توانید توسط آن استوری ها را دسته بندی نمایید. با ادامه مطلب همراه ما باشید تا نحوه ساخت کاور استوری و اهمیت این قابلیت را بدانید.

نحوه ساخت کاور استوری به کمک نرم افزار canva

برای زیباتر شدن پیج اینستاگرام علیرغم انتشار پست و استوری های جالب می توان از قابلیت کاور هایلایت استوری خاص نیز بهره برد. استوری یکی از قابلیت های کاربردی و جذاب اینستاگرام می باشد که منظور از آن عکس و فیلم هایی است که کاربر می تواند به مدت ۲۴ ساعت آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارد و بعد از این مدت پاک می شود.

 

ولی در آپدیت های بعدی اینستاگرام این امکان فراهم شد که توسط آن استوری هایی که می خواهید در پیج شما برای همیشه باقی بمانند به عنوان کاور هایلایت در اختیار داشته باشید. می توان گفت استفاده از این کاورها برای هر کسب و کار یا افرادی که قصد نمایش موفق تر استوری های خود را دارند، کاربردی می باشد.

کاور هایلایت استوری

به طور کلی کاور هایلایت اینستاگرام تصویر یا عکسی است که روی هایلایت استوری قرار گرفته و به شکل نمادی از آن هایلایت؛ در قسمت اصلی پیج شما(زیر عکس پروفایل) نمایش داده می شود. به طور مثال اگر هر هایلایت را یک کتاب در نظر بگیرید، کاور هایلایت مانند جلد کتاب می باشد.

به این ترتیب همانطور که تصویر و طراحی جلد کتاب، در جذب مخاطب تاثیر دارید کاور هایلایت نیز اهمیت بالایی در حس کلی مخاطب نسبت به صفحه اینستاگرام شما خواهد داشت. می توان گفت فسمت کاور هایلات در اینستاگرام قابلیتی جذاب و کاربردی برای نگهداری استوری های باارزش شما محسوب می شود.

  •  آرون گروپس

همانطور که اشاره شد تا قبل از این استوری ها بعد از ۲۴ ساعت حذف می شدند و کاربران دیگر نمی توانستند استوری های قدیمی شما را مشاهده نمایند. شما نیز تنها در بخش آرشیو به استورهای خود دسترسی داشتید. ولی اکنون با اضافه شدن این قابلیت خیلی خوب، می توانید استوری ها را دسته بندی کرده و با یک کاور جذاب در معرض بازدید دنبال کننده ها قرار دهید.

اهمیت قابلیت کاور هایلات استوری

همانطور که اشاره شد می توانید استوری های مهم و مورد علاقه تان را برای همیشه در پیج خود داشته باشید به این نحو که در بخش هایلایت استوری ها ذخیره و در اختیار خواهید داشت. پیش از آپدیت جدید اینستاگرام استوری ها تنها یک شبانه روز باقی می ماندند و بعد از پیج کاربر حذف می شدند.

ولی اکنون به کمک قابلیت کاور هایلایت، استوری های مدنظر شما برای همیشه در صفحه اینستاگرام باقی می مانند. نکته مهم دیگر این است که می توانید توسط این قابلیت استوری های خود را دسته بندی نمایید. به طور مثال اگر یک صفحه عمومی دارید و در آن آموزش عکاسی قرار می دهید و از استوری ها بهره می گیرید. می توانید هر آموزش را با اسم مخصوص خود هایلایت نمایید تا مخاطبان تان به راحتی به این آموزش ها دسترسی یابند.

در ضمن می توانید توسط کاور هایلایت عکسی مرتبط با استوری تان پیدا کرده و به مخاطب کمک کنید تا بتوانند آموزش ها و یا سایر مواردی که در استوری وجود دارد را شناسایی نموده و از ان استفاده نمایند. اگر استوری شما یک کاور حرفه ای و زیبا داشته باشد برای مخاطبان و دنبال کننده های پیج شما جذاب تر و هیجان انگیز تر خواهد بود.

یکی از راه های جذب فالوور بیشتر ؛طراحی زیبا و جذاب برای پست ها و استوری های اینستاگرام می باشد. در ضمن اگر قصد دارید از پیج خود معرفی خوب و عالی داشته باشید بایستی در بخش بیو بتوانید هایلایت های حرفه ای بسازید. کاور استوری از این نظر اهمیت زیادی دارد.

چگونه کاور استوری درست کنیم؟

همانطور که اشاره شد هایلایت ها از ویژگی های جذابی هستند که اینستاگرام برای کاربرانش ارائه می دهد. هر صفحه می تواند چندین هایلایت مختص به خود را داشته باشد. هایلایت ها در حقیقت همان استوری ها هستند که اکنون به شکل دائمی در صفحه نخست پیج نمایش می یابند تا زمانی که خود کاربر به حذف آن اقدام کند.

هایلایت ها دارای کاورهایی هستند که بیش از هر چیزی بازدیدکنندگان را ترغیب به مشاهده آن هایلایت می کند. از این رو اهمیت دارد که دارای تصویر یا عکس مناسب و جذب کننده ای باشند.

برای درست کردن کاور استوری برنامه های زیادی از جمله Canva, PicsArt, StoryLight و … وجود دارند که در ادامه نحوه ساخت کاور استوری اینستاگرام توسط برنامه Canva ارائه می شود. برنامه Canva یکی از نرم افزارهای موفق در زمینه ساخت عکس برای کاور هایلایت استوری اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد.

روش کار با این برنامه خیلی ساده بوده و قبل از هر چیزی بایستی آن را روی گوشی همراه خود نصب و اجرا نمایید. اگر کاربر اندروید هستید از گوگل پلی و اگر آیفون دارید از اپ استور برنامه Canva را دانلود و نصب کنید. در ادامه مراحل زیر را دنبال کنید.

  • سپس روی آیکون your story کلیک کرده تا هایلایت استوری طراحی کنید.

  • در ادامه رنگ مناسبی را انتخاب نموده سپس یک متن یا آیکون را به صفحه اضافه کنید. برای این کار روی آیکون بعلاوه در پایین صفحه ضربه بزنید.
  • بعد گزینه Blank template را انتخاب نموده تا یک تصویر با زمینه سفید ساخته شود. در صورتی که می خواهید رنگ آن را عوض کنید از پایین صفحه رنگ مدنظرتان را انتخاب نمایید. ضمنا با ضربه روی + می توان رنگ دلخواه خود را ایجاد کرد.

  • در ادامه اگر می خواهید متنی اضافه شود، باید گزینه text را انتخاب نمایید ولی اگر قصد آوردن آیکونی به صفحه را دارید از گزینه گرافیک استفاده نمایید. ضمنا اگر آیکون خاصی مدنظر شماست تنها کافی است نام آن را تایپ کرده تا عملیات جستجو در نت شروع شود.

همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با نحوه افزودن لینک به استوری و ایده برای استوری روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *