دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی فیروزکوه و جاذبه های تماشایی این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
  • ۰

فیرورکوه یکی از مناطق پر جاذبه در اطراف تهران است این شهر در فاصله ۱۴۳ کیلومتری از تهران واقع شده است که به قائم شهر نیز ختم می شود. مکان های دیدنی فیروزکوه بسیار بکر و دست نخورده هستند و دارای جذابیت بالایی می باشند.

نزدیکی شهر فیروزکوه به استان مازندران موجب شده تا گویش مردمان این منطقه گویش محلی مازندرانی باشد اهالی این منطقه به شغل دامداری و باغداری مشغول هستند و در میان برخی از آن ها نیز پرورش ماهی رونق دارد. شهری با آب و هوای بسیار معتدل و مطبوع که در تابستان و فصل های دیگر از سال محلی برای گشت و گزار خواهد بود و همواره یک منطقه گردشگری مناسب به شمار می رود. از اماکن دیدنی فیروزکوه می توان به چشمه های آب معدنی و آبشار و طبیعت دلنشین آن اشاره کرد که در ادامه بیشتر با این چشم اندازها آشنا خواهید شد.

دریاچه وسیع فیروزکوه

مکان های دیدنی فیروزکوه کدام اند؟

این منطقه سرسبز دارای گونه های مختلفی از درختان میوه دار هستند که از شمار آن ها می توان به درخت زردآلو، شیب و آلو اشاره کرد از همین حیث بیشتر مردمان در این منطقه به شغل کشاورزی مشغول هستند.

روستای لزور:

یکی از چشم اندازها و مکان های دیدنی در نواحی شمالی ایران روستاهای اطراف است که اصولا دارای مراتع سرسبز و جنگل های انبوه هستند همچنین در اغلب این روستاها چشمه و رودخانه وجود دارد. روستای لزور نیز یکی از این مناطق دیدنی است که دارای دیدنی های بکری است و از جمله دیدنی های آن می توان به دشت، امامزاده، باغ ها و دیگر چشم اندازها اشاره کرد.

آشنایی با مکان های دیدنی فیروزکوه

تنگه میشینه مرگ:

یکی از مکان های دیدنی فیروزکوه تنگه میشینه مرگ است که ویژه گردشگران صخره نورد است در این تنگه امکان پیاده روی و صخره نوردی وجود دارد که باید با مهارت لازم به این منطقه سفر کنید این صخره ها بسیار بکر و دیدنی هستند.

نمایی از فیروزکوه

تنگه واشی:

یکی از جاذبه های معروف و شناخته شده ای که می توانید در منطقه فیروزکوه از آن دیدن کنید تنگه واشی در فاصله ۱۵ کیلومتری از شمال غربی این شهر است و در درون این تنگه رودخانه ای جاری است که می توانید در آن آب تنی کنید جالب است بدانید که در آثار باستان شناسی بیان شده است یکی از کتیبه های دوران قاجار متعلق بع این تنگه تاریخی است.

دریاچه فیروزکوه

دریاچه سد لزور:

این سد با سد سیاه رود نیز شناخته می شود دریاچه ای که در مرز تهران و مازندران قرار گرفته است و عمق دریاچه آن ۱۵ متر است طبیعت سرسبز و تماشایی این دریاچه توجه بسیاری از علاثه مندان و گردشگران را به خود جلب می کند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مناطق سرسبز فیروزکوه

چشمه آب معدنی خمده:

یکی دیگر از مکان های  تفریحی و طبیعی فیروزکوه این چشمه آب معدنی است که در فاصله ۵ متری از این شهر واقع شده است این دریاچه در میان صخره های سنگی واقع شده است و که به شکل دیواری از استخر آن را محاصره کرده و محلی برای شنا کردن است.

شهر زیبای فیروزکوه

آشنایی با دیدنی های فیروزکوه برای هر فردی می تواند دارای جذابیت باشد که در اینجا با برخی از این جاذبه های دیدنی فیروزکوه آشنا شدید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *