دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تمام ویژگی افراد انرژی خوار و برخورد صحیح با آن ها

  • سعیده ستاری
  • ۱ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

از ویژگی افراد انرژی خوار می توان به استفاده از اوتیماتوم در این افراد اشاره کرد. با ما همراه باشید تا برخورد صحیح و درست با این افراد را فرا بگیرید. امیدوارم این مطلب مورد پسند شما بزرگواران قرار بگیرد.

شخص انرژی خوار می تواند هر کسی از اطرافیان شما باشد، حتی عضوی از خانواده یا دوستی نزدیک که از بودن در کنار او احساس خستگی شدید می کنید. تخلیه مداوم انرژی موجب به وجود آمدن مشکلات عاطفی و فیزیکی زیادی می شود. ما در این مطلب در مورد ویژگی افراد انرژی خوار صحبت می کنیم.

معرفی ویژگی افراد انرژی خوار

بیان ویژگی افراد انرژی خوار

فرد انرژی خوار ممکن است از اطرافیان شما باشد یا حتی امکان دارد از اعضای خانواده شما باشد. به همین دلیل است که کنار آمدن با آنها و شناسایی آنها  به کمک پیدا کردن استراتژی مکش انرژی، بسیار دارای اهمیت می باشد. از آنجایی که که تشخیص انرژی خواران کار ساده ای نیست، در این مطلب مهمترین ویژگی های افراد انرژی خوار را برای شما بیان می کنیم.

۱. انتقاد از هدف خود

انرژی خواران عموما احساس امنیت نمی کنند و همیشه به دنبال راهی برای انتقاد کردن از شما هستند تا در شما هم احساس ناامنی به وجود بیاورند. در این صورت احساس می کنید به او چیزی را بدهکار هستید، به خصوص توجه خود را، بهتر است به کار خود ادامه بدهید و هر حمله ناشناخته را قطع کنید.

ویژگی های افراد انرژی خوار

برخورد درست

ظاهری بی تفاوت به خود بگیرید و پاسخ های کوتاهی بدهید. این افراد قادر هستند از سرنخ های غیر کلامی شما هم استفاده نمایند، ( حالتهای صورت و وضعیتهای بدنی) تا شما را به تله بیندازند. حالتهای بدنی شما به آنها می گوید که آیا مایلید تا انرژی خود را به آن ها بدهید یا نه. بنابراین سعی کنید تا حد امکان ظاهری سرد و بی تفاوت به خود بگیرید  و سوال های آنان را با جواب های کوتاه پاسخ بدهید. این کار موجب می شود انرژی تان را برای خود نگه دارید.

۲. بودن در وسط صحنه نمایش

انرژی خوران به علت موج رفتار های نمایشی و احساسی شان اکثرا در مرکز هر فاجعه ای حضور دارند. ولی زمانی که دستشان به شما می رسد، مسائل و مشکلات را بر سر شما می ریزند و امیدوار هستند که با جذب آنها خطای آن ها را درست کنید.

برخورد درست

به آنها بگویید خیلی خسته هستید. اگر می خواستند به شما زنگ بزنند و با شما صحبت کنند، در دام آنها نیفتید و با گفتن آنکه خسته و بی حوصله و کسل هستید، دور شوید. آنها به احتمال زیادی شما را تنها می گذارند و به سراغ منبع دیگری می روند چون به فردی با انرژی زیاد نیازمند هستند تا انرژی خود را تخلیه نمایند.

  •  آرون گروپس

معرفی خصوصیت های افراد انرژی خوار

۳. سوءاستفاده از نیت خیر افراد

هدف های اصلی انرژی خواران، افرادی هستند که دلسوز و مهربان بوده و همچنین حساس هستند. کسانی که قلب مهربانی دارند، به مشکلات آنها گوش می دهند و انرژی بی پایانی دارند. آنان از این موارد علیه شما استفاده می کنند و بارقه درونی شما را خاموش می کنند. امکان دارد شما متوجه شوید که فرد انرژی خوار دوست دارد بیشتر وقت خود را با شما بگذارند، حتی اگر به معنای مشغول کردن وقت شخصی شما برای بیرون رفتن با خود باشد. آنان آگاه هستند که احساس گناه شما اجازه نمی دهد که درخواست آنان را برای قرار شام یا قهوه رد کنید پس عموما همیشه از شما درخواست می کنند.

برخورد درست

حد و مرز را مشخص کنید. امکان دارد این دستورالعمل به حرف آسانتر از عمل کردن باشد ولی باید حوزه هایی را در زندگی خود مشخص نمایند که انرژی خوران حق ورود به آن را نداشته باشند. از کم آغاز کنید، با آنها به مراسم نروید، مثلا برای صرف قهوه یا شام و سپس محدوده خود را بیشتر کنید.

توضیح در مورد ویژگی افراد انرژی خوار

۴. استفاده از اوتیماتوم

آنها می دانند که شرمندگی سلاح قدرتمندی است به خصوص علیه افرادی که مهربان و دلسوز هستند. انرژی خواران روی احساس گناه شما حساب می کنند و به هر چیزی که می خواهند از شما به دست بیاورند، می رسند. آنها از اولتیماتوم ها برای جلب توجه شما و سپس مجبور کردن شما به انجام عملی که احتمالا در شرایط دیگر انجام نمی دادید، استفاده می کنند.

برخورد درست

روشی برای بازگشت به واقعیت پیدا کنید. ببینید چه کسی می تواند در شرایط فعلی نگاهی واقع بینانه به شما بدهد. مثلا کسی که به او اعتماد دارید، عضوی از خانواده یک دوست. پس وقتی متوجه می شوید که انرژی خواران زندگی شما فعالیت خود را آغاز کرده اند، با فرد مورد اعتماد خود صحبت و احساساتتان را تایید کنید. دقت کنید آیا حس شهودی خود و نه آن چیزی که در صدد قبولاندن به شما هستند، درست است یا خیر.

 

۵. سعی در ترساندن شکار خود را دارند.

به جز انتقاد کردن، انرژی خواران امکان دارد بخواهند شما را بترسانند، به ویژه اگر بخواهند یک جریان احساسی راه بیاندازند. در این شرایط، با ترساندن شما انرژی شما را می خورند و زمانی که شما ناراحت می شوید یا می ترسید نفسانیات شما را بیشتر می کنند.

ویژگی افراد انرژی خوار چیست

برخورد درست

یه گونه ای برخورد کنید که گویی برای شما اهمیتی ندارد. هر اتفاقی هم که رخ بدهد جوابی به آنها ندهید. سر یه سر آنها نگذارید. سریعا علاقه خود را به شما از دست می دهند.

۶. آنها همیشه نیاز عاطفی دارند

یکی از ویژگی های انرژی خواران این است که به دیگران وابسته هستند و درگیر این نوع روابط می باشند. آنها از پیوند عاطفی (عموما پیوند عاطفی عاشقانه) برای رفع نیاز های عاطفی خود بهره می برند.

خصوصیت های افراد انرژی خوار چیست

برخورد درست

اگر ممکن است آنها را از زندگی خود حذف نمایید. اگر انرژی خوار شما فردی می باشد که قادر نیستید از او دوری کنید (مثلا عضوی از خانواده یا رییس شما می باشد) تلاش کنید تا حد امکان ارتباط خود را با او قطع کنید. از صحبت مستقیم با او اجتناب کنید و در عوض برای او پیغام بفرستید.

هم اکنون که این مطلب به اتمام رسید به منظور کسب اطلاعات بیشتری در زمینه روانشناسی از لینک های مقابل یعنی دوری از افراد انرژی منفی و روانشناسی مثبت گرا بازدید نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *