دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مارمالاد گلابی با طعم و مزه عالی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ دی ۱۴۰۱
  • ۰

در این مقاله طرز تهیه مارمالاد گلابی که یکی از انواع مرباهای خوشمزه است را مطالعه می کنید. این مربای میکس برای انواع شیرینی و کیک استفاده می شود. در این بخش آموزش تهیه این مربا را مطالعه می کنید.

مارمالاد یک نوع مربای خوشمزه و عالی است که به انواع میوه های فصلی تهیه می شود. این مربای میکس شده را می توانید در کنار انواع شیرینی و کیک ها نوش جان کنید. شما علاقمندان در این بخش طرز تهیه مارمالاد گلابی را مطالعه خواهید کرد.

طرز تهیه مارمالاد گلابی

تهیه انواع مرباهای خانگی کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در آرگا با دستور تهیه انواع مربا و مارمالاد همچون مارمالاد گلابی، مارمالاد هلو و مارمالاد تمشک آشنا شوید و بر اساس ذائقه خود اقدام به تهیه آن ها نمایید.

مواد لازم

  • شکر: ۱ و نیم کیلو
  • گلابی: ۳ کیلو
  • ژلاتین: ۳ ورق
  • آب لیمو: نصف لیوان
  • وانیل: ۱ قاشق چای خوری

دستور تهیه مارمالاد گلابی

طرز تهیه مارمالاد گلابی خوش طعم

ابتدا گلابی ها را بشویید و به خوبی پوست کنید. قسمت سفت و وسطی گلابی را جدا کرده و خرد نمایید. گلابی ها را درون قابلمه ای ریخته و تا سطح رویی آن را آب بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و زمان داده تا بجوشد. حالا گلابی ها نرم شده و باید شربت آن را آماده کنید.

بعد از اینکه گلابی ها پخته شد باید آن را له کنید. این کار را می توانید با گوشت کوب برقی یا گوشت کوب معمولی انجام دهید. بعد از اینکه گلابی ها له شد باید مقداری شکر روی آن بریزید و یک ساعت به آن زمان دهید. بعد از چند ساعت گلابی های له و شکر را با یکدیگر مخلوط نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه مارمالاد گلابی باید مواد را روی حرارت قرار دهید و به آرامی آن را بجوشانید. بعد از اینکه مواد قوام دار شد، پودر ژلاتین را در مقداری آب جوش حل کنید. آبلیمو و مقداری وانیل به آن اضافه نمایید. مجدد مواد را هم زده و بعد از چند قل زدن زیر آن را خاموش کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مواد لازم مارمالاد گلابی

همانطور که آموزش دید آماده کردن این نوع مربا بسیار ساده بوده و شما می توانید این مارمالاد خوشمزه را در کنار انواع کیک و شیرینی استفاده کنید. از مارمالاد برای لایه میانی شیرینی های عسلی نیز استفاده می شود. برای اینکه مربای شما عطر بهتری داشته باشد می توانید از چند دانه هل و مقداری گلاب نیز استفاده کنید.

از نکات مهم در زمینه نگهداری از این مربا ریختن مربا در شیشه است. نگهداری این شیشه ها در یک محیط خنک به ماندگاری آن کمک بیشتری می کند. استفاده بیش از حد از شکر در این مربا موجب شکرک بستن و استفاده کم از شکر موجب کپک زدن مواد مربا خواهد شد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *