دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه اسپرسو بدون دستگاه با ۳ روش

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱ دی ۱۴۰۱
  • ۰

طرز تهیه اسپرسو بدون دستگاه بسیار ساده است. شما می توانید یک نوشیدنی گرم و فوق العاده داشته باشید. برای این کار باید از فرنچ پرس، موکاپ یا ایروپرس استفاده کنید.

اسپرسو یک نوشیدنی محبوب بوده که اکثر افراد روزانه آن را سرو می کنند. این نوشیدنی پرطرفدار بین الملی با شیوه های مختلفی تهیه می شود. برای داشتن این نوشیدنی خاص و خوشمزه شما می توانید در این بخش  طرز تهیه اسپرسو بدون دستگاه را بیاموزید.

همانطور که می دانید، برخی نوشیدنی های داغ و کافی شاپی با استفاده از دستگاه سرو می شوند. اما آیا تهیه این نوشیدنی ها در خانه نیز ممکن است؟ شما برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه می توانید همچون تهیه قهوه اسپرسو و کاپوچینو خامه از شیوه های مختلفی استفاده کنید. برای اینکه بتوانید، بودن دستگاه یک نوشیدنی خوب و عالی داشته باشید، ۳ روش دارید. فرنچ پرس، موکاپ و ایروپرس سه روش تهیه قهوه بدون دستگاه هستند.

طرز تهیه اسپرسو با موکاپ

برای داشتن یک اسپرسوی فوق العاده و خانگی می توانید از ایروپرس استفاده کنید. شما می توانید از برای تهیه دو شات قهوه استفاده نمایید. اگر می خواهید، یک شات قهوه تهیه کنید باید میانگین قهوه و آب را کمتر کنید. برای دم کردن قهوه به این روش باید از موارد زیر استفاده نمایید

مواد لازم

  • پودر قهوه آسیاب شده
  • ایروپرس
  • قاشق غذاخوری
  • کتری

طرز تهیه اسپرسو بدون دستگاه : قهوه با ایروپرس

یک فنجان آب را تا دمای ۸۰ درجه فارنهایت گرم کنید. می توانید از مقداری آب جوش که کمی از حرارت افتاده استفاده کنید. دانه های قهوه را آسیاب کرده یا از قهوه آسیاب شده استفاده نمایید. بر روی کلاهک تخلیه یک فیلتر بگذارید و با آب گرم بشویید.

درپوش تخلیه را قرار دهید و مستقیم روی فنجان مسیر تخلیه را بگذارید. پودر قهوه را ریخته و و خوب فشار دهید تا قهوه فیکس شود. نصف فنجان آب داغ را درون ایروپرس ریخته و هم بزنید. بعد از ۳۰ ثانیه با کف دست ایروپرس را فشار دهید. به دلیل فشار بالا از یک فنجان قوی استفاده کنید. حالا اسپرسوی شما آماده است.

طرز تهیه اسپرسو در خانه

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

طرز تهیه قهوه با موکاپ

طرز تهیه اسپرسو بدون دستگاه و با استفاده از موکاپ کار ساده ای می باشد. این وسیله آب داغ را از میان قهوه عبور داده و عصاره آن را به شما تحویل می دهد. موکاپ را تا خط اندازه گیری آب کنید و آن را کامل پر نکنید. قهوه آسیاب شده را درون سبد فیلتر ریخته و محفظه موکاپ را به قسمت زیرین متصل کنید.

موکاپ را باید روی حرارت ملایم بگذارید. آب با گرم شدن به جوش آمده و از محفظه میانی عبور کرده و عصاره قهو حاصل می شود. زمانی که محفظه بالای موکاپ پر از قهوه شد، می توانید از روی حرارت بردارید. با قاشق کمی مواد را هم زده و بعد سرو نمایید.

طرز تهیه اسپرسو بدون دستگاه

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

برای داشتن یک قهوه خانگی با فرنچ پرس باید به ازای هر لیوان آب ۲ قاشق غذاخوری دونه قهوه داشته باشید. کتری را پر آب کرده و زمان دهید تا آب بجوشد. قبل از اینکه قهوه را دم کنید، به مدت ۳۰ ثانبه کنار گذاشته تا ته نشین شود.

قهوه را به فرنج اضافه کرده و از کتری آب جوش در چند مرتبه روی آن بریزید. بعد از چند ثانیه استراحت اجازه داده تا قهوه به خوبی دم بکشد. بعد از آزاد شدن عطر و عصاره قهوه بقیه آن را اضافه کرده درب ظرف را قرار داده و بعد از ۴ دقیقه پیستون را به آهستگی فشار دهید. بعد از خارج شدن عصاره دوباره پیستون را بالا برده و فشار داده تا قهوه ها خارج شود. حالا می توانید، قهوه را سرو کنید.

طرز تهیه اسپرسو با فرنچ

ضمن سپاس از همراهی شما امیدواریم از تهیه اسپرسو بدون دستگاه لذت برده باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *