دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ایده برای استوری اینستاگرام برای قرار دادن استوری های خاص و متفاوت

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

بهتر است بدانید که امروزه اینستاگرام از محبوبیت فراوانی در میان مردم برخوردار است که ما در این مقاله سعی داریم به بیان خدمات این برنامه و فکر و ایده برای استوری های آن بپردازیم با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که در واقع ایده برای استوری های اینستاگرام یکی از قابلیت های جذاب شبکه های اجتماعی اینستاگرام محسوب می شود که روز به روز بر تعداد استفاده کنندگان آن افزوده می شود و به طور کلی می توان استوری را راهی بی نظیر برای ایجاد تعامل با مخاطب های مختلف دانست که در اواخر سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در روز به تماشای استوری های اینستاگرام پرداخته اند.

همانطور که می دانید معمولا استوری های اینستاگرام در نوار بالای صفحه feed ظاهر می شوند و تمامی حساب های کاربری که در اینستا وجود دارند از بهترین دوستان شما گرفته تا حساب های کاربری مورد علاقه می توانند این را به اشتراک بگذارند. بهتر است بدانید زمانی که فردی یک استوری جدید می گذارد در واقع یک حلقه رنگی در اطراف آن پروفایل ظاهر خواهد شد و شما برای اینکه بتوانید استوری یک شخص را ببینید تنها کافی است بر روی پروفایل او ضربه بزنید تا به صورت تمام صفحه برایتان ظاهر گردد. همچنین شما قادر خواهید بود تمامی استوری هایی را که فرد در طول ۲۴ ساعت گذشته به اشتراک گذاشته است را مشاهده نمایید. به طور کلی استوری ها به ترتیب از جدیدترین تا قدیمی ترین نمایش داده می شوند و زمانی که شما یک استوری را مشاهده کردید می توانید به عقب یا جلو بروید و یا با ضربه زدن بر روی آن به استوری شخص دیگری بروید.

آشنایی با ایده برای استوری اینستاگرام

آشنایی با ۱۲ ایده خلاقانه برای استوری اینستاگرام:

همانطور که متوجه شدید استوری در اینستا از محبوبیت فراوانی برخوردار است که می تواند جذب مخاطب کند و به همین منظور ما در ادامه به بیان راهکار ها و ایده های جذاب و خلاقانه برای درست کردن استوری خواهیم پرداخت:

۱. تبلیغ پست های وبلاگ:

بهتر است بدانید که در واقع استوری اینستاگرام بهترین مکان برای تبلیغ آخرین مقالات و وبلاگتان است که وجود قابلیت لینک گذاری یا Swipe up در اینستا شما را قادر می سازد تا بتوانید از طریق استوری مخاطبان را به صورت مستقیم به سوی پست های وبلاگ خود ارجاع دهید. توجه داشته باشید که این یک راهکار بسیار عالی است تا بتوانید برای وب سایت نام تجاری خود ترافیک بیشتری بگیرید که البته متاسفانه در حال حاضر امکان لینک گذاری تنها برای ۱۰ هزار نفر از مخاطبان قابل دسترس می باشد.

۲. تبلیغ پست های اینستاگرام:

همانطور که می دانید استوری ها جای خوبی برای به اشتراک گذاشتن آخرین پست های اینستاگرام به شمار می آید. به طور کلی شما نمی توانید پیش بینی کنید که مخاطبان پست های شما را در قسمت feed مشاهده کرده اند یا خیر اما می توانید اطمینان حاصل کنید که تمامی دنبال کنندگان استوری شما را می بینند و در استوری متوجه خواهند شد که شما یک پست جدید گذاشته اید و برای این کار تنها لازم است یک اسکرین شات از آخرین پست خود بگیرید و آن را در استوری به اشتراک بگذارید.

استوری گذاشتن در اینستاگرام شخصی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۳. تبلیغ محصول:

بهتر است بدانید که در واقع استوری اینستاگرام می تواند راه مناسبی برای تبلیغ یک یا چند محصول باشد و شما می توانید بازخورد محصول خود را از این طریق به دست بیاورید.

۴. ایجاد تگ خرید یا تگ محصول در استوری:

توجه داشته باشید که اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ تگ های خرید یا تگ محصولات را به استوری خود اضافه نمود و بهتر است بدانید که این قابلیت به کسب و کارها اجازه خواهد داد تا محصولات به صورت مستقیم و با استفاده از یک برچسب مخصوص بدون رفتن به سایت و خارج شدن از برنامه اینستاگرام به فروش برسند. به طور کلی برای دریافت این برچسب بایستی برخی از الزامات را دارا باشید و شما بایستی یک محصول فیزیکی را که با خط و مشی های اینستاگرام مطابقت کامل دارد به فروش برسانید و همچنین بایستی از مشخصات کسب و کار در اینستا نیز برخوردار باشید.

۵. به عهده گرفتن یا take over در استوری اینستاگرام:

take over در واقع در اینستا زمانی است که شما به یک شخص دیگر اجازه می دهید تا به حساب کاربری شما در یک روز خاص که خودتان نمی توانید پست بگذارید دسترسی داشته باشد و در واقع این فرد می تواند کارمند، همکار و یا اینفلوئنسر باشد که شما برای ارتقا نام تجاری خود استخدام کرده اید.

آشنایی با ایده های استوری گذاشتن

۶. انجام نظر سنجی در استوری:

بهتر است بدانید که برنامه اینستاگرام یک برچسب با عنوان نظرسنجی برای کاربران قرار داده است تا بتوانند آن را در استوری خود قرار دهند و شما می توانید با این قابلیت به راحتی از کاربران خود سوال بپرسید و دو پاسخ و حق انتخاب برای آن ها قرار دهید. به طور کلی نظرسنجی یک راه عالی برای جذب مخاطب محسوب می شود و بهترین ویژگی آن این است که راه های زیادی برای نظرسنجی در آن قرار داده شده است. به عنوان مثال می توانید نظرسنجی خود را به صورت یک طنز همراه دو گزینه خیلی راحت قرار دهید که کاربران بتوانند به آن رای بدهند.

۷. پخش زده یا live در استوری:

به طور کلی یکی دیگر از ایده های مانسب برای استوری استفاده از ویدئو های زنده است که باعث ایجاد ارتباطی مستقیم با مخاطبان خواهد شد. این ایده به شما اجازه می دهد تا کاربران بتوانند سوالات خود را در ویدئو زنده از شما بپرسند و شما در همان زمان با آن ها ارتباط برقرار نمایید و به سوالات پاسخ دهید. زمانی که شما اقدام به گذاشتن یک ویدئو زنده می کنید اغلب کاربران از این موضوع مطلع خواهند شد و هنگامی که ویدئو زنده با پایان می رسد این قابلیت وجود دارد که بتوانید آن را برای افرادی که فرصت مشاهده لایو به صورت زنده را از دست داده  اند ذخیره نمایید و بهتر است بدانید که این ویدئو به مدت ۲۴ ساعت در استوری شما باقی خواهد ماند.

گذاشتن لایو در استوری

۸. رهبری فکر در استوری:

توجه داشته باشید که استوری اینستاگرام در واقع یک مکان عالی برای برند شما محسوب می شود تا بتوانید رهبری تفکر را از طریق آن ارائه دهید. به طور کلی انجام این کار باعث ایجاد تعامل است و همچنین موجب خواهد شد نام تجاری شما به عنوان یک منبع قابل اطمینان از اطلاعات شناخته شود. شما می توانید در مورد موضوعات مختلفی در استوری با مخاطبان خود حرف بزنید و از آن ها نظر بخواهید.

۹. استفاده از برچسب سوال در استوری:

به طور کلی یکی دیگر از راه های عالی برای جذب مخاطب استفاده از برچسب سوال است که این امکان را به شما می دهد تا سوالی را برای مخاطبان خود مطرح نمایید و آن ها می توانند با هر چیزی که می خواهند به آن پاسخ بدهند و پس از آن می توانید پاسخ هایی را که دریافت کرده اید در استوری به اشتراک بگذارید و بهتر است بدانید که انجام این کار برای سرگرم کردن مخاطبان و برقراری تعامل بسیار عالی است. همچنین شما می توانید با استفاده از این برچسب ایده های جدید برای محتوا و برگزاری مسابقات برای خوانندگان در موضوعات مختلف به راحتی انجام دهید.

استفاده از برچسب سوالات در استوری

۱۰. نشان دادن پیغام مستقیم دنبال کنندگان در استوری:

توجه داشته باشید که اصلا احتیاجی به اشتراک گذاری برچسب سوال برای نشان دادن پیغام مخاطبان خود ندارید و می توانید به سادگی از پیام های مستقیم یا دایرکت های مخاطبان اسکرین شات بگیرید و آن را در استوری به اشتراک بگذارید. به طور کلی این ایده برای زمانی است که شما یک نظر خوب در مورد محصولات یا خدمات خود در دایرکت دریافت می کنید. به طور کلی انجام این ایده در بالا رفتن تعاملات احتماعی برند شما تاثیر خواهد گذاشت و باعث خواهد شد مخاطبان دیگر نیز پیغام ها و بازخورد های خود را برای شما بفرستند.

۱۱. نمایش دفتر کار در استوری:

بهتر است بدانید که یکی دیگر از ایده های مناسب برای استوری، نشان دادن دفتر کار است البته با توجه به اینکه مشخص کردن محل کار هیچ گونه اهمیتی ندارد. شما از این طریق می توانید پشت صحنه و محل کار خود را به مخاطبان نشان دهید و باعث ایجاد اعتماد و شفافیت شوید. توجه داشته باشید که در واقع بهترین بخش این ایده این است که شما حتی به یک دفتر واقعی برای نشان دادن به مخاطب نیاز ندارید و تنها می تواند یک کافی شاپ، منظره ای ساحلی یا نیمکتی باشد که شما آن جا کار خود را انجام می دهید.

نمایش دفتر کار برای ایده استوری

۱۲. مسابقات و هدایا در استوری:

اگر شما نیز به دنبال جذب کردن شمار زیادی از مخاطبان و دنبال کنندگان هستید می توانید برای برای خوانندگی خود یک بیانیه یا مسابقه بگذارید. توجه داشته باشید که این جایزه می تواند هر چیزی باشد مانند محصولات و خدمات رایگان و یا یک ساعت مشاوره رایگان و مواردی از این قبیل و تنها به این نکته توجه داشته باشید جایزه ای را که مد نظر دارید فقط به محصول شما بستگی دارند. همچنین برای مشاهده انواع عکس نوشته برای استوری کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *