دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه کاپوچینو خامه ای خوش طعم و حرفه ای

  • محدثه خاکشور
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب به آموزش طرز تهیه کاپوچینو خامه ای با طعمی بینظیر پرداخته ایم، شما ایده ای می خواهید تا عصر یک روز زیبای خود را ماندگار سازید و به اوج برسانید، یک کاپوچینو خامه ای دلچسب در یک محیط فاب در کنار عزیز یا عزیزانتان می تواند این کار را به خوبی انجام دهد.

کاپوچینو خامه ای اسپرسو (ESPERSO) غلیظ می باشد که خامه ای غلیظ شبیه کف روی این کاپوچینو قهوه را پوشانده است، که طعم بی نظیری را به قهوه می بخشد، در این مطلب به آموزش ساخت کاپوچینو خامه ای می پردازیم.

تاریخچه ی اختراع قهوه اسپرسو به قرن بیستم در شهر میلان ایتالیا باز می گردد، اسپرسو نوعی قهوه غلیظ با تلخی زیاد می باشد که توسط ماشین قهوه ساز و پس از عبور داده شدن آب جوش از میان قهوه آسیاب گشته آماده می گردد، اسپرسو جهت تهیه نوشیدنی های متنوع از جمله کاپوچینو یا کافه لاته، کافه آمریکانو، کافه ماکیاتو به کار می رود، در ادامه با طرز تهیه کاپوچینو خامه ای با طعمی جادویی همراه ما باشید.

طرز تهیه کاپوچینو خامه ای خوش طعم و دلچسب

این نوشیدنی گرم و خوشمزه برای میان وعده ای دلچسب در عصر و یا در وعده ی صبحانه نیز مناسب می باشد.

مواد مورد نیاز

  • شکر یک قاشق چایخوری
  • اسپرسو ۱ فنجان
  • خامه یک دوم فنجان
  • جوز هندی به مقدار ناچیز
  • شیر فوم گرفته شده ۱ تا ۲ فنجان
  • به میزان دلخواه پودر دارچین یا سس کارامل

طرز آماده سازی کاپوچینو خامه ای لذیذ و بی نظیر

طرز تهیه کاپوچینو خامه ای خوشمزه و لذیذ

اگر مایلید قهوه را خودتان آسیاب نمایید، لازم است بدانید دانه های قهوه برای آماده سازی قهوه اسپرسو حتما نرم آسیاب گردند و زبری کمی داشته باشند.

در صورت بهره مندی از دستگاه قهوه ساز ابتدا آن را به خوبی تمیز نمایید، قهوه آسیاب شده تازه را درون گروپ هپ ریخته و و به آرامی چند ضربه به روی آن بزنید تا قهوه های درون آن یکدست گردد، در اصطلاح به این عمل تمپ کردن گفته می شود، این عمل منجر می گردد تا عصاره گیری به شکلی بهتر انجام گردد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تمپر با فشاری که بر روی قهوه اعمال می نماید، آنرا فشرده ساخته تا آب به راحتی از آن بگذرد، سریعا قهوه تمپ و فشرده شده را درون دستگاه اسپرسو ساز بگذارید تا قهوه احیانا نسوزد.

روش تهیه کاپوچینو خامه ای نوشیدنی گرم و دلچسب

 دستور ساخت کاپوچینو خامه ای با اسپرسو ساز خانگی

در صورتی که از دستگاه اسپرسو ساز خانگی استفاده می نمایید، اسپرسو ساز خانگی روگازی متشکل از سه بخش می باشد، بخش پایینی مخزن آب و بخش مابین فیلتر قهوه و قسمت سطحی و رویی آن محلی است که قهوه اسپرسو درون آن جمع آوری می گردد، که ابتدا باید مخزن را تا حد تعیین شده با آب سرد پر کنید.

قهوه آسیاب گشته را درون فیلتر پر کنید، و قسمت قوری اسپرسو ساز را بر روی قسمت فیلتر پیچ نمایید، حالا باید آن را بگذارید با حرارتی بالاتر از حالت عادی بجوشد تا زمانی که نوشیدنی اسپرسو در قوری قسمت بالایی جمع گردد، سپس درون فنجانی زیبا  می ریزیم.

پس از ریختن درون فنجان، جوز هندی و شکر را به آن اضافه کرده و خوب هم زده، مخلوط می کنیم.

اکنون شیر خامه دار یا شیر فوم گرفته را بر روی سطح نوشیدنی ریخته با سس کارامل و یا دارچین به سلیقه ی خود تزئین می کنیم، نوشیدنی گرم و بینظیر ما آماده ی نوش جان کردن است.

طرز تهیه کاپوچینو خامه ای با طعمی بینظیر و استثنایی

انواع نوشیدنی های خوشمزه و دلچسبی که این روزها رونق گرفته و در مهمانی ها و یا حتی دورهمی های دوستانه در منزل مورد استفاده قرار می گیرد، از قهوه تهیه می گردد، در این متن به طرز تهیه کاپوچینو خامه ای نوعی نوشیدنی گرم و دلچسب پرداخته ایم تا تهیه نموده و از طعم استثنایی اش لذت ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *