دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه چای سیب و لذت نوشیدن این دمنوش معطر و خوش طعم

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

چای سیب یکی از انواع چای های خانگی خوشمزه ای است که شما می توانید در این بخش طرز تهیه آن را مطالعه کنید. این چای مزه ای عالی داشته و برای پذیرایی در مهمانی ها نیز مناسب است.

یکی از انواع نوشیدنی های گرم و خوشمزه که می توانید در این فصل تهیه کنید، چای سیب است. این چای طعم بسیار فوق العاده ای دارد و از دمنوش های پرطرفدار دنیا می باشد. در این بخش می توانید طرز تهیه چای سیب را مطالعه کنید.

برای تهیه انواع چای های معطر و آرامش بخش کافی است میوه های دلخواهتان را از قبل خشک کنید. شما می توانید از میوه های تازه نیز استفاده نمایید. چای آلبالو و چای به از معطرترین چای های میوه ای هستند که شما می توانید در کنار مصرف هر یک از این دمنوش ها از فواید نوشیدن چای سیب، چای آلبالو و چای به نیز بهره مند شوید.

نحوه پخت چای سیب

مواد لازم

  • سیب رنده شده: به میزان دلخواه
  • عسل: اختیاری
  • چوب دارچین: ۱ تکه

طرز تهیه چای سیب عالی

چای سیب یکی از انواع چای های خانگی است که در این فصل طرفداران زیادی دارد. تهیه کردن این نوع چای بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی آن را آماده کنید. برای داشتن این چای فوق العاده خوشمزه باید، ابتدا سیب را بشویید و با همان پوست رنده کنید. بهتر است از رنده درشت برای این کار استفاده نمایید تا آب سیب خارج نشود.

گاهی می توانید سیب را از وسط نصف کرده و درون قوری انداخته و دم کنید اما چای سیب خشک شده طعم و عطری دیگر دارد همچنین می توانید در فصل های مختلف آن را در خانه داشته باشید. برای اینکه چای سیب خشک شده داشته باشید، باید سیب های رنده شده را درون سینی فر قرار دهید.

سیب ها را در کف سینی قرار داده و با یک قاشق آن را در کف سینی پخش کنید. حالا باید سینی را درون فر قرار دهید. کمترین درجه فر را انتخاب کرده و به ان زمان دهید تا خشک شود. ۳۰ درجه سانتی گراد دمای مناسبی برای خشک شدن سیب ها است. در صورتی که فر ندارید، می توانید از شوفاژ یا بخاری برای خشک کردن این میوه ها نیز استفاده کنید.

بعد از اینکه سیب های خشک را تهیه کردید، دو قاشق از سیب خشک ها را درون قوری ریخته و مقداری آبجوش روی آن بریزید. حالا زمان دهید تا چای دم بکشد. شما می توانید از مقداری دارچین و عسل نیز برای مزه دار کردن آن استفاده کنید. این دمنوش طعم و عطری عالی دارد.

  •  آرون گروپس

دستور تهیه چای سیب

از نکات مهم در طرز تهیه چای سیب نحوه خشک کردن اصولی آن می باشد. در صورتی که سیب ها بیش از حد خشک شود، طعم و عطری ندارند. در صورتی که سیب ها را روی بخاری خشک می کنید، باید هر از چند گاهی آن را با قاشق جابجا کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *