دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

خواص نشاسته ذرت و تاثیر آن بر سلامت بدن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

خواص نشاسته ذرت برای پوست و مو بسیار زیاد می باشد از این رو اگر می خواهید از این نشاسته در غذا ها و ماسک های خود استفاده کنید بهتر است اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

نشاسته ذرت یکی از بهترین موادی می باشد که سلامت بدن شما را تضمین می کند و شما می توانید با استفاده از این ماده فواید بسیار زیادی را به مو های خود برسانید. در ادامه هر آن چه که باید در مورد خواص نشاسته ذرت بدانید را برایتان بررسی می کنیم و اطلاعاتی مفید در این زمینه به شما خواهیم داد.

خواص نشاسته ذرت

معرفی خواص نشاسته ذرت

نشاسته ذرت برای پوست و مو و به صورت کلی برای بدن دارای فواید بسیار زیادی می باشد از این رو استفاده از این ماده در غذاها و ماسک هایی که برای پوست و مو استفاده می کنید بسیار مفید خواهد بود.

فایده های نشاسته ذرت برای پوست

پوست لباس اول شما می باشد از این رو باید بسیار بیش تر از سایر بخش های بدن به آن اهمیت بدهید. خواص نشاسته ذرت برای پوست بسیار زیاد می باشد و تک به تک آن ها و ماسک هایی که می توانید برای پوست خود تهیه کنید را برایتان بررسی خواهیم کرد.

رفع سلول های مرده

زمانی که پوست شما دارای سلول های مرده باشد دیگر شادابی و طراوت قبلی را ندارد از این رو بهتر است برای پاکسازی آن ها از روی پوست خود از نشاسته ذرت استفاده کنید. برای این کار نیاز است تا یک قاشق غذا خوری نشاسته ذرت را به همراه گلاب در یک مقداری آب بریزید و خوب مخلوط نمایید. این ترکیب را روی پوست خود بگذارید و بعد از ۱۰ دقیقه پوستتان را با استفاده از آب سرد بشویید. بهتر است در این میان هر از چند گاهی پوست خود را به صورت دورانی ماساژ دهید.

سفید شدن پوست

اگر پوست شما دیگر روشنایی قبل را ندارد به این دلیل می باشد که نمی توانید به خوبی آن را تمیز کنید و منافذ باز آن را ببندید. برای این کار نیاز است تا از نشاسته ذرت و تخم مرغ و گلاب استفاده کنید. اگر این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار بدهید و بعد با استفاده از آب سرد پوست خود را بشویید متوجه خواهید شد که رنگ پوست شما حداقل یک درجه روشن تر شده است.

  •  آرون گروپس

سفید شدن پوست با نشاسته ذرت

از بین رفتن آلودگی های پوستی

آلودگی های پوستی را نمی توانید تنها با استفاده از شستشو با آب از بین ببرید و حتما باید از ماسک های مناسب استفاده نمایید. برای این کار نیاز است تا مقداری از این نشاسته را با روغن زیتون ترکیب کرده و مقداری آب جوش در آن بریزید و خوب ترکیب کرده و بعد به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود ماساژ داده و بعد با استفاده از آب سرد صورت خود را بشویید.

درمان آکنه ها

جوش ها معمولا یکی از ضایعات پوستی اند و در اثر آلودگی پوستی ایجاد می شوند و اگر بتوانید آن ها را از بین ببرید می توانید پوستی صاف و درخشان تری داشته باشید. برای این کار می توانید از نشاسته ذرت استفاده کنید. برای از بین بردن جوش ها و آکنه های خود نیاز است تا مقداری از این نشاسته را با آب سرد و گلاب ترکیب کنید و ۲۰ دقیقه این ترکیب را بر روی پوست خود قرار دهید تا تاثیر خود را بگذارد و بعد صورت خود را با استفاده از آب سرد تمیز کنید.

درمان مشکلات مو

مو نیز یکی از حساس ترین اعضای بدن می باشد و اگر نتوانید از آن به خوبی مراقبت کنید دچار شکنندگی می شود و شادابی خود را از دست می دهد. نشاسته ذرت برای موها نیز کاربرد دارد و شما می توانید با تهیه ماسک مو های مناسب مشکلاتی مانند شوره سر و ریزش شدید موها را از بین برده و از ایجاد مجدد مو خوره در سر موها پیشگیری نمایید. البته باید بدانید که استفاده از این ماده باعث می شود که مو های شما درخشان تر و شاداب تر از قبل باشند.

سلامت مو با نشاسته ذرت

بدنسازی با این ماده

از دیگر خواص نشاسته ذرت می توان به توانایی بالای آن در بین دیگر مکمل های بدنسازی اشاره کرد. استفاده از این ماده در بسیاری از نوشیدنی های بدنسازی منجر به ساخته شدن عضلات می شود و توانایی بدنی فرد را افزایش می دهد. استفاده از مکمل هایی که بر پایه نشاسته ذرت می باشد را باید ۳۰ الی ۶۰ دقیقه بعد از صبحانه میل کنید و برای عضله سازی بیش تر آماده شوید. در واقع این مکمل ها کم خطر ترین مکمل های بدنسازی اند.

چاق شدن با نشاسته ذرت

پودر نشاسته ذرت یکی از روش هایی می باشد که شما می توانید برای اضافه کردن وزن از آن استفاده کنید.در واقع این پودر مانند سایر موادی که فراورده های ذرت اند کربوهیدرات های بسیار زیادی دارند از این رو به چاق شدن کمک می کنند بنابراین اگر می خواهید لاغر بمانید به شما توصیه می شود از این مواد استفاده نکنید. معمولا برای بسیاری از کودکان از این نشاسته استفاده می کنند تا وزن گیری خوبی داشته باشند و باید بدانید که این نشاسته بی خطر تر از دارو ها می باشد و می تواند به راحتی فرزند شما را به وزن ایده آل خود برساند.

سلامت عمومی بدن

  • این نشاسته را می توانید برای سلامت عمومی بدن خود استفاده کنید. در واقع این نشاسته می تواند از بدن در برابر بیماری های متفاوتی دفاع کند زیرا دارای عناصر بسیار مهم می باشد.
  • این نشاسته می تواند از بروز انواع بیماری های مرتبط با حافظه پیشگیری نماید زیرا محرک بسیار قوی می باشد و می تواند برای افرادی که در آستانه آلزایمر قرار دارند بسیار مفید باشد.
  • از دیگر خواص نشاسته ذرت می توان به این اشاره کرد که انرژی بخشی بالایی دارد و مانند کافئین عمل می کند و بدن را شاداب تر خواهد کرد.
  • استفاده از این نشاسته در غذاها می تواند میزان افسردگی و بی حالی را به شدت کاهش دهد.
  • استفاده از این نشاسته باعث می شود که کلیه های شما خوب کار کرده و مشکلات کلیوی را در شما بسیار کاهش می دهد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که این ماده می تواند یک سنگ شکن قوی و طبیعی باشد.
  • استفاده از این نشاسته در غذاها علاوه بر این که طعم بسیار خوبی به غذا می دهد می تواند منجر به  این شود که فرایند هضم آسان تر شده و مشکلات گوارشی شما تا حدودی کاهش می یابد.
  • استفاده از نشاسته ذرت در غذاها برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دو بسیار مفید می باشد و می تواند ریسک این بیماری را تا حدودی کاهش دهد ولی این مورد برای مبتلا نشدن کافی نمی باشد و باید رژیم غذایی مناسبی را نیز در نظر بگیرید.

سلامت عمومی بدن با نشاسته ذرت

استفاده های دیگر از این نشاسته

از نشاسته ذرت در مواد دیگری نیز استفاده می شود. در واقع بیش تر افراد از این ماده برای تمیز کردن وسایل استفاده می کنند و در ادامه کاربرد های دیگر آن را برایتان بیان می کنیم.

  • برای تمیز کردن مبل های چوبی کافی است مقداری از این نشاسته را درون آب بریزید و با استفاده از دستمال و این ترکیب مبل های چوبی خود را به راحتی تمیز کنید و از زیبایی آن ها لذت ببرید.
  • اگر لکه های  چرب در جایی ایجاد شده است می توانید از این نشاسته برای از بین بردنش استفاده نمایید. در واقع برای راحتی کار خود کافی است دو قاشق از این نشاسته را روی لکه گذاشته و با آب بعد از دو ساعت این ماده را از روی لکه ها بردارید و قدرت چربی زدایی آن را ببینید.
  • یکی از بد ترین لکه هایی که ممکن است روی لباس های شما ایجاد شود لکه جوهر می باشد. جالب است بدانید که این لکه ها نیز با استفاده از همین ماده پاک می شوند و نیازی به نگرانی در مورد این لکه ها دیگر وجود ندارد. برای تمیز کردن این لکه ها نیاز است تا دو قاشق غذا خوری از این نشاسته را درون یک لیوان شیر بریزید و و خوب مخلوط نمایید و محلول را یک روز کامل بر روی لکه قرار دهید. بعد از یک روز لکه را با استفاده از یک مسواک تمیز کنید.
  • تمیز کردن وسایل نقره نیز یکی دیگر از کارهایی می باشد که می توانید با استفاده از این نشاسته ذرت انجام دهید. برای این که این کار شما به بهترین شکل ممکن انجام شود و بتوانید از خواص نشاسته ذرت به خوبی استفاده کنید نیاز است تا مقداری از این نشاسته را با آب ترکیب کرده و نقره ها را در این ترکیب قرار داده و بعد از چند ساعت نقره ها را با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز کنید تا بتوانید تمیزی آن ها را مشاهده نمایید.

سایر استفاده های مفید از نشاسته ذرت

مضرات نشاسته ذرت برای بدن

اطلاعاتی مفید در مورد خواص نشاسته ذرت بدست آوردید ولی باید بدانید که این ماده می تواند مشکلاتی را برای بدن ایجاد کند و بهتر است با مضرات آن نیز آشنا شوید.

بالا رفتن قند خون

یکی از مشکلاتی که استفاده مداوم از این ماده برای بدن ایجاد می کند این است که منجر به بالا رفتن قند خون خواهد شد زیرا سرشار از کربوهیدرات می باشد و شاخص گلیسمی بالایی دارد. در واقع مقدار فیبری که در این نشاسته وجود دارد بسیار اندک می باشد و همین مورد به ظاهر ساده می تواند سرعت جذب قند خون را بالا برده و میزان قند خون شما در مدت بسیار کمی دو برابر خواهد شد. استفاده از این نشاسته در رژیم غذایی افرادی که دارای دیابت نوع دو می باشند بسیار خوب نیست و بهتر است این کار انجام نشود.

به خطر افتادن سلامت قلب

یکی دیگر از مضراتی که می تواند شما را از استفاده از این نشاسته دور کند مضرات قلبی آن می باشد. در واقع این نوع نشاسته از کربوهیدرات های فراوری شده می باشد و بر روی سلامت قلبی تاثیرات منفی بسیار زیادی خواهد گذاشت. زمانی که شما از غذاهایی استفاده می کنید که دارای کربوهیدرات های فراوری شده اند و شاخص گلیسمی بالایی دارند منجر به ایجاد بیماری های قلبی  شده و چاقی، دیابت نوع دو، فشار خون بالا را افزایش می دهد و حتی می تواند میزان کلسترول بد در خون را نیز بالا برده و مشکلاتی را برای فرد مصرف کننده ایجاد خواهد کرد.

کمبود ارزش غذایی

نشاسته ذرت یکی از موادی می باشد که به جز کالری و کربوهیدرات هیچ ارزش تغذیه ای ندارد و اگر مقادیر بسیار زیادی از این نشاسته را مورد مصرف قرار دهید می توانید از خواص آن بهره مند شده و درصد زیادی از نیاز های روزانه بدن را نسبت به مس و سلنیوم برطرف نمایید ولی چون میزان استفاده از آن بسیار کم می باشد ارزش غذایی چندان زیادی را با خود به دنبال نخواهد داشت. بنابراین بهتر است به این موارد اکتفا نکنید و در کنار استفاده از این ماده حتما یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید تا بدن شما آسیب چندانی نبیند.

خواص نشاسته ذرت

نکات مهم

یک سری از نکاتی هستند که قبل از استفاده از این ماده غذایی باید آن ها را بدانید تا بعد از استفاده مشکلی برای شما ایجاد نگردد.

  • استفاده بیش از حد از این ماده می تواند عارضه هایی را برای شما ایجاد نماید ولی اگر بتوانید از آن به عنوان یک بخش از رژیم خود استفاده کنید مشکلی ندارد و می تواند خواص بسیاری را نیز با خود به همراه داشته باشد.
  • اگر به دیابت نوع دو و یا حتی نوع یک مبتلا هستید بهتر است در استفاده از نشاسته ذرت زیاده روی نکنید.
  • جایگزین های این ماده آروروت، آرد گندم، نشاسته سیب زمینی و نشاسته تاپیوکا می باشد و می توانید به راحتی و بدون نگرانی از این نشاسته ها نیز استفاده کنید.
  • ایده آل ترین میزان استفاده
  • از این نشاسته حدودا ۱ الی ۲ قاشق غذا خوری می باشد.
  • نشاسته ذرت به صورت طبیعی بدون گلوتن می باشد و افرادی که دارای سلیاک می باشند نیز می توانند از این نشاسته استفاده کنند ولی قبل از مصرف بهتر است برچسب آن را چک کنید تا دچار مشکل بعد از استفاده از این نشاسته نشوید.

خواص نشاسته ذرت

داشتن اطلاعات در مورد مواد غذایی این امکان را به شما می دهد که بهتر از آن ها در رژیم خود استفاده کنید و از مصرف اشتباه آن ها خود داری نمایید تا بتوانید سالم بمانید. در پایان می توانید سایر مطالبی که در این زمینه نوشته شده است مانند خواص نشاسته و خواص ذرت را مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *