دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش ساخت سبد رخت چرک شیک با روش های متفاوت

  • محدثه خاکشور
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب برای شما عزیزان باسلیقه آموزش ساخت سبد رخت چرک را در خانه ارائه داده ایم، اینسبد با طرح های زیبایی که به وسیله ی دستان شما به خود می گیرد، می تواند در دکوراسیون حمام شما اعجاز گونه نظم و خاص بودن را به نمایش بگذارد.

برای نظم دهی و و زیباسازی بخش های مختلف نیاز به مجموعه ای از وسایل دارید که هر کدام وظیفه ی خاصی را بر عهده دارند، انواع کمدها، کشوها، قفسه و شلف ها، و همچنین انواع سبدها که هر کدام وسیله و یا وسایلی را در خود جای داده و نظم را بوجود می آورند، در این مطلب ساخت سبد رخت چرک یکی از سبدهای پرکاربرد را توضیح داده ایم.

یکی از قسمت های مهم دکوراسیون داخلی منزل، دیزاین سرویس بهداشتی می باشد که دیزاین مدل روشویی سرویس بهداشتی، کاغذ دیواری سرویس بهداشتی و پرده حمام و …. و سبد رخت چرک برای جمع آوری لباس های نشسته و کثیف بخشی از این طراحی محسوب می گردد، این سبد ساخته شده از متریال های مختلف فلز، پارچه، حصیر و لاک ساخته می شود و در نزدیکی حمام قرار می گیرد. در این مطلب دو روش برای ساخت سبد رخت چرک را آموزش داده ایم.

آموزش ساختن سبد رخت چرک با پارچه

ایده هایی خاص از ساخت سبد لباس چرک

ساخت سبد رخت چرک

روش اول

لوازم لازم

  • پارچه
  • ظرف
  • طناب
  • نخ و سوزن

طرز ساختن سبد رخت چرک

ابتدا یک سبد پلاستیکی و یا هر ظرفی دیگر را به دلخواه برداشته و با طناب کنفی یا پارچه ای را به گرداگرد آن بپیچید، و به وسیله ی چسب حرارتی را از خارج سبد چسبونده، محکم نمایید.

و یا می توانید برای این کار از کارتن بهره ببرید، به این صورت کف کارتن را جدا نموده و کارتن را از یک ضلع جدا کرده و لوله نمایید تا شکل استوانه ای به خود بگیرد، کارتن را با چسب حرارتی طناب کنفی را به دور پس از پیچاندن، محکم کنید. برای این منظور می توانید ابتدا از کف آن شروع کنید.

آموزش ساخت سبد رخت چرک با ایده هایی نو و منحصر به فرد

  •  آرون گروپس

برای زیباسازی قسمت داخلی سبد می توانید کمی خلاقانه عمل کنید و از پارچه ای زیبا برای شکل دهی آن بهره ببرید، شما می توانید این طناب ها را خریداری کنید، اما می توانید با برش پارچه ای به صورت نواری، و پیچاندن برش های پارچه دور طناب، طناب کنفی و یا پارچه ای تهیه نمایید.

برای تزیین سبد می توانید از گل های مصنوعی و یا کنف بهره ببرید؛ به این صورت که با کنف طرح دلخواه زیبایی را بر روی سبد به وجود می آورید و سپس به وسیله ی چسب مایع روشن و یا چسب چوب محکم کاری کنید.

دو شیوه ی ساخت سبد رخت آلوده و کثیف

روش دوم

لوازم لازم

  •   چرخ خیاطی
  • قیچی
  • پارچه طرح دار
  • پارچه نخی
  • نخ
  • پارچه برزنتی
  • هر وسیله ای دایره شکل به عنوان الگو
  • متر
  • میز اتو و اتو
  • سوزن ته گرد
  • سوزن

طرز ساختن سبد رخت چرک

ابتدا پیش از هر کاری پارچه خود را بر روی زمین پهن کنید و وسیله ای دایره شکل مثل گلدان و یا سینی و یا هر چیزی شبیه این ها را بر روی آن قرار داده و یک دایره رسم نمایید، به طوری که قطر دایره شما ۵۰ سانتی متر باشد.

سپس از روی خط رسم شده دایره را می برید.

در این مرحله بر روی پارچه طرحدار و برزنتی مستطیلی به ابعاد ۱۶۲ در ۷۲ سانتی متر رسم کرده و ببرید. البته این اندازه ها را در صورت تمایل می توانید تغییر دهید، اما باید با یکدیگر متناسب باشند.

پارچه برزنتی را از عرض به یکدیگر به وسیله ی سوزن ته گرد به یکدیگر وصل کرده و با قرار دادن یک سانتی متر جای دوخت، کوک شل بروید، باید شکل استوانه ای به خود بگیرد.

با پارچه ی طرحدار نیز همین عمل را انجام دهید و از عرض دوخته و استوانه ی بدست آمده را به وسیله ی سوزن ته گرد ابتدا به کف سبد(۵۰ سانتی متری) متصل نموده و سپس با سوزن بدوزید.

استوانه ای بدست آمده را به دایره ای پارچه ای (ته سبد) متصل نمایید، یک سانتی متر جای دوخت را گذاشته و لبه های استوانه ای را به لبه های دایره بدوزید.

برای اضافه کردن پارچه طرحدار به پارچه برزنتی، راست هر دو پارچه را بر روی یکدیگر قرار داده و آنها را از قسمت برعکس پارچه به یکدیگر وصل کنید، با دست کاملا آنها را قبل از دوخت صاف و مرتب نمایید، تا قسمت داخلی سبد نیز زیبا شود.

به عنوان یکی از مراحل پایانی لازم است کار را برگردانده و ته کار نیز دوخته شود، سپس برگردانید. می توانید کار را برای بهتر و تمیز تر بودن اتو بکشید، و بدنه سبد را بالا بکشیم و مرتب کنیم،

برای دوخت دسته های سبد در این مرحله نوارهایی ۵ سانتی متری انتخاب نموده و از قسمت داخل کار به سبد بدوزید.

ایده هایی بینظیر و خارق العاده برای ساخت سبد رخت کثیف و نشسته

در ادامه ایده های جالبی را از سبدهای کنفی، پارچه ای و حصیری مشاهده می کنید که به راحتی در منزل قابل تهیه شدن است:

اموزش ساخت سبد رخت چرک در طرح های گوناگون

آموزش ساختن و درست کردن سبد رخت چرک به روشی آسان

ساختن سبد رخت چرک با دو روش متفاوت

آموزش ساخت سبد رخت چرک با کنف

آموزش ساخت سبد لباس چرک با ایده هایی نو و بینظیر

آموزش ساخت سبد رخت چرک با رنگ های زیبا

ایده هایی ناب و نفیس از ساخت سبد لباس چرک و کثیف

ایده هایی بینظیر از سبد رخت کثیف و روش ساخت آن

ساخت سبد رخت چرک و ایده هایی دیدنی از آن

آموزش تهیه سبد رخت چرک

ساخت سبد رخت چرک با ایده ای جالب و متفاوت

در این مطلب برای شما کدبانوهای هنرمند ساخت سبد رخت چرک را با روشی آسان اموزش داده ایم، امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته و بتوانید سبدهای زیبایی را برای این منظور تهیه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *