دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه حلوا انگشت پیچ با پخت ساده

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

طرز تهیه حلوای انگشت پیچ بسیار ساده است. شما می توانید در این بخش نحوه پخت این حلوا را مطالعه کنید. این حلوا ترکیبی از آرد، گلاب، شکر و آب می باشد. که بسیار ساده تهیه می شود.

یکی از دسرهای سنتی خوشمزه همدانی، حلوای انگشت پیچ بوده که طعم و مزه ای فوق العاده دارد. شما علاقه مندان می توانید در این بخش طرز تهیه حلوا انگشت پیچ را مطالعه کنید. تهیه این نوع حلوا بسیار ساده است و شما می توانید این حلوا برای انواعی از مجالس نیز تهیه کنید.

طرز تهیه حلوا انگشت پیچ

تهیه انواع حلوای خانگی کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در آرگا انواع مختلفی از حلواهای مجلسی را تهیه کنید. شما می توانید ضمن آشنایی با حلوا انگشت پیچ، طرز پخت حلوا اماراتی و حلوا شکلاتی را نیز در مطالب پیشین مطالعه کنید.

مواد لازم

  • آرد گندم: ۱ لیوان
  • آب: ۱ چهارم لیوان
  • شکر ریز دانه: ۱ لیوان
  • گلاب: ۱ چهارم لیوان
  • روغن مایع: ۱ و یک چهارم لیوان

حلوا انگشت پیچ مجلسی

طرز تهیه حلوای انگشت پیچ خوشمزه

دستور تهیه این حلوا بسیار ساده است. شما برای آماده کردن این حلوای خوشمزه باید گلاب، آب و مقداری شکر را با یکدیگر ترکیب کنید. مواد را هم بزنید تا به خوبی شکرها حل شوند. حالا باید آرد گندم را درون یک قابلمه بریزید و با استفاده از یک قاشق به خوبی هم زده تا آرد نسوزد.

حالا کمی روغن اضافه کنید و مرتب مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید. آرد و روغن باید به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. آرد نباید گلوله ای یا شنی شود. بعد از افزودن آرد باید ترکیبی مانند ارده داشته باشید. نکته مهم برای کشدار شدن این حلوای مجلسی، عوض نکردن جهت هم زدن است. یعنی زمانی که مواد را روی حرارت هم می زنید، نباید جهت آن را تغییر دهید.

بعد از اینکه احساس کردید، آرد مقداری سبک شده باید هم زدن را ادامه دهید تا ته نگیرد. زمانی که رنگ آرد مقداری طلایی شد، حلوا را از روی حرارت بردارید. تیره شدن حلوا کاملا ذائقه ای بوده و اگر دوست دارید، یک حلوای تیره داشته باشید باید مواد را بیشتر تفت دهید.

حالا حلوا آماده است و شما در این مرحله از طرز تهیه حلوای انگشت پیچ باید مخلوط آب، شکر و گلاب را به مواد اضافه کنید. بعد از اینکه مواد کمی جمع شد باید حلوا را درون ظرف مناسب سرو کنید و زمان دهید تا به خوبی سرد شود. ریختن مخلوط شکر در این حلوا ممکن است، کمی خطرناک باشد در این مرحله باید از یک قاشق بلند چوبی استفاده کنید تا مواد روی دستتان نریزد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نحوه پخت حلوا انگشت پیچ

زمانی که این مخلوط را به حلوا کردید، باید کمی هم بزنید تا مواد قل بخورد. مدت زمان کافی برای این مرحله ۵ تا ۷ دقیقه می باشد. توجه کنید، زیاد حرارت خوردن در این مرحله موجب سفت شدن می شود بهتر است بعد از قل خوردن مواد را از روی حرارت بردارید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *