دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

نشانه های خودشیفتگی زنان کدامند؟

  • ملیحه بال افکن
  • ۴ دی ۱۴۰۱
  • ۰

در واقع خودشیفته بودن در زنان اغلب با نشانه های مختلفی همراه خواهد بود که در این مطلب شما می توانید با مطالعه این مقاله با نشانه های خودشیفتگی زنان آشنا شوید با ما همراه باشید.

به طور کلی خودشیفتگی از خصوصیات غیر قابل تحمل در زنان به شمار می آید که آشنا بودن با نشانه های زن خودشیفته به مردان برای انتخاب بهتر در ازدواج کمک شایانی خواهد کرد زیرا این دسته از زنان در طول روابط عاطفی به گونه ای با شما برخورد خواهند کرد که عزت نفس تان تا حد زیادی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

آشنایی با نشانه های خودشیفتگی زنان

بهتر است بدانید اختلال شخصیت خودشیفته و یا نارسیستیک یکی از انواع مختلف اختلالات شخصیت می باشد که افراد مبتلا به آن اغلب دارای اعتماد به نفس بالا و کاذب هستند و توجه و تحسین بیش از حد نسبت به خود دارند. توجه داشته باشید که این افراد اغلب به دیگران حتی همسر خود هیچ توجهی ندارند و اولویت اول و مهم خودشان هستند و به همین خاطر زندگی با این افراد مشکل بوده و می تواند به جای خوشبختی فلاکت به بار بیاورد.

نشانه های خودشیفتگی زنان

در ادامه سعی کرده ایم تا مهم ترین ویژگی های بارز شخصیتی و رفتاری زنان خودشیفته را بیان نمایید که اغلب آنایی با این خصوصیات رفتاری و علت انجام دادن آن ها از سوی زنان خودشیفته به شما کمک خواهد کرد تا به راحتی این افراد و روابط مسموم آن ها را با خودتان تشخیص دهید و در نهایت اقدامات اصلاحی لازم را برای به حداقل رساندن آسیب های وارده از سوی آن ها را طرح ریزی و اجرا نمایید:

لذت بردن از درد و رنج اطرافیان:

به طور کلی زنان خودشیفته وقتی دیگران را تحقیر می کنند از این کار لذت برده و احساس شادی خواهند کرد. این افراد اغلب سعی می کنند تا به طرف مقابل آسیب بزنند و یا به لحاظ احساسی او را تحقیر کند. زمانی که دیگران در مورد مسائل یا احساسات جدی خود صحبت می کنند این افراد هیچ نوع حس همدلی و درکی از شرایط آن ها ندارد.

همچنین آن ها در گفت و گوی خود برای پاسخگویی تنها به جواب های سطحی یا توبیخ های ظالمانه برای بی اعتبار ساختن احساسات دیگران بسنده خواهند کرد.

تبدیل شدن سریع عشق به نفرت:

این افراد توانایی زیادی دارند تا بدون هیچ تجدیدنظری در ابتدا قربانیان خود را تحلیل کنند و آن ها را بزرگ کنند، سپس آن ها را بی ارزش کرده و کنار بگذارند. زمانی که او از یک رابطه آنچه مدنظرش بود گرفت دیگر آن را رابطه ای تمام شده فرض خواهد کرد.

  •  آرون گروپس

خصوصیات بارز زنان خودشیفته

از آنجایی که زن خودشیفته نمی تواند رابطه ای سالم و ارضاکننده ای را داشته باشد از خرابکاری در روابط دیگران برای سرگرمی خودش لذت می برد.

رقابت با دوستان و اطرافیان:

بهتر است بدانید که زن خودشیفته در گروه دوستان خود تشخیص می دهد که چه کسی برای او یک تهدید است و چه کسی تنها از سایر گروه تبعیت می کند. افرادی که فرد خودشیفته را به واسطه ی موفقیت، ظاهر، شخصیت و موقعیت اش تهدید می کند از دید فرد خودشیفته بایستی حذف شود. در حالی که افراد مطیع را می توان در اطراف خود نگه داشت تا جایی که دیگر هیچ کاربردی برای فرد خودشیفته نداشته باشند.

قرار دادن دوستان در مقابل یکدیگر:

زن خودشیفته به منظور کسب احساس برتری نسبت به افراد حاضر در زندگی اش، دوستان خود را در مقابل یکدیگر قرار می دهد و به آن ها می گوید که دوستان دیگرش درباره او بدگویی می کنند در حالی که در حقیقت این چنین نیست و غیبت های هنگی ساختگی هستند و هدفشان ایجاد تنش یا درگیری در گروه است.

حسادت از خصوصیات زنان خودشیفته

اهمیت بیش از حد به ظاهر خود:

زنان خودشیفته معمولا جذاب هستند اما صرف نظر از این مسئله آن ها از جنسیت خود برای دست یابی به خواسته هایشان استفاده می کنند. زنان خودشیفته همچنین تمرکز زیادی روی وضع ظاهری خود دارند و اغلب جذابیت خود را بیش از حد ارزیابی می کنند و اغلب با ویژگی های ظاهری خود جلوه نمایی می کنند.

از آنجایی که زنان در جامعه امروز ابژه انگاری می شوند یک زن خودشیفته از این هنجار اجتماعی برای اثبات قدرت خود استفاده می کند.

مادی گرا بودن:

در حالی که مردان بیشتر به دنبال کسب درآمد هستند زنان خودشیفته بیشتر از خرج کردن آن لذت می برند. آن ها معمولا ار خرید گران ترین لباس های موجود در بوتیک های لوکس حتی از خرید جواهرات و تجملات به خرج عزیزان اش لذت زیادی خواهند برد.

این افراد حتی ممکن است به یک شخص ثروتمند اجازه دهند که برای آن ها مبالغ هنگفتی خرج کند بدون اینکه به او کمترین احساسی داشته باشند. تصویر ظاهری این زنان مهم تر از واقعیت درونی او خواهد بود. زنان خودشیفته ممکن است با تلاش و کوشش خودشان ضرورتی به دست آورند و از آن به عنوان ملاک برتری استفاده نمایند.

مادی گرا بودن از خصوصیات زنان خودشیفته

نادیده گرفتن مرزها:

یکی دیگر از نشانه های خودشیفتگی زنان این است که تمایل دارند تا همیشه یک گروه از ستایشگران را در اطراف خود داشته باشند مانند شریک های عاطفی قبلی که از آن ها جدا شده اند یا حتی تحسین کنندگانی که تمایل به برقراری رابطه با آن ها را دارند.

این دسته از زنان برای زیر پا گذاشتن مرز های موجود در روابط خود استفاده می کند و سعی می کند با این کار حسادت دیگران را تحریک نماید. او اغلب بین این تحسین کنندگان مثلث های عشقی ایجاد می کند و عاشق ایجاد درگیری بین آن ها و توجه بیش از حد مردها است.

ممکن است از او بخواهید که به احساسات، زمان، محدودیت های مالی یا سایر دارای های مادی شما احترام بگذارد اما او همیشه راهی پیدا خواهد کرد تا محدودیت های شما را دور بزند و با این کار احساس بدی در شما ایجاد کند.

انتظار بیش از حد از اطرافیان:

زن های خود شیفته نه تنها به دنبال برخورد مطلوب از سوی دیگران هستند بلکه علنا از آن ها در این زمینه انتظار دارند. او همچنین اعتقاد دارد که اطرافیان بایستی به صورت خودکار از او پیروی کنند. اغلب تصور می کند فرد خاصی است و بنابراین مستحق شهرت، ثروت، موفقیت و احساس رضایت می باشد حتی اگر این امر برای دیگران هزینه ای در پی داشته باشد.

 

حسادت نسبت به دیگران:

اگرچه به نظر می رسد که زنان خودشیفته اعتماد به نفس زیادی دارند اما آن ها اغلب به دیگران حسادت می کنند. چنین زنی همیشه به دنبال فرصتی است تا دیگران را زیر پا بگذارد و اغلب با یکی از دوستان خود در مورد دلیل برتری هر دویشان نسبت به دیگران بحث خواهد کرد.

همچنین در ادامه نیز پیشنهاد می کنیم با کلیک بر روی لینک های مقابل با اختلال چند شخصیتی و نشانه های رفتار سمی نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *