دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دیدنی های تنگه واشی و بازدید از این مناطق زیبای ییلاقی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

تنگه واشی یکی از زیباترین تنگه هایی است که در اطراف تهران قرار دارد. این تنگه دارای دشت های وسیع، آبشار و … است. برای بازدید از شگفتی های این منطقه باید به نزدیکی فیروزکوه سفر کنید. در این بخش با دیدنی های تنگه واشی آشنا می شوید.

یکی از بهترین مناطق ییلاقی که در اطراف تهران قرار دارد، تنگه واشی می باشد. این تنگه شگفتی های زیادی برای گردشگران دارد و شما می توانید از زیبایی های آن بازدید کنید. در این بخش با دیدنی های تنگه واشی آشنا خواهید شد.

دیدنی های تنگه واشی

معرفی دیدنی های تنگه واشی

این تنگه هر ساله مقصد مسافران زیادی بوده است. اهمیت این تنگه به دلیل وجود طبیعت بکر و جاذبه های متعدد دیگری بوده که می توانید از آن بازدید کنید. برای گذراندن اوقات تعطیلی این منطقه بکر و زیبا بسیار مناسب خواهد بود. برای بازدید از این منطقه باید به نواحی فیروزکوه سفر کنید. این تنگه از مکان های دیدنی حومه تهران است و شگفتی های زیادی دارد.

طبیعت تنگه واشی

این تنگه از موقعیت طبیعی و جغرافیایی بسیار مناسبی برخوردار است. صخره های پیچیده و رودخانه ها و آبشارهای خروشان موجب شده این تنگه شگفتی های زیادی برای گردشگران داشته باشد. هر ساله افراد زیادی به این نواحی سفر می کنند و از جاذبه های زیبای این تنگه بازدید خواهند کرد.

آب های تنگه واشی

مسیر دسترسی به تنگه:

برای اینکه از این تنگه دیدنی بازدید کنید، باید به ۲۰ کیلومتری فیروکوه بروید. در کیلومتر دو فیروزکوه به تهران یک مسیر فرعی به روستای “جلیزجند” وجود دارد که باید ۱۰ کیلومتر از روستا را طی کنید. این مسیر دارای دو تنگه بوده که تنگه اول را تنگه “واشی” و تنگه دوم را تنگه “سا” می نامند. این تنگه دارای یک آبشار زیبا و مرتفع بوده که می توانید از آن بازدید کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تنگه واشی را بشناسید

آبشار واشی:

یکی از زیبایی های این تنگه را آبشار مرتفع آن شکل می دهد. این آبشار ۱۵ متر ارتفاع داشته و چشم اندازهای زیبایی برای گردشگران دارد. حوضچه این آبشار نیز مکان مناسبی برای آب تنی شما می باشد. شما در سفر یک روزه خود به این تنگه می توانید از شگفتی های زیادی بازدید کنید. جالب است بدانید، دشت های وسیع این منطقه ۱۲۰ سال پیش قلمرو عشایر سنگسری بوده است. این آبشار یکی از دیدنی های تنگه واشی می باشد.

آشنایی با تنگه واشی

شگفتی های تنگه چهار فصل:

 تنگه واشی در فصل های مختلفی از سال دارای زیبایی می باشد. این تنگه در منطقه ای کوهستانی قرار دارد و شرایط آب و هوایی معتدلی داشته به همین دلیل در زمستان سرمای بیشتری در آن حاکم می باشد. برای رسیدن به این تنگه و آبشار آن در فصل زمستان سختی های بیشتری خواهید داشت.

آبشار تنگه واشی

این تنگه در تابستان شگفتی های بیشتری دارد. در تابستان هوای معتدل تری بوده و دامنه های آن نیز بسیار سرسبز هستند. این تنگه جاذبه های متعددی داشته که هم تاریخی بوده و هم طبیعی می باشند. با توجه به اینکه روستای جلیزجند یک روستای تاریخی بوده اهمیت زیادی برای گردشگران دارد. این تنگه از مکان های دیدنی فیروزکوه بوده و جذابیت های متعددی خواهد داشت.

با گذر از این روستا می توانید، پهنه ای سرسبز با چشم اندازهای زیبا را مشاهده کنید. با رسیدن به دشت ها و کمی استراحت کردن می توانید به سراغ صخره نوردی و کوه نوردی بروید. برای استراحت در این مکان و اتراق کردن بهتر است، تجهیزات و امکانات لازم را نیز داشته باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *