دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان شب کوری در طب سنتی و توصیه های مهم پیشگیرانه

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

درمان شب کوری در طب سنتی بسیار ساده می باشد و کافی است از یک سری از غذا ها بیشتر در رژیم غذایی خود استفاده کرده و یک سری از نکاتی را رعایت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیش تر این مطلب را از دست ندهید.

شب کوری یکی از مشکلاتی می باشد که بسیاری از افراد با آن سر و کار دارند از این رو در ادامه قرار است شما را با درمان شب کوری در طب سنتی آشنا کنیم و مطالبی بسیار خوب در این مورد در اختیار شما قرار بدهیم تا بتوانید این بیماری که ممکن است در اثر موارد متفاوتی مانند کمبود ویتامین A، گرسنگی مزمن، اعتیاد به الکل و کمبود جذب چربی در بدن ایجاد شود را به راحتی درمان کرده و از داروهای شیمیایی برای این کار استفاده نکنید.

درمان شب کوری در طب سنتی

درمان شب کوری در طب سنتی و نکات مهم آن

همانطور که می دانید شب کوری می تواند عوامل بسیار متعددی داشته باشد از این رو بهتر است سعی کنید با رعایت کردن یک سری از مهم ترین نکات و استفاده از یک سری از مواد غذایی خاص این بیماری را به صورت سنتی درمان نمایید. در واقع افرادی که در این طب کار می کنند اعتقاد دارند که غلیظ شدن رطوبت چشم، بخارات سوداوی و موارد این مدلی می تواند منجر به ایجاد شب کوری گردد. شب کوری یکی از بیماری هایی می باشد که دید افراد در تاریکی به صفر می رسد و این افراد زمانی که تاریک باشد مانند افراد عادی دید ندارند. البته شایان ذکر است که عوامل ژنتیکی نیز می تواند دلیلی بر ایجاد شب کوری باشد از این رو در ادامه شما را با هر آنچه که در این زمینه به شما کمک می کند تا بتوانید دید بهتری داشته باشید آشنا خواهیم کرد.

روشن کردن چراغ ها

سعی کنید در روشن سازی اتاق و فضایی که در ان هستید خسیس نباشید. افرادی که دارای شب کوری می باشند باید در اتاق هایی قرار بگیرند که نور آن ها کافی می باشد و برای مطالعه حتما از چراغ های مطالعه استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که چراغ های هالوژن می توانند نور کافی را برای ما فراهم نمایند با این حال بهتر است سعی کنید برای این افراد همیشه نور مناسب را تهیه کنید در غیر این صورت آسیب های احتمالی به چشم هایشان افزایش می یابد.

داشتن رژیم غذایی مناسب

برای این که بتوانید شب کوری را درمان نمایید باید یک رژیم غذایی خوب و مناسب داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید این کار را به خوبی انجام دهید.  رژیم غذایی شما باید سرشار از ویتامین A، E و C باشد و همچنین افرادی که دچار این مشکل می باشند بهتر است از غلات سبوس دار و میوه ها و سبزیجات بیش تری در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

درمان شب کوری با رژیم غذایی خاص

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

رانندگی در شب ممنوع!

یکی دیگر از نکاتی که این افراد باید آن را رعایت کنند این است که از رانندگی کردن در شب بپرهیزند. در واقع نوری که در شب از جلو به چشمان شما می تابد می تواند مشکلاتی را ایجاد کرده و از دید داشتن شما پیشگیری خواهد کرد از این رو امکان بروز تصادفات را افزایش خواهد داد.

عینک زدن

عینک آفتابی یکی از روش هایی می باشد که می تواند جلوی آسیب دیدن چشم های شما را بگیرد از این رو بهتر است سعی کنید در روز و شب از عینک های مخصوص استفاده کنید. اگر می خواهید درون جاده رانندگی کنید بهتر است در روز این کار را انجام دهید و اگر به تونل رسیدید بهتر است در تونل از عینک آفتابی استفاده کنید و بعد از خارج شدن از آن عینک خود را بردارید. این کار برای افرادی که شب کوری دارند بسیار مفید می باشد.

حذف یک سری از مواد غذایی

یک سری از مواد غذایی هستند که منجر به ایجاد سودا در بدن می شوند از این رو برای درمان شب کوری در طب سنتی بهتر است آن ها را حذف نمایید. این غذاها مانند گوشت گاو، تخم مرغ آب پز، ماکارونی، پیتزا،کالباس، سالاد الویه، فلفل دلمه ای و بادمجان سرخ شده می باشد و می تواند مشکل شب کوری را در فرد تشدید نماید.

خوردن یونجه

یکی از روش های درمان شب کوری کمک گرفتن از یونجه می باشد. ویتامین A موجود در این سبزی می تواند به درمان شب کوری کمک شایانی داشته باشد و برای این کار دو روش وجود دارد. در روش اول شما می توانید یک سوپ تهیه کنید و از یونجه در سوپ استفاده نمایید و در روش دوم باید این سبزی را پخته و مانند ضماد بر روی چشم های هود قرار دهید. از هر دو روش می توانید در هفته دو الی سه بار استفاده کنید.

درمان شب کوری در طب سنتی

اسفناج

یکی دیگر از سبزیجاتی که می توانید برای درمان شب کوری از آن کمک بگیرید استفاده از اسفناج می باشد و شما می توانید این سبزی را به صورت خام با ماست میل نمایید.

عسل و جوانه گندم

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به شما کمک کند تا شب کوری خود را به صورت خانگی درمان نمایید استفاده از جوانه گندم و عسل می باشد. برای این کار کافی است یک لیوان شیر گرم را با یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق مربا خوری از جوانه گندم ترکیب کرده و آن را صبح ها میل کنید. این ترکیب به قدری قوی می باشد مکه می تواند به عنوان صبحانه نیز جایگزین گردد. این روش را باید مداوم تکرار کنید و سعی کنید تا یک ساعت بعد از خوردن این ترکیب چیز دیگری نخورید.

زالو درمانی

زالو انداختن در کنار شقیقه ها می تواند روش خوبی برای درمان این مشکل باشد از این رو بهتر است این کار را زیر نظر متخصص انجام دهید تا بتوانید نتیجه آن را برای درمان شب کوری مشاهده نمایید.

گشنیز

گشنیز نیز یکی از روش های درمان شب کوری در طب سنتی می باشد و شما می توانید برای درمان این سبزی را به همراه سداب بجوشانید و چند قطره از این محلول را زمانی که سرد شد بر روی چشم های خود بچکانید. این روش برای درمان شب کوری مزمن بسیار مفید خواهد بود.

جگر بز

از دیگر مواردی که می تواند در این زمینه به شما کمک نماید جگر بز می باشد. جگر بز دارای ویتامین A بسیار زیادی می باشد و برای استفاده از آن باید ان را به همراه دارچین، آویشن، گشنیز و زیره بپزید و یک لحاف بر روی سر خود بیندازید و بخارات آن ها را تنفس نمایید. اگر بتوانید این کار را چند روز پشت سر هم انجام دهید می توانید از بروز مشکلات بسیار جدی در شب کوری پیشگیری نمایید.

درمان شبکوری با جیگر بز

استفاده از جعفری

یکی از سبزیجات مفید دیگر که برای درمان شب کوری در طب سنتی استفاده می شود جعفری می باشد. برای این که از این سبزی استفاده کنید نیاز است تا مقداری از این سبزی را با لیمو ترکیب کرده و میل کنید. این کار می تواند منجر به افزایش مقدار ویتامین A در بدن شود از این رو ب کوری تا حدودی رفع خواهد شد.

عسل

استفاده از عسل و قرقره کردن آن در روز می تواند تاثیرات بسیار خوبی برای درمان این مشکل داشته باشد.

گوجه سبز

از میوه های بسیار خوب تابستانه می توان به گوجه سبز اشاره کرد. این میوه دارای ویتامین های متفاوتی مانند ویتامین A، B و ویتامین C می باشد و در درمان این بیماری بسیار موثر خواهد بود از این رو سعی کنید در فصل این میوه آن را میل نمایید.

مالش سر

همانطور که می دانید استفاده از ورزش و تحرک برای بسیاری از بیماری ها مناسب می باشد از این رو برای درمان شب کوری گاها نیاز است تا سر خود را مالش داده و سعی کنید بیش تر بر روی پیشانی و چشم ها مانور بدهید تا بتوانید این بیماری را درمان نمایید.

گوشت کبوتر

گوشت کبوتر برای بدن دارای فواید بسیار زیادی می باشد از این رو می توانید برای درمان شب کوری نیز از آن استفاده کنید. برای این کار کافی است گوشت این پرندگان را در روغن زیتون سرخ کرده و آن را میل نمایید. بهتر است در حین پخت این پوشت از نمک و فلفل استفاده نکنید.

شبکوری و درمان آن

توصیه های مهم برای پیشگیری از این بیماری

همانطور که می دانید طب سنتی یکی از راه های درمانی در خانه می باشد و می تواند به شما کمک کند تا بیماری های خود را سریع در خانه درمان نمایید. این طب یک سری پیشنهادهایی دارد که با رعایت کردن آن ها می توانید از این بیماری مزمن رهایی یابید. این موارد را برایتان خواهیم نوشت.

  • سعی کنید به همراه غذا از خوردن نوشابه، سالاد و  خودداری نمایید.
  • سعی کنید روتین مناسبی برای خواب خود داشته باشید و سعی کنید از بیدار ماندن بی دلیل شبانه پیشگیری کنید.
  • سعی کنید غذاها را به اندازه میل کنید.
  • غذاهای زود هضم را بیش تر مورد استفاده قرار دهید.
  • غذاهای نفاخ را کمتر استفاده نمایید.
  • سعی کنید بیش از حد زیر نور خورشید نمانید و سعی کنید به آفتاب خیره نشوید.
  • ورزش کردن را فراموش نکنید و سعی کنید ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز داشته باشید.
  • استفاده از غذاهای فست فودی و سودا ساز را به حداقل برسانید تا بتوانید از این بیماری درامان بمانید.

درمان شب کوری با گوجه سبز

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعات دیگری در رابطه با درمان حس بویایی و درمان طبیعی گلو درد مشاهده نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *