دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بررسی ویژگی افراد بدجنس و خصیصه بارز آن ها

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

ویژگی افراد بدجنس را برایتان بررسی می کنیم تا بتوانید این افراد را راحت تر در زندگی بشناسید و بتوانید رابطه خود را با آن ها محدود نمایید در غیر این صورت آسیب می بینید.

شناخت ویژگی افراد بدجنس به شما کمک می کند تا بتوانید این ویژگی را در خود پیدا کرده و اگر در حال تبدیل شدن به چنین آدمی می باشید می توانید به راحتی از آن پیشگیری نمایید. در ادامه تمامی ان چه که باید در این مورد بدانید را بایتان بررسی می کنیم.

شناخت بهتر افراد بدجنس

نشانه ها و ویژگی افراد بدجنس

یک سری از نشانه ها هستند که می توانید از آن ها استفاده کرده و اطلاعاتی در مورد ویژگی افراد بدجنس بدست آورید. این ویژگی ها برای همه افراد بدجنس می باشد و هیچ فرد بدجنسی نمی تواند بدون داشتن آن ها بدجنس باشد.

بدجنس بودن همه افراد

یکی از ویژگی هایی که افراد این مدلی دارند این است که همه را به یک چشم بد می بینند و ادعا می کنند که همه بد هستند الا خودشان که بسیار خوب و رئوف می باشند. اگر چنین ویژگی را در خود می بینید باید بدانید که شما نیز یکی از این افراد می باشید و ممکن است به زودی تمامی دوستان خود را از دست داده و به تنهایی دچار شوید. این کار باعث می شود که شما دیگر نتوانید نقش پذیری خوبی داشته باشید و مشکلاتی شدید برایتان ایجاد خواهد شد و میزان مانی که توجه این خصوصیت در شما می شوند دیگر حمایتتان نمی کنند و این حمایت نکردن ها می تواند شما را دچار وضعیتی آشفته نماید.

موافق نبودن دیگران و نداشتن بازخورد به شما

گالاهر بیان کرده است که اگر دیگران خیلی کم با شما موافق هستند ولی مخالفتی نیز با شما نمی کنند بدین معنا می باشد که شما یک آدم بدجنس هستید و نباید معنای این کار آن ها را این گونه تعبیر کرد که دوست دارند با شما کار کنند زیرا این کاملا تعبیر غلطی است و می تواند از بیان شدن ایده های جدید توسط آن ها خودداری گردد. گالاهر همچنین بیان کرده است که :

«اگر در جلسات به نکته‌ای اشاره می‌کنید و دیگران معمولا در مقابل ایده شما سکوت می‌کنند، ممکن است به دلیل آن باشد که شما از نظرشان بدجنس هستید. بعضی اوقات بدجنس‌ها نادانسته همکاران شان را تخریب می‌کنند، با خشم از دیدگاه شان دفاع می‌کنند و باعث می‌شوند که همکاران علاقه‌ای به ورود به بحث‌های سالم با آن‌ها را نداشته باشند. برخی افراد از گفتگو خارج می‌شوند، زیرا می‌ترسند گفتگو کنند و برخی به این دلیل گفتگو نمی‌کنند که حس می‌کنند انرژیِ کافی برای “جنگیدن” ندارند.»

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بارز ترین خصوصیات فرد بدجنس

ترک شدن توسط همه

اگر وارد هر تیم و گروهی می شوید همه شما را ترک می کنند باید به بدجنس بودن خود شک کنید زیرا این مورد یکی از بارز ترین ویژگی های افراد بدجنس می باشد و در هر جمعی تنها ترین فرد هستند. بهتر است به جای این که مشکل را در دیگران جستجو نمایید در خودتان کمی کاوش کرده و سعی کنید دلیل اصلی این مشکل را بیابید. النا آرمی جو یکی از مربیان خوب رهبری می باشد و در این مورد گفته است که :

«اغلب آدم ها از اتفاقاتی که اطرافشان می افتد شگفت زده می‌شوند، زیرا پذیرفتن این که ممکن است اشکال از خودشان باشد دردناک است. آدم هایی که در چرخه بدجنسی گیر افتاده‌اند، ترجیح می دهند به جای رشد کردن به همان رفتار ادامه دهند.»

نا امیدی مداوم از سمت دیگران

اگر در حین کار کردن مدام از سمت دیگران نا امید می شوید بهتر است ریشه آن را در خودتان بیابید شاید شما به اندازه کافی خوب نیستید و این ویژگی بدجنسی در شما بیش تر از سایرین خود را بروز می دهد. در واقع این کار از سمت دیگران می تواند منجر به فعال شدن منتقد درونی شده و در نتیجه زندگی را برای شما دشوار تر و بی اهمیت تر جلوه دهد از این رو شما دیگر مانند قبل بازدهی کاری نخواهید داشت و بیش تر وقتتان را صرف بحث با منتقد درونی می کنید.

خصوصیات افراد بدجنس

دزدیدن اعتبار دیگران

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی افراد بدجنس این است که اعتبار و آبروی دیگران را می دزدند و  این کار را به جای این انجام می دهند که به آن ها اعتبار دهند و این مورد یکی از بدترین ویژگی های این افراد بوده و دردسر های خاص خود را به همراه دارد. بریچوآ نئو یکی از روانشناسان مطرح می باشد و در این مورد بیان کرده است که :

«اگر اعتبار و ایده های دیگران را می دزدید و آن ایده ها را به عنوان ایده های خودتان مطرح می کنید، شما فردی بدجنس هستید.»

به صورت کلی موارد گفته شده می تواند برای هر فردی وجود داشته باشد از این رو اگر این موارد را در رفتار های خود مشاهده کردید و در این شرایط گفته شده قرار گرفتید بهتر است سعی کنید رویه خود را تغییر دهید زیرا هیچ کسی فردی بدجنس را دوست ندارد و اگر به بدجنس بودن خود ادامه دهید قطعا دایره دوستی های شما کوچک شده و از بین خواهد رفت.

ویژگی افراد بدجنس

تغییر شخصیت ناگهانی امکان پذیر نمی باشد و شما برای این که بتوانید عادت های خود را تغییر دهید نیاز به یک برنامه ریزی منظم دارید و باید از کار های کوچک در این زمینه کمک بگیرید و سعی کنید این کارها را دائما انجام دهید.

در پایان این مبحث شما را با برون گرایی و همچنین ویژگی های افراد خسیس آشنا می کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در مورد این افراد به شما خواهیم داد تا بتوانید بیشتر با آن ها آشنا گردید، جهت دریافت اطلاعات بیشتر کافی است از لینک های داده شده استفاده نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *