دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روش های تثبیت رنگ مو و افزایش ماندگاری رنگ مو

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب یک سری مطالب و نکاتی را برایتان بررسی می کنیم که شما با استفاده از آن ها می توانید اطلاعاتی در زمینه روش های تثبیت رنگ مو بدست آورید.

روش های تثبیت رنگ مو  به شما کمک می کند تا بتوانید رنگ مو های خود را به مدت بیش تری نگهدارید. در نظر داشته باشید که این کار ها یک سری نکاتی می باشند که باید سعی کنید آن ها را رعایت کنید تا رنگ مو های شما ماندگاری بیشتری داشته باشد.

روش های ماندگاری رنگ مو

روش های تثبیت رنگ مو و ماندگاری بیش تر آن

همه خانم ها دوست دارند که رنگ موی آن ها بیش تر بماند و بتوانند زمان بیش تری مو های خوشرنگ داشته باشند. در ادامه یک سری از روش های تثبیت رنگ مو را برایتان خواهیم گفت تا بتوانید با استفاده از یک از آن ها این مشکل از بین رفتن رنگ مو ها را زود تر از بین ببرید.

کاهش استفاده از محصولات مراقبتی

در نظر داشته باشید که محصولات مراقبتی می توانند منجر به پاک شدن رنگ مو ها شوند. در واقع برخی از محصولات هستند که برای ثابت کردن رنگ مو ها به کار می رود با این حال بهتر است در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید در غیر این صورت نتیجه این محصولات برعکس خواهد شد و مشکلاتی برایتان ایجاد می شود. سعی کنید کم تر از ماسک های مو استفاده کنید در غیر این صورت رنگ مو های شما تغییر کرده و درخشانی خود را از دست خواهد داد.

کاهش قرار گیری در معرض نور خورشید

یکی از کار های دیگری که باید برای ثابت شدن رنگ مو خود انجام دهید این است که به مدت طولانی در معرض نور خورشید نباشید و سعی کنید چند روز بعد از این که مو هایتان را رنگ کردید سعی کنید به صورت مستقیم زیر نور خورشید نباشید تا اشعه های خورشیدی منجر به از بین رفتن رنگ موی شما نشود.

روش های تثبیت رنگ مو

  •  آرون گروپس

شستشو مناسب مو ها

در نظر داشته باشید که بعد از رنگ کردن مو ها باید به آن ها فرصت دهید تا روزنه هایی که باز هستند بسته شوند و بعد مو های خود را با شامپو بشویید. در واقع بلافاصله بعد از این که مو های خود را رنگ کردید نباید با استفاده از شامپو آن ها را بشویید زیرا این کار می تواند منجر به از بین رفتن رنگ ها شده و بلافاصله رنگ مو های شما تغییر پیدا می کند.

زمان مناسب برای شستن مو ها بعد از رنگ کردن سه روز بعد می باشد و بهتر است برای شستن رنگ ها از روی مو های خود تنها از آب استفاده نکنید و هیچ ماده شیمیایی دیگری به آن نزنید.

عدم استفاده از شامپو های رنگی

شامپو های رنگی نیز بر خلاف اسمی که دارند نمی توانند کمکی برای تثبیت رنگ مو ها داشته باشند از این رو بهتر است تا حدی که می توانید از استفاده کردن از آن ها بپرهیزید تا بتوانید رنگ مو های ثابتی داشته باشید. این شامپو ها برای مو ها ضرر دارند و می توانند منجر به خشک شدن و آسیب دیدنشان شوند.

شستشوی کم

شستن زیاد مو های رنگ شده هم می تواند منجر به از بین رفتن رنگ آن ها شده به خصوص اگر مو های بلوند و روشنی دارید بهتر است مو ها خود را کم تر بشویید و سعی کنید از شامپو های مناسب برای این کار استفاده کنید در غیر این صورت نمی توانید رنگ مو های خود را برای مدت طولانی تری نگه دارید.

ثابت کردن رنگ مو در خانه

استفاده از کانسیلر ریشه مو

کانسیلر ریشه مو برای زمانی می باشد که ریشه خاکستری مو های شما بعد از این که رنگ مردید باز هم ظاهر می شوند. این مواد به صورت پوری عرضه می شود و مستقیما می توانید آن را بر روی ریشه ها بزنید و تا شستشوی بعدی آن را روز مو های خود نگه دارید. این روش می تواند منجر به افزایش ماندگاری رنگ مو شده دو آن را تا حدودی تثبیت خواهد کرد.

کاهش استفاده از دستگاه های حرارتی

زمانی که مو های خود را رنگ می کنید بهتر است بگذارید خودشان خشک شوند و از وسایلی مانند سشوار و اتو مو کم تر برای این کار استفاده کنید. استفاده از این دستگاه ها می تواند رنگ مو ها را محو کرده و شما باید دائما در حال رنگ کردن مو های خود باشید بنابراین تا جایی که می توانید از این دستگاه ها کم تر استفاده کنید.

شستشو با آب سرد

از دیگر روش هایی  که به شما کمک می کند تا رنگ مو های خود را تثبیت کنید شستن مو ها با آب سرد می باشد. در واقع آب گرم کوتیکول های مو را حفظ می کن و آن ها را از یک دیگر باز نمی کند و از تغییر رنگ دادن مو های شما پیشگیری خواهد کرد. این کار همچنین دارای فواید بسیار بیش تری نیز می باشد و می تواند منجر به حفظ رطوبت در مو ها شده و مو های شما براق تر و زیبا تر خواهد شد.

تکنیک هایی برای تثبیت رنگ مو

مرطوب کنده های مو

نرم کننده ها و یا آبرسان های مو یکی از بهترین روش های تثبیت رنگ مو می باشند. در نظر داشته باشید که نرم کننده ها دارای رنگدانه های بسیار کم تری می باشند و به بخش بیرونی مو ها می چسبد و ظاهر آن ها را زیبا تر خواهد کرد. نرم کننده ها برای مو های رنگ روشن و تیره وجود دارند و شما می توانید بر اساس نیازی که دارید ان ها را خریداری نمایید. این مواد می توانند تغییرات بد مو را مانند رنگ قرمز و نارنجی پس از رنگ را بگیرند و رنگ خوبی را به مو های شما بدهند.

مراقبت از مو ها قبل و بعد از استخر

شنا کردن یکی از تفریحاتی می باشد که در میان خانم ها بسیار رایج می باشد. در نظر داشته باشید که برای ماندگاری بیش تر رنگ مو ها باید قبل از این که به استخر بروید مو های خود را با شامپو بشویید و در استخر حتما از کلاه استفاده کنید. کلر موجود در آب استخر می تواند باعث خشک شدن و شکننده تر شدن مو ها شود و رنگ مو ها را به سرعت از بین خواهد برد.

بعد از استخر علاوه بر دوش گرفتن و شستن مو ها با آب بدون کلر می توانید مو های خود را با حالت دهنده ها و نرم کننده ها بشویید تا بتوانید از آسیب های احتمالی در این زمینه پیشگیری نمایید.

ثابت ماندن رنگ مو

زیبایی مو ها می تواند بر روی شادابی صورت و زیبایی صورت نیز تاثیر گذار باشد از این رو بهتر است سعی کنید آن ها را همیشه شاداب و با طراوت نگهداری نمایید. در ادامه می توانید سایر مطالبی که در این زمینه نوشته شده است را مانند یکدست شدن رنگ مو و رنگ مو بعد از کراتین مشاهده کرده و اطلاعات خود را در مورد این مطالب افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *