دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ساخت سطل کنفی به ۲ روش ساده

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

برخی مواقع ظاهر ساده و بی روح انواع سطل های پلاستیکی یا فلزی موجود در خانه تمایل به استفاده از آن ها را کاهش داده و نیازمند اجرای یک سری تزیینات و تغییرات می باشند. ساخت سطل کنفی یکی از ایده ها بوده که بسیار کاربردی و کم هزینه می باشد و با ساده ترین وسایل می توانید این عمل را اجرایی سازید.

یکی از وسایل ساده و ارزان قیمت که با استفاده از آن می توان کارهای هنری مختلفی انجام داد و یا انواع لوازم را توسط آن زیباسازی و تزیین کرد کنف بوده که در دسترس همه افراد می باشد و هر فردی که در زمینه هنری فعالیت دارد می تواند با کمی خلاقیت و حوصله به وسیله نخ کنف کارهای دست ساز زیبایی را تولید نماید. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان نحوه ساخت سطل کنفی را به دو روش ساده و راحت آموزش دهیم.

روش ساخت سطل کنفی

آموزش ساخت سطل کنفی

بسیاری از ما وسایلی در منزل داریم که بلااستفاده مانده یا قدیمی و تکراری شده که نیاز به یک تغییر مثبت برای استفاده مجدد دارد که از جمله این لوازم می توان به انواع سطل اشاره کرد. ساخت سطل کنفی یکی از ایده های خلاقانه بوده که نیاز به ابزار و مهارت خاصی ندارد و به راحتی می توانید با در اختیار داشتن یک نخ کنفی در قطر دلخواه به هر شکلی که می خواهید سطل موردنظر خود را دیزاین و جذاب نمایید.

ایده های متنوعی برای انجام این کار وجود دارد که بستگی به سلیقه و خلاقیت شما داشته که کدام را انتخاب نمایید. می توانید از ایده ای ساده یا پیچیده و پرکار الگوبرداری نمایید و هر آن چه که در نظر دارید را بسازید و مورد استفاده قرار دهید. باید بدانید که همواره برای داشتن یک تزیین جذاب و متفاوت نیازی به هزینه زیاد نیست بلکه می توانید با یک نخ کنفی ساده انواع وسایل قدیمی خود را دیزاینی منحصر به فرد و به روز بدهید. در صورتی که تمایل دارید با نحوه درست کردن سطل کنفی آشنا شوید پیشنهاد می شود تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آموزش ساده ساختن سطل کنفی

مراحل درست کردن سطل کنفی

برای این کار نیاز است که ابتدا نخ کنفی را با سایز متوسط با استفاده از چسب حرارتی به شکل دایره ای به حالت رول در آورید و در طول کار با کمک چسب حرارتی نخ ها را محکم و ثابت نمایید. این عمل را تا حدی ادامه دهید که دایره به اندازه کف سطل برسد. پس از تمام شدن دایره آن را با استفاده از چسب حرارتی به قسمت کف سطل بچسبانید و کار را بر روی بخشهای دیگر سطل ادامه بدهید.

مراحل ساختن سطل کنفی

  •  آرون گروپس

با کمی دقت و حوصله به طور مرتب ردیف به ردیف به طرف بالا حرکت کرده و کنف را بر روی سطل با کمک چسب محکم و ثابت نمایید. پس از تمام شدن کار با استفاده از یک قلمو روی سطح کنف ها را با استفاده از چسب چوب به طور کامل بپوشانید. چسب چوب پس از خشک شدن حالت بی رنگ به خود می گیرد. این عمل به منظور مستحکم شدن کار انجام می گردد که اجرای آن ضروری می باشد.

به همین راحتی می توانید با استفاده از نخ کنفی یک سطل پلاستیکی ساده را به یک سطل کنفی جذاب و خاص تبدیل نمایید و از آن در قسمت های مختلف دکوارسیون منزل بهره مند شوید. به طور مثال می توانید در گوشه ای از اتاق برای مجله ها و روزنامه ها و … استفاده کنید.

شیوه ساختن سطل کنفی

روش دوم ساختن سطل

در این روش برای درست کردن سطل موردنظر به وسایلی همچون پارچه، نخ کنفی، ظرف و نخ و سوزن احتیاج دارید. در ابتدای کار یک سطل پلاستیکی و یا هر ظرفی که دوست دارید را برداشته و با نخ کنفی دور تا دور آن را بپیچانید و با کمک چسب حرارتی از بیرون سطل بچسبانید تا محکم و ثابت شود.

همچنین می توانید برای این کار از کارتن نیز استفاده کنید. بدین صورت که کف کارتن را جداسازی کرده و بعد آن را از یک ضلع جدا نموده و به حالت لوله در آورید تا شکل استوانه ای بگیرد. سپس کارتن را با کمک چسب حرارتی با نخ کنفی پوشانده و محکم نمایید. به منظور این کار می توانید در ابتدا از قسمت کف شروع به کار کنید.

آموزش درست کردن سطل با نخ کنف

به منظور زیباسازی بخش داخلی کار می توانید مقداری خلاقیت به خرج دهید و از پارچه ای زیبا برای جذاب کردن آن بهره مند شوید. همچنین می توانید در صورت تمایل پارچه را به شکل نواری برش بزنید و سپس تیکه های پارچه را به دور نخ کنفی بپیچانید و ظاهری جذاب به آن بدهید.

برای قسمت دیزاین کار نیز می توانید از گل های مصنوعی و یا کنف استفاده کنید. به این شکل که با کمک نخ کنفی طرح مدنظرتان را بر روی سطل بزنید و بعد با کمک چسب مایع و یا چسب چوب آن را ثابت نمایید.

نحوه ساخت سطل کنفی

در مطلب ارائه شده با دو روش مختلف ساخت سطل کنفی آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره را از آن برده باشید. برای ساخت سبد با نی و ساخت سبد رخت چرک می توانید از این مطالب دیدن کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *