دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شیوه های ساده و جالب برای ساخت پادری با موکت

  • منصوره رمضان زاده
  • ۳۰ دی ۱۴۰۱
  • ۰

ساخت پادری با موکت یکی از ایده های کاربردی و جالبی بوده که می توانید با صرف کمترین هزینه و کمی خلاقیت و هنر به روشی راحت برای هر قسمت از منزلتان که دوست دارید و در هر طرح و رنگی که می خواهید پادری جذابی با ابعاد موردنیاز بسازید و از آن استفاده نمایید.

یکی از وسایلی که در منزل کاربرد فراوانی داشته و با توجه به نیاز و سلیقه افراد در مدل ها و طرح های متنوعی طراحی و تولید می شود پادری بوده که می توانید در هر طرح و سبکی که دوست دارید به تهیه یک مدل از آن پرداخته یا در صورت داشتن کمی خلاقیت و حوصله به ساخت مدل منحصر به فردی بپردازید. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب به منظور یادگیری شما عزیزان به آموزش ساخت پادری با موکت به چندین روش مختلف بپردازیم.

نحوه ساخت پادری با موکت

پادری در جنس ها و طرح های گوناگونی ساخته و عرضه می شود که می توانید بر حسب سلیقه خود و طبق دکوراسیون منزلتان مدل خاصی از آن را تهیه نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید با ابزار و وسایلی که در دسترس دارید برای ساخت یک پادری زیبا استفاده نمایید. به عنوان مثال ساخت پادری با موکت یکی از این موارد بوده که می توانید با تکه موکت های اضافی و به درد نخوری که در اختیار دارید یک پادری جذاب و متفاوت درست کنید و از هنر دست خود لذت ببرید.

مراحل ساخت پادری با موکت

پادری های دست ساز را می توان از انواع محصولات تزیینی زیبا برای منزل در نظر گرفت که ضمن کارایی های مختلفی که دارند می توانند جذابیت خاصی را در محیط منزل ایجاد نمایند. هر کدام از آن ها شیوه ساخت متفاوتی داشته که می توانید از آن ها الگو برداری کنید.

مسلما در تمامی خانه ها یک سری تکه های فرش و موکت اضافی و کهنه وجود دارد که غیر قابل استفاده بوده شما می توانید با بکارگیری این وسایل به درد نخور و کارکرده به روشی راحت با کمی ابتکار اقدام به درست کردن یک پادری جذاب برای منزل خود نمایید و از آن ها برای زیباسازی قسمت های مختلف منزلتان بهره مند شوید. در ادامه چند شیوه متفاوت برای درست کردن پادری با موکت را شرح داده ایم.

طریقه درست کردن پادری با موکت

درست کردن پادری

به منظور ساختن این نوع پادری ابتدا باید طرح موردنظر خود را بر روی موکت رسم کنید و بعد با کمک تیغ موکت بری دور تا دور طرح کشیده شده را برش بزنید.

  •  آرون گروپس

آموزش درست کردن پادری با موکت

البته این عمل را بر روی فرش یا موکت اجرا نکنید چرا که امکان بریده شدن سطح زیرین وجود دارد.

نحوه درست کردن پادری با موکت

دور موکت را به منظور جذاب کردن محصول می توانید نوارهای تزیینی بچسبانید یا نوار را به آن بدوزید.

روش ساخت پادری با موکت

همچنین می توانید دور آن را با زدن کوک های درشت تزیینی با استفاده از کاموا یا نخ ضخیم زیبا سازید.

آموزش ساختن پادری با موکت

بهتر است بدانید که نحوه دوختن دور پادری کاملا اختیاری بوده و به سلیقه خودتان می باشد. قسمت چشم و دهان ماهی را نیز به هر صورتی که تمایل دارید می توانید دوخت بزنید.

شیوه درست کردن پادری با موکت

همچنین به منظور این که کار دوخت به آسانی انجام گیرد در ابتدا محل دوخت را با کمک میخ با فاصله های منظم سوراخ کرده و بعد آن را بدوزید تا به راحتی سوزن از موکت عبور کند.

مراحل ساختن پادری با موکت

هر طرحی را که دوست دارید می توانید برای ساخت پادری اجرا نمایید، به عنوان مثال می توانید از طرح یک گلابی استفاده کنید.

مراحل ساختن پادری با موکت

ساختن پادری با طرح هندوانه

برخی اوقات در خانه پادری سالمی دارید ولی بخاطر سادگی آن بعد از گذشت مدت زمانی طرح آن برایتان تکراری و خسته کننده می شود از این رو نیازی نیست برای به وجود آوردن کمی تنوع یک پادری جدید خریداری کرده و هزینه نمایید. برای این کار می توانید با چند قطعه اسفنج، کمی رنگ و ایده ای خلاقانه پادری خود را ظاهری جذاب و زیبا بدهید.

برای درست کردن این نوع پادری با موکت اضافی به وسایلی همچون موکت ضخیم یا پادری حصیری، رنگ پلاستیک و اسفنج ساده احتیاج دارید. اسفنج موردنظر را به دو بخش تقسیم کنید. یک قسمت به صورت بخش قرمز رنگ هندوانه و تکه دیگر به صورت بخش سبز رنگ آن می باشد. رنگ پلاستیک قرمز و سبز رنگ را درون ظروف جدا بریزید و با چند قطره آب آن ها را حل کنید تا مقداری رقیق تر شوند. بعد از آن ابر را درون رنگ ها فرو برده و با آن بر روی موکت طرح هندوانه چاپ نمایید. با استفاده از رنگ مشکی و یک قلمو دانه های هندوانه را کشیده و صبر کنید تا رنگ ها به طور کامل خشک شوند. اکنون پادری جذاب شما آماده شده و می توانید از آن استفاده کنید.

آموزش درست کردن پادری با موکت

درست کردن پادری با موکت اضافی و کاموا به صورت گل

برای این کار در ابتدا طرح گل موردنظر را با کمک ماژیک یا گچ به ابعاد دلخواه بر روی موکت ترسیم کرده و بعد دور آن را با کمک قیچی برش بزنید. پس از آن می توانید با استفاده از درفش در فاصله های منظم دور طرح را سوراخ کرده و با کمک قلاب و کمی کاموا دور آن را کوک بزنید و زیبا سازید.

طریقه ساختن پادری با موکت

ترفندی ساده برای تبدیل موکت کارکرده به پادری

در صورتی که موکت اضافی در منزل دارید که پاره یا سوخته شده است می توانید بخش های پاره یا سوخته آن را برش بزنید و بعد خودتان دور آن را به طور کامل بدوزید یا به منظور انجام این کار آن را به یک فرد ماهر بسپارید. سپس می توانید از این قطعه های موکت دور دوزی شده به جای پادری بهره ببرید.

آموزش درست کردن پادری با موکت

در مطلب ارائه شده با چند روش مختلف ساخت پادری با موکت آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید و همچنین بتوانید طبق یکی از این شیوه های بیان شده پادری جذاب و زیبایی برای خود در منزل بسازید و استفاده نمایید.

همچنین شما برای ساخت پادری سنگی و ساخت پادری با حوله می توانید از آموزش های ارائه شده رد این مطالب نیز بهره مند شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *