دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های بندر گز و طبیعت زیبای این منطقه از گرگان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

دیدنی های بندر گز شامل جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی هستند. این منطقه از گرگان یک شهر ساحلی بسیار زیبا بوده که آبشار و جنگل های وسیعی دارد. قدمت این شهر به زمان صفویان باز می گردد.

بندرگز یکی از نواحی تفریحی زیبا و پر جاذبه در گرگان است که شما می توانید با جاذبه های تفریحی آن آشنا شوید. دیدنی های بندر گز شامل جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی هستند. این شهر دارای هتل های بوم گردی و گردشگری متعددی است.

اسکله بندر گز

معرفی دیدنی های بندر گز

این شهر دارای اقامتگاه های بوم گردی و گردشگری زیادی می باشد. برخی از این اقامتگاه ها خاطره انگیز هستند و می تواند، مکان مناسبی برای اسکان شما عزیزان باشد. این شهر ساحلی دارای چشمه سارها و آبشارهای متعددی است. جنگل های انبوده و دیگر مراکز تاریخی نیز در این شهر اهمیت گردشگری زیادی دارد. در این بخش نیز به معرفی یکی از مکان های دیدنی گرگان می پردازیم.

جنگل های بندر گز

پیشینه تاریخی بندر گز:

در مورد قدمت و پیشینه تاریخی این شهر اطلاعات مهمی در دست می باشد. قدمت این شهر به دوران شاه اسماعیل صفوی باز می گردد. در زمان کریم خان زند نیز این منطقه یکی از مسیرهای ارتباطی بوده که در ارتباط با روسیه اهمیت زیادی داشته است.

دیدنی تاریخی بندر گز

  •  آرون گروپس

از مهم ترین جاذبه های تاریخی در این شهر می توان به مار قلعه، تپه های باستانی، قدیم قلعه و … اشاره نمود. این شهر همچنین دارای امامزاده های قدیمی و مهمی است. این بندر تماشایی از مهم ترین دیدنی های گرگان بوده که شما از زیبایی آن دیدن می کنید.

معرفی بندر گز

آبشار چلم ریز:

این آبشار یکی از نواحی دیدنی بوده که در روستایی زیبا قرار دارد. این روستا دارای جاذبه های دیگری همچون آبشار شرشری، کافر تپه و چشمه قل قلی اشاره کرد. در مسیرهایی از این روستا امکان سنگ نوردی نیز برای شما گردشگران فراهم شده است. این آبشار از جمله دیدنی های بندر گز می باشد.

چشم انداز بندر گز

جنگل های جهان مورا:

این جنگل ها از مهم ترین جاذبه های طبیعی این منطقه می باشد. از ویژگی های این جنگل می توان به تنوع گونه های درختی و بوته های جنگلی آن اشاره کرد. پیچک ها نیز زیبایی زیادی به این منطقه جنگلی بخشیده اند. ارتفاعات و طبیعت این ناحیه جنگلی شگفتی های زیادی دارد.

دیدنی های بندر گز

پارک جنگلی باغو:

این پارک در فاصله ۱۴ کیلومتری از بندرگز واقع شده است. مسیر دسترسی به این پارک آسفالته بوده و در روستایی با همین نام قرار دارد. این منطقه یکی از تفرجگاه هایی بوده که شما می توانید از آن بازدید کنید. این پارک دارای امکانات تفریحی بسیار مناسبی است. شما می توانید در لینک با جاذبه های پارک جنگلی باغو بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با بندر گز

این بندر شامل جاذبه های تماشایی دیگری بوده که شما می توانید از چشم اندازهای آن دیدن کنید. امامزاده حبیب الله نوکنده و ساختمان گمرک بندر گز نیز از زیبایی های این شهر بوده و از جمله جاذبه های تاریخی است که علاقمندان زیادی دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *