دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خواص پفیلا یا پاپ کورن در بهبود سلامت بدن

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۷ دی ۱۴۰۱
  • ۰

پفلا یا ذرت بو داده از جمله خوردنی های خوشمزه و مفیدی بوده که نام های زیادی دارد و تقریبا تمامی افراد به دلیل طعم و مزه دلپذیرش به خوردن آن علاقه مند می باشند. فواید و خواص پفیلا برای سلامتی و بدن بسیار زیاد بوده چرا که غنی از مواد مغذی بوده و مصرف آن مزایای زیادی را به همراه دارد.

یکی از انواع خوراکی های سالم و مقوی که به ویژه برای کودکان مناسب و پرخاصیت می باشد پفیلا یا پاپ کورن بوده که در واقع نوعی از هسته ذرت بوده که در زمان پخت حالت گسترده ای گرفته و پف می کند. این ماده غذایی ضمن داشتن طعم دلچسب از ترکیبات مغذی زیادی برخوردار بوده و مزایای فراوانی برای سلامتی انسان دارد. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب برای آگاهی شما عزیزان به بررسی انواع فواید و خواص پفیلا بپردازیم.

انواع خواص ذرت بو داده

مهمترین خواص پفیلا

بهتر است بدانید پفیلا از نوع خاصی ذرت به دست آمده که با حرارت دادن ذرت مقدار آب کمی که در هسته دانه ها وجود دارد به حالت تبخیر در آمده و با اعمال فشار به جداره ذرت موجب باد کردن و شکفته شدن ذرت می گردد. خواص پفیلا بسیار فراوان بوده به همین خاطر بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و در سر تا سر دنیا به عنوان میان وعده ای مغذی و سالم استفاده می گردد.

پاپ کورن به دلیل غنی بودن از ترکیبات مغذی و ارزان قیمت بودن محبوبیت زیادی داشته و قابل دسترس می باشد. بهتر است تا جای امکان پفیلا را در منزل آماده کنید و یا به شکل ارگانیک و ساده از فروشگاه بخرید. پاپ کورن را می توان درون قابلمه، فر، دستگاه هواپز و مایکرویو تهیه نمود.

خواص پاپ کورن به اندازه ای بوده که می توان از آن به جای میان وعده غذایی استفاده نمود. این دانه های سفید و سبک مزایای فراوانی از قیبل خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد پیری و … را دارا می باشند. طبع پفیلا سرد و خشک بوده و دارای میزان زیادی فیبر، ویتامین B کمپلکس، مواد پلی فنل، آهن، آنتی اکسیدان، منیزیم و منگنز می باشد. در ادامه انواع مزایای این ماده غذایی را معرفی و شرح داده ایم.

مهمترین خواص پفیلا

بهبودی سلامت گوارش

پاپ کورن سرشار از فیبرهای رژیمی بوده و در هضم راحت کمک کننده می باشد، در صورتی که در کل روز حس خستگی دارید این خوراکی برای شما مناسب می باشد. پفیلا به منظور مراقبت در برابر سرطان روده نیز موثر می باشد و به خاطر دارا بودن فیبر فراوان امکان دارد به باکتری های خوب روده کمک نماید و موجب به وجود آمدن سیستم دفاعی سالم گردد.

  •  آرون گروپس
خواص ذرت بو داده

بهبود بخشیدن متابولسم و تامین انرژی

پاپ کورن سرشار از ویتامین B از قبیل ویتامین B6 ،B3، فولات و اسید پانتوتنیک بوده و به منظور تنظیم نمودن بعضی عملکرد های بدن همچون ایجاد انرژی و متابولیسم مواد درون بدن تاثیرگذار می باشد و سوخت و ساز را بالا می برد.

پایین آوردن میزان کلسترول خون

الیاف موجود در پفیلا می تواند کلسترول اضافه را از جداره رگ های خونی نابود سازد. بدین ترتیب کلسترول بد را نیز کاهش داده و بدین گونه کاهش درصد خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی همچون آترواسکلروز، سکته مغزی، و حملات قلبی را به همراه دارد. این موضوع فشار سیستمی قلبی را نیز کاهش داده چرا که قلب احتیاجی به عمل مشکلی برای منتقل کردن خون از راه رگ ها و عروق مسدود شده ندارد.

مزایای مختلف پاپ کورن

کم کردن میزان افسردگی

ویتامین B3 که همینطور به منزله نیاسین شناخته می گردد توانایی کم کردن افسردگی را به شکل طبیعی دارد و ذرت نیز به معنای واقعی غنی از ویتامین B3 می باشد.

سرشار بودن از آنتی اکسیدان

پفیلا سرشار از آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی بوده که نه فقط در مراقبت از سلامت چشم موثر بوده بلکه بر روی بیماری ماکولا که با افزایش سن در ارتباط بوده نیز تاثیرگذار می باشد و با ایجاد التهاب در کل بدن مقابله می کند و حتی امکان دارد بیماری های مزمن را رفع نماید.

خواص مختلف پفیلا

کنترل کردن میزان قند خون

از دیگر خواص پفیلا این است که فیبر غذایی موجود در پاپ کورن بر روی میزان قند خون در بدن اثر می گذارد. بخش عظیمی از فیبری که در ذرت وجود دارد در مدیریت قند خون و انسولین کمک کننده می باشد. کاهش افت و خیز در سطح قند خون پاداش خوبی برای بیماران دیابتی می باشد و پیشنهاد می شود که پفیلا را در صورتی که به دیابت ابتلا دارید زیاد استفاده نمایید.

کم کردن مقدار وزن

یک فنجان پاپ کورن دارای ۳۰ کالری بوده بدین ترتیب می توانید بدون داشتن نگرانی از افزایش وزن از پاپ کورنی که خودتان در منزل بدون افزودن روغن، کره و نمک زیاد آماده کرده اید استفاده کنید. این خوردنی مفید به بدن انرژی داده و باعث سریع سیر شدن می شود و احتیاجی به پرخوری نیست. بدین ترتیب می توانید آن را به منزله مکملی برای یک برنامه غذایی لاغری سالم در نظر بگیرید.

مهمترین خواص پاپ کورن

ممانعت از روند پیری

رادیکال های آزاد صدمه زیادی در مقایسه با سرطان دارند. آن ها با نشانه های مربوط به سن همچون چین و چروک، نابینایی، لکه های تیره، ضعف عضلات، ریزش مو، بیماری آلزایمر و انواع گوناگونی مواجه شده که رابطه نزدیکی دارند. پاپ کورن می تواند به خاطر آنتی اکسیدان های قوی که دارد تاثیرات صدمات رادیکال های آزاد را خنثی سازی نماید.

کمک به رفع یبوست

با توجه به این که پاپ کورن دانه ای کامل بوده در نتیجه فیبر های نامحلول آن می تواند کمک نماید تا سیستم گوارشی سالم بماند و از بروز یبوست جلوگیری کند. پژوهشگران پی بردند که کسانی که پفیلا استفاده می کنند میزان ۲۲ درصد مصرف روزمره خود را افزایش داده اند و مصرف ترکیبات غذایی با فیبر بیشتر در کاهش وزن کمک کننده می باشد.

درمان و رفع کم خونی

همانطور که اشاره شد پاپ کورن دارای ۰.۹ میلی گرم آهن می باشد. این تعداد امکان دارد به نظر کم باشد ولی مردان بزرگسال در برنامه غذایی خود به ۸ میلی گرم آهن احتیاج دارند و از طرف دیگر زنان در طی خونریزی دوره قاعدگی به حدود ۱۸ میلی گرم در طول روز احتیاج دارند. بر طبق بعضی از نظرسنجی ها نزدیک به ۱۰ درصد زنان از کمبود آهن رنج می برند بدین ترتیب مصرف پاپ کورن در برنامه غذایی به میزان لازم دارای آهن می باشد و کمک کرده تا از مشکلات کم خونی ممانعت گردد.

خواص مختلف پاپ کورن

عوارض و مشکلات ناشی از مصرف زیاد پفیلا

  • همچون خیلی از ترکیبات غذایی استفاده از پفیلا نیز امکان دارد موجب ایجاد واکنش های حساسیت زا در بعضی افراد گردد که از جمله آن می توان به تورم دهان یا مشکل تنفسی اشاره نمود.
  • بعضی از کیسه هایی که برای بسته بندی پفیلا استفاده می گردند سرطان زا می باشند و درصد مبتلا شدن به سرطان و تومور را بالا می برند.
  • استفاده از پفیلا می تواند نشانه های التهاب روده را بالا ببرد. در صورتی که از التهاب سیستم گوارشی رنج می برید از مصرف ذرت بو داده پرهیز نمایید.
  • مقدار زیاد کره و روغن که برای آماده کردن پفیلا استفاده می گردد درصد مبتلا شدن به چربی خون و کلسترول خون را بالا می برد.
  • مصرف مقدار زیاد نمک برای آماده سازی پفیلا درصد ابتلا به فشار خون را بالا می برد.

مزایای مهم پاپ کورن

در مطلب ارائه شده با انواع فواید و خواص پفیلا به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره را از آن برده باشد.

برای اطلاع از خواص کاکل ذرت و خواص نشاسته ذرت می توانید به سراغ این لینک ها بروید و اطلاعات آن ها بهره مند گردید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *