دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

درمان گیاهی التهاب روده و توصیه های غذایی مهم برای بیماران

  • شقایق ایران دوست
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۲
  • ۰

در این مطلب قرار است اطلاعات خوبی در مورد درمان گیاهی التهاب روده به شما بدهیم بنابراین همراه ما باشید تا این مشکل خود را در خانه و به راحتی از بین ببرید.

برای این که بتوانید التهاب روده خود را درمان کنید نیاز است تا از روش های خانگی نیز کمک بگیرید. معمولا این روش ها بسیار ساده تر و کم هزینه تر می باشند و بازدهی بالایی دارند. در ادامه شما را با درمان گیاهی التهاب روده آشنا خواهیم کرد و گیاهان مفید در این زمینه را به شما معرفی می کنیم.

درمان گیاهی التهاب روده

درمان گیاهی التهاب روده

التهاب روده یکی از بیماری های بسیار سخت می باشد و روده شما به هر ماده غذایی که وارد آن می شود واکنش نشان می دهد از این رو بهتر است اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه ها داشته باشید تا بتوانید در صورتی که به این بیماری مبتلا شدید سریعا آن را درمان نمایید و بتوانید راحت تر زندگی کنید.

دمنوش نعناع

استفاده از دمنوش نعناع یک روش عالی و موثر به منظور بهبود درد شکمی ناشی از سندروم روده تحریک پذیز می باشد که می توانید با نعناع تازه یا نعناع خشک این دمنوش را تهیه کنید بنابراین، مقداری برگ نعناع شسته شده را داخل آب جوشیده سرد شده ریخته و بر روی حرارت غیر مستقیم کتری یا روی توری دم نمایید از این دمنوش روزی دو تا سه بار و هر بار یک فنجان می توانید استفاده نمایید و این نکته را به خطر داشته باشید که مصرف زیاد از نعناع منجر به بی اشتهایی، تهوع و گرفتگی در فرد می شود.

دمنوش راریانه

به منظور درمان التهاب روده استفاده از دمنوش رازیانه یک روش گیاهی بسیار مفید است زیرا، رازیانه با شل کردن عضلات روده کمک زیادی به بهبود یبوست می کند از این رو، دو قاشق غذا خوری رازیانه را داخل یک لیوان آب جوش ریخته و روی آب نعلبکی قرار دهید و اجازه دهید ده دقیقه بماند تا دم بکشد سپس آن را بنوشید.

عسل

یکی از راه های گیاهی درمان این مشکل استفاده از عسل می باشد. عسل دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد و یکی از آن ها این است که التهاب روده شما را کاهش می دهد و همچنین با تقویت فلور روده سلول های بسیار جدیدی را برای تولید پشتیبانی می کند. برای استفاده از عسل راه های بسیاری وجود دارد.

  •  آرون گروپس

در ابتدایی ترین راه شما می توانید یک قاشق چای خوری عسل را صبح به صورت ناشتا میل کنید. دومین راه مناسب برای استفاده از عسل این است که آن را با مقداری آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید. همچنین می توانید برای تاثیر گذاری هرچه بیش تر این ماده آن را با دارچین نیز ترکیب کنید. ترکیب دیگری که در این میان می توانید مورد استفاده قرار دهید ترکیب ماست و عسل می باشد و علاوه بر درمان التهاب روده به درمان سوء هاضمه نیز کمک می کند.

آخرین راه و مناسب ترین راهی که می توانید از آن استفاده کنید این است که عسل را با سرکه سیب ترکیب کرده و مورد استفاده قرار دهید. این مورد به تنهایی و در مدت زمان بسیار کم می تواند مشکلات روده ای را از بین برده و در نهایت بهتر است آن را قبل از خوردن غذا میل نمایید.

درمان مشکلات روده با عسل

چای بابونه

یکی از گیاهان دیگری که در این زمینه به شما کمک می کند و با خاصیت ضد آنتی اکسیدانی که دارد می تواند التهابات داخلی بدن را کاهش دهد بابونه می باشد.برای استفاده از بابونه باید آن را به صورت دمنوش تهیه کرده و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه میل نمایید. استفاده روزانه از این دمنوش هیچ مشکلی ندارد و بسیار خوب است.

چای سبز

برای درمان التهاب روده می توانید از چای سبز استفاده کنید. این روش برای شما بسیار خوب خواهد بود و می تواند مشکلاتی که برای شما ایجاد می شود را در کم ترین زمان ممکن از بین ببرد. چای سبز به دلیل داشتن پلی فنون می تواند التهابات روده ای را به شدت کاهش دهد.

گیاه انیسون

انیسون یکی از گیاهانی می باشد که در درمان مشکلات گوارشی بسیار موثر بوده و می تواند آن ها را به حداقل برساند و شما نیز برای درمان گیاهی این مشکل خود می توانید به راحتی از دمنوش این گیاه استفاده کرده و نتیجه بسیار خوبی را دریافت کنید.

آلوئه ورا

از دیگر روش های درمان گیاهی التهاب روده ای می توان به آلوئه ورا اشاره کرد. این گیاه نیز ضد التهاب می باشد و شما می توانید با نوشیدن آب آن در ۵ روز هر مشکل گوارشی که دارید بهبود بخشیده و زندگی بهتر و با کیفیت تری داشته باشید. البته قبل از استفاده از این روش بهتر است از نداشتن حساسیت به این گیاه اطمینان پیدا کنید در غیر این صورت مشکلات آلرژیکی گریبانگیر شما خواهد شد.

درمان التهاب با آلوئه ورا

روغن شاهدانه

این روغن برای شما بسیار مفید می باشد و شما می توانید با استفاده روزانه یک قاشق چای خوری از این روغن التهابات بدن خود را کاهش داده و سیستم ایمنی تان را تقویت نمایید. این روغن از گیاهانی می باشد که دارای امگا بوده و برای بدن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

آب علف گندم

نوشیدن آب علف گندم نیز برای درمان گیاهی التهاب روده به کار می رود و تاثیر بسیار خوبی بر روند درمانی دارد. در واقع این گیاه و آب آن را نیز می توانید به عنوان یک مسکن طبیعی مورد استفاده قرار دهید. روزانه ۴ قاشق غذا خوری از این آب را بنوشید تا بتوانید بدن خود را در برابر التهابات روده ای تقویت کرده و آن را تا حدودی درمان کنید.

زردچوبه

زردچوبه نیز یکی از ادویه های بسیار پرطرفدار در میان ایرانی ها می باشد و تقریبا در تمامی غذا ها از این ادویه استفاده می شود. این ادویه دارای خاصیت درمانی نیز می باشد و برای درمان گیاهی التهاب روده بسیار خوب می باشد. کورکومین موجود در این ادویه برای التهابات بسیار مفید می باشد و مانند آب روی آتش عمل می کند و به سرعت میزان التهابات درون بدن را کاهش می دهد.

درمان مشکلات روده با زردچوبه

کندر برای التهاب روده

التهاب روده ای را می توانید با استفاده از کندر به راحتی درمان نمایید. برای این کار کافی است تا این ماده را در مقداری آب جوش حل کرده و روزانه مورد استفاده قرار داده تا بهبود یابید.

زنجبیل

یکی از دارو های چینی زنجبیل می باشد و دارای قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد از این رو بهتر است استفاده از این ماده برای درمان التهاب روده ای را از یاد نبرید. استفاده از این گیاه به صورت مداوم دارا تاثیرات بسیار زیادی می باشد و می تواند در مدت ۱۲ هفته تمامی نشانه های التهاب را تسکین داده و مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.

توصیه های مهم

افرادی که دارای التهاب های روده ای می باشند باید بیشتر مراقب تغذیه خود باشند در غیر این صورت ممکن است مشکلاتت بسیار زیادی برای آن ها ایجاد شده و در نهایت بیماری آن ها سخت تر شود. یک سری از نکاتی که باید این افراد رعایت کنند را در ادامه برایتان به صورت خلاصه بررسی می کنیم.

  • محدود کردن نوشیدن چای
  • عدم استفاده از میوه ها و ترشیجات با معده خالی
  • اجتناب از خوردن غذا در حین عصبانیت
  • اجتناب از استعمال دخانیات با معده خالی

درمان گیاهی التهاب روده

نکاتی که در مورد تهیه دمنوش ها باید بدانید

۱. حتما دمنوش مورد نظر را به شیوه ای تهیه نمایید که دم بکشد زیرا، جوش خوردن دمنوش باعث از بین رفتن خواص آن می شود.

۲. استفاده از برخی دمنوش ها برای خانم هایی که در دوران حاملگی هستند مضر می باشد  بنابراین، حتما باید با پزشک مشورت نمایند.

۳. به منظور تهیه دمنوش چند داروی گیاهی را با هم ترکیب نکنید و به صورت جداگانه دم کنید.

۴. افرادی که از داروهای شیمیایی خاصی استفاده می کنند باید در مورد مصرف داروهایی گیاهی و تداخل نداشتن آن با داروهای شیمیایی با پزشک مشورت نمایند.

در این مطلب با درمان های التهاب روده آشنا شدید و در ادامه می توانید درمان های خانگی اثنی عشر و درمان خانگی درد معده را مشاهده کرده و اطلاعات خود را در مورد درمان بیماری های گوارشی افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *