دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کباب ترش با طعم واقعی و بسیار خوشمزه

  • سمانه عقیقی
  • ۳ دی ۱۳۹۹
  • ۰

طرز تهیه کباب ترش این غذای لذیذ محلی گیلانی بسیار آسان است . که با دسترسی به آب انار ترش و تهیه این کباب خوشمزه، طعم واقعی و اصلی آن را خواهید چشید. گوشت گوسفندی تازه و بدون استخوان مناسب ترین گوشت برای تهیه ی این کباب لذیذ می باشد.

کباب ترش یک غذای محلی مخصوص گیلان می باشد که در سایر نقاط شهرهای شمالی مانند رامسر با دستور پخت های متفاوتی رواج دارد. ترشی دلچسب این کباب به خاطر آب انار ترش می باشد که جز مواد اولیه اصلی در طرز تهیه کباب ترش با طعم واقعی آن است.

طرز تهیه کباب ترش خوشمزه و لذیذ با طعم واقعی

طرز تهیه کباب ترش

مواد لازم برای تهیه کباب ترش :

۱ – گوشت کبابی و بدون استخوان گوسفندی یا گوساله :  نیم کیلو گرم

۲ – پیاز : ۲ عدد

۳ – جعفری خرد شده :  ۲ قاشق غذاخوری

۴ – آب انار ترش : ۲ لیوان

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

 ۵- گلپر : به میزان لازم

۶ – سماق : به میزان لازم

۷ – نمک و فلفل :  به میزان لازم

طرز تهیه کباب ترش با انار

طرز تهیه کباب ترش :

۱ – در مرحله اول گوشت بدون استخوان را مانند گوشت کباب چنجه خرد کرده و با استفاده از گوشتکوب کمی گوشت ها را له کنید تا نازک شوند.

۲ – پیاز را رنده کنید و همراه جعفری خرد شده و دو لیوان آب انار ترش به گوشت اضافه کنید و به مدت یک شب بگذارید در یخچال یا هوای خنک بماند.

۳ – گوشت ها را با نمک و فلفل مخلوط کرده و آن ها را به سیخ بکشید.

۴ – سیخ ها را بر روی کباب پز و یا آتش قرار داده و مانند سایر کباب ها ، کباب ترش را کباب کنید.

۵ – بعد از کباب شدن گوشت ها آن را با گلپر و سماق میل نمایید.

طرز تهیه کباب ترش لذیذ

کباب ترش  دستور ساختهای مختلفی دارد به عنوان مثال می توان از گردو و رب انار ترش نیز در تهیه کباب ترش استفاده کرد. در دستور تهیه کباب ترش علاوه بر جعفری می توان از  سبزیجاتی مانند ترخون ، مزره و گشنیز در تهیه کباب ترش نیز بهره برد. نکته ای دیگر اینکه در صورت تمایل می توانید گوشت ها را در آب پیاز و زعفران و آبلیمو بخوابانید و سپس آب انار ترش و جعفری خرد شده را به آن اضافه نمایید . کباب ترش را می توانید به همراه برنج و یا نان میل و نوش جان فرمایید.

روش تهیه کباب ترش شمالی اصیل و رستورانی

اکثر غذا های شمای خوشمزه و لذیذ هستند، از این رو طرفدارن زیادی دارند؛ کباب ترش شمالی یک نوع غذای گیلانی خوشمزه با طعم عالی می باشد، برای یادگیری دستور تهیه این غذای شمالی به روشی دیگر می توانید تا پایان همراه ما شوید.

روش تهیه کباب ترش

مواد لازم

  • گوشت راسته گوساله یا گوسفندی/ ۳۰۰ گرم
  • پیاز متوسط/ یک عدد
  • گردو/ ۵۰ گرم
  • رب انار/ ۳ قاشق غذا خوری
  • چوچاق (یک نوع سبزی گیلانی)/ یک قاشق غذا خوری
  • گوجه فرنگی/ ۴ عدد
  • پیاز متوسط/ ۲ عدد
  • جعفری/ یک قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل/ به مقدار لازم

روش تهیه کباب ترش

گوشت قرمز را بعد از شست و شو، آبکش کنید تا آب اضافی آن گرفته شود و بعد آن را به صورت تکه های کوچک خرد کنید.

گردو را نیز بعد از خرد کردن در داخل غذاساز بریزید تا به خوبی پودر شود. سپس پیاز ها را رنده کنید و بعد نوبت خرد کردن جعفری و چوچاق می باشد.

اکنون در داخل یک کاسه، گردوی آسیاب شده را به همراه رب انار، پیاز، جعفری و چوچاق با هم ترکیب کنید و بعد تکه های گوشت را به آن بیفزایید، سپس با دست آنقدر هم بزنید تا همه تکه های گوشت به مواد آغشته شوند، اکنون درب ظرف را ببندید و حدود ۱۲ ساعت  در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

بعد از این مدت زمان گوشت ها را به سیخ بکشید و مقداری نمک و فلفل به آن بپاشید، اکنون گوجه فرنگی ها را نیز از وسط به دو نیم کنید و در سیخ قرار دهید، توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید تا آخرین مرحله پخت کباب ها از نمک استفاده شود، زیرا موجب سفت شدن کباب خواهد شد.

بعد از آماده کردن منقل باید گوشت را با حرارت پایین کباب کنید، زیرا شعله ور بودن آتش موجب سوختن رب انار و ایجاد طعم بد کباب ترش می شود.

دستور تهیه کباب ترش

همچنین چون گوجه ها خیلی زود کباب می شوند، بنابراین بهتر است در پایان کار آنها را روی منقل قرار دهید، اکنون کباب ترش شما آماده شده و می توانید آن را در کنار برنج و یا همراه نان نوش جان کنید. امیدواریم از آموزش تهیه کباب ترش لذت برده باشید برای مشاهده  طرز ساخت انواع کباب کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *