دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آمار سفر هوایی بیشتر است یا سفر زمینی؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۵ دی ۱۴۰۱
  • ۰

شما کدام وسیله را برای سفر‌های خود ترجیح می‌دهید؟ در کدام وسیله راحت‌تر هستید؟ چه زمانی برای سفر‌های خود خرید بلیط هواپیما را نسبت به سفر‌های زمینی بهتر می‌‎دانید؟

آمار سفر هوایی بیشتر است یا سفر زمینی؟

امروزه وسایل حمل‌و‌نقل پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و مسافران با‌توجه‌به خواسته‌ها، نیاز‌ها و سلیقه خود امکان استفاده از بسیاری از ان‌ها را در مسیر‌های مختلف دارند. سال‌ها قبل شما برای سفر فقط یک یا دو وسیله را داشتید و مجبور بودید برای همه سفر‌ها از همان وسیله‌ها استفاده کنید. مثلا استفاده از هواپیما فقط برای مسیر‌های خاصی مقدور بود یا فقط یک نوع اتوبوس را می‌توانستید برای مسیر مشخصی رزرو کنید.

امروزه امکانات در همه حوزه‌های سفر بیشتر شده و شما می‌توانید انتخاب کنید که دوست دارید با کدام وسیله و در چه مسیر‌هایی جابه‌جا شوید تا به مقصد خود برسید. در این‌مقاله می‌خواهیم بررسی کاملی درباره این‌موضوع داشته باشیم که سفر هوایی بیشتر است یا سفر زمینی. اگر شما هم دوست دارید درباره این‌موضوع اطلاعات بیشتری داشته باشید یا قرار است به‌صورت زمینی یا هوایی به‌‌زودی سفر جدیدی را تجربه کنید، حتما این‌مقاله را تا پایان بخوانید.

سفر هوایی

یکی از انواع سفر‌ها و راه‌های طی‌کردن مسیر‌های مختلف، سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما است. امروزه هواپیما‌ها و شرکت‌های هواپیمایی مختلف، مسافران زیادی را در مسیر‌هایی که می‌خواهند جابه‌جا می‌کنند. هواپیما‌ها وسیله‌های بزرگی هستند و در هر پرواز امکان جا‌به‌جایی مسافران زیادی با آن‌ها وجود دارد. پس اگر می‌خواهید مقایسه کنید که تعداد مسافرت‌های با هواپیما بیشتر است یا وسیله‌های جا‌به‌جایی زمینی، بهتر است این‌موضوع را درنظر بگیرید که تعداد سفر‌ها با آن‌ها چقدر است و در هر سفر چند نفر جا‌به‌جا می‌شوند.

معمولا مسافران، هواپیما را به علت‌های مختلفی از‌جمله راحتی حین سفر، سرعت و خدمات مناسب آن انتخاب می‌کنند. خرید بلیط سفر هوایی بسیار ساده شده و شما از طریق سایت‌هایی مانند علی باباAlibaba.ir بلیط هواپیما را به‌راحتی می‌توانید بررسی کرده و هرکدام که می‌خواهید را برای خود رزرو کنید. به نظر شما چند درصد سفر‌ها به‌صورت هوایی انجام می‌شوند؟

سفر زمینی

یکی از راه‌های متداول سفر که پیشینه قدیمی‌تری نسب به سفر‌های هوایی دارد، سفر زمینی است. سفر‌های زمینی با انواع وسیله‌های نقلیه مانند خودرو‌ها شخصی و عمومی، قطار و اتوبوس‌های مختلف انجام می‌شوند. هرکدام از خود همین وسیله‌ها نیز انواع مختلفی دارند و مسافران امکان انتخاب وسیله‌ای که می‌خواهند را دارند.

 

آمار سفر هوایی بیشتر است یا سفر زمینی؟

با وجود گسترش فرودگاه‌ها و اضافه‌شدن هواپیما‌های جدیدتر و سریع‌تر، هنوز بخش زیادی از سفر‌ها به‌صورت زمینی و از طریق همین وسیله‌ها که نام بردیم، انجام می‌شوند. مسافران معمولا دلایلی مانند ارزان‌تر بودن سفر‌های زمینی، امنیت بیشتر در بسیاری از موارد، راحتی در برخی وسیله‌ها مانند قطار و دسترسی بیشتر و آسان‌تر به وسیله‌های حمل‌و‌نقل زمینی را علت استفاده از آن‌ها نسبت به هواپیما یا حتی سفر‌های دریایی می‌دانند. شما بیشتر با کدام وسیله سفر کرده‌اید؟

تعداد سفر‌های هوایی بیشتر است یا سفر‌های زمینی

آخرین سوالی که در قسمت قبل پرسیده شد، تا حد زیادی به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از موضوع داشته باشید. اگر می‌خواهید بدانید که مسافران بیشتر از سفر‌های هوایی استفاده می‌کنند یا وسیله‌های حمل‌و‌نقل زمینی، بهتر است به این‌سوال پاسخ دهید که خود شما بیشتر از کدام وسیله استفاده کرده‌اید. حال کافی است پاسخ خود را به جامعه‌های بزرگ‌تری تعمیم دهید. با همین مثال ساده متوجه می‌شویم که بسیاری از سفر‌ها احتمالا از طریق راه‌های زمینی انجام می‌شوند. البته این‌پاسخ دقیق و قطعی نیست و ممکن است تعمیم پاسخ شما به مردم بسیاری از کشور‎‌ها کمی سخت‌تر شود. در قسمت بعد همین مقاله آمار‌های دقیق‌تری را ارائه می‌کنیم تا شما راحت‌تر به پاسخ این‌سوال برسید که آمار سفر هوایی بیشتر است یا سفر زمینی.

 

آمار سفر هوایی بیشتر است یا سفر زمینی؟

آمار سفر هوایی و سفر زمینی

اگر نگاهی به آمار سفر‌ها بیندازیم بهتر می‌توانیم پاسخ دهیم که آمار سفر هوایی بیشتر است یا سفر زمینی. اگر قصد خرید بلیط هواپیما دارید و می‌‎خواهید سفر بعدی خود را با هواپیما انجام دهید، بد نیست اطلاعاتی درباره این داشته باشید که کدام نوع سفر طرف‌داران بیشتری دارد و از آن بیشتر استفاده می‌شود. آمار رسمی در سال‌های مختلف نشان می‌دهند که تعداد مسافران بیشتری از طریق راه‌های زمینی نسبت به سفر‌های هوایی سفر می‌کنند. در همین آمار اتوبوس و خودرو‌ها جایگاه بالاتری دارند و بعد از آن قطار توانسته بخش زیادی از سفرها را به خود اختصاص دهد. معمولا اتوبوس‌ها تعداد بیشتری دارند و مسافران راحت‌تر به آن‌ها دسترسی دارند. همین‌طور وقتی شما می‌خواهید از شهری به شهر دیگر سفر کنید، معمولا اتوبوس‌ها زمان‌های حرکت بیشتری را به شما پیشنهاد می‌دهند. همه این‌موارد کمک کرده تا برای سفر‌های داخلی آمار سفر‌های زمینی بسیار بیشتر از سفر‌های هوایی باشد.

گفته می‌شود بیش از ۹۵ درصد سفر‌های داخلی از راه‌های زمینی انجام می‌شوند و هواپیما خیلی کم برای این‌نوع از سفر رزرو می‌شود. خودروی شخصی، سواری کرایه و اتوبوس از محبوب‌ترین راه‌ها برای مسافرت‌های داخلی هستند. شما می‌توانید نگاه بهتری به انواع بلیط‌های همه این‌وسیله‌ها در سایت علی بابا نیز بیندازید. کافی است به سایت مراجعه کرده و نام شهر‍‌های مبدا و مقصد و تاریخ سفر را وارد کرده و روی دکمه جستجو کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *