دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پوست پرتقالی را چطور درمان کنیم؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با درمان پوست پرتقالی آشنا کنیم و روش هایی را برای پیشگیری از این مورد به شما خواهیم داد. برای دریافت اطلاعات بیش تر در این زمینه این مطلب را از دست ندهید.

منافذ بازی که روی پوست وجود دارند به پوست پرتقالی معروف می باشند. این منافذ می توانند مشکلات بسیار زیادی را برای پوست شما ایجاد نمایند از این رو بهتر است با درمان این مشکل آشنا باشید تا بتوانید در کم ترین زمان ممکن پوستی صاف و یک دست داشته باشید. درمان پوست پرتقالی را در ادامه برای شما بررسی می کنیم.

درمان پوست پرتقالی

درمان پوست پرتقالی با روش های متفاوت

روی پوست به صورت عادی منافذ هایی وجود دارد که منجر به نفس کشیدن پوست می شوند و این منافذ در صورتی که بزرگ تر شوند پوست را دچار مشکلاتی می کنند و دیگر پوست شما یک دست و صاف نخواهد بود. این منافذ بیش تر بر روی پوست های چرب و ترکیبی دیده می شود و کم ترذ کسی با پوست خشک دچار پوست پرتقالی می شود. پوست پرتقالی به سه شکل متفاوت دیده می شود و این سه شکل شامل منافذ به شکل O، منافذ به شکل U و منافذ به شکل Y  می باشد.

در افرادی که نوع اول می باشند این مشکل در ناحیه T صورت آن ها نمایان است و اگر پوست شما چرب بوده و یا مستعد آکنه می باشد بیش تر این مدلی را تجربه می کنید، اگر پوست شما منافذی به حالت U دارد باید بدانید که شما دارای خشکی پوست می باشید و اگر به حالت Y دارای پوست پرتقالی بر روی صورت خود می باشید بدین معنا می باشد که تولید کلاژن ها در پوست شما مختل شده است از این رو بهتر است سعی کنید به درمان این مشکل بپردازید.

انواع پوست پرتقالی

علت های ایجاد این مشکل بر روی پوست

منافذ باز پوست و یا به اصطلاح پوست پرتقالی به دلیل های متفاوتی بر روی پوست ایجاد می شود و این دلایل عبارت اند از :

  •  آرون گروپس
  • تولید بسیار زیاد سبوم در پوست
  • ضخیم شدن فولیکول های مو
  • ژنتیک
  • کاهش تولید کلاژن در سطح پوست
  • آسیب های شدید خورشیدی

در نظر داشته باشید که این مشکل را می توانید در هر سن و سالی مشاهده کنید و قوم خاصی دارای این مشکل نمی باشند. این مشکل دارای روش های درمانی می باشد و شما می توانید به راحتی از این روش ها استفاده کرده و با کمی مراقبت های بیش تر از پوست خود این مشکل را از بین ببرید.

اگر خانم هستید و این مشکل را دارید در دوره های متفاوت از چرخه قاعدگی شما این منافذ های باز پوستی اندازه های متفاوتی دارند و بیش ترین اندازه آن ها مربوط به زمانی می باشد که بدن در حال رها سازی تخمک می باشد.

درمان های رایج پوست پرتقالی

درمان های رایج

برای درمان پوست پرتقالی روش های رایجی وجود دارد و شما باید برای استفاده از آن ها صبر و مداومت داشته باشید و اینگونه نیست که تنها با یک بار استفاده از این روش ها بتوانید به نتیجه ای که می خواهید برسید و پوستی صاف و یک دست و بدون منافذ باز داشته باشید.در ادامه این روش ها را یک به یک برای شما بررسی می کنیم و اطلاعاتی در این زمینه به شما خواهیم داد تا بتوانید از پوست خود بهتر مراقبت کنید و دیگر شاهد این مشکلات نباشید.

استفاده از کرم های مخصوص

یکی از ساده ترین روش های درمانی استفاده از کرم های مخصوص می باشد. این کرم ها را می توانید از دارو خانه ها تهیه کرده و مورد استفاده قرار بدهید. در واقع این کرم ها می توانند با از بین بردن لایه رویی پوست تاثیرات بسیار خوبی بر روی منافذ باز و پوست پرتقالی داشته باشند و منافذ های بزرگ بعد از استفاده از این پماد ها به شدت کوچک می شوند.

البته باید به یاد داشته باشید که این کرم ها می توانند سطح پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس تر نمایند از این رو تا زمانی که از این کرم ها استفاده می کنید برای بیرون آمدن از خانه باید از ضد آفتاب ها نیز استفاده کنید و همچنین این کرم ها را نباید بیش تر از یک بار در روز مورد استفاده قرار دهید.

کرم های مخصوص برای درمان مشکلات پوستی

لایه برداری

از دیگر روش هایی که معمولا برای درمان پوست پرتقالی به کار می رود و بسیار موثر هم می باشد می توان به لایه برداری اشاره کرد. این روش درمانی چربی های اضافی پوست را از بین می برد و از انسداد منافذ پیشگیری کرده و پوست برای این که بتوانید به صورت عادی تنفس کند نیازی به بزرگ تر بودن منافذ ندارد. استفاده از لایه بردار ها می تواند منجر به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شده و در درمان لکه های صورت موثر تر باشد.

استفاده از این روش نیز باید اعتدال داشته باشد در غیر این صورت ممکن است تولید چربی در پوست شما بیش تر شده و مشکلات دیگری نیز ایجاد شود. به صورت کلی هر دو هفته یک بار می توانید از لایه بردار ها استفاده کنید و این کار را تا جایی ادامه دهید که بتوانید از این روش نتیجه بسیار خوبی در درمان بگیرید.

استفاده از خاک رس

شاید برایتان تعجب آور باشد ولی استفاده از خاک رس نیز می تواند این منافذ باز را روی پوست شما از بین ببرد. استفاده از ماسک خاک رس بسیار خوب بوده و علاوه بر بستن منافذ باز پوست می تواند التهابات و ضایعات پوستی را نیز تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد. در واقع این ماسک می تواند چربی های عمقی پوست شما را خشک کرده و در نتیجه پوست شما سفت تر خواهد شد.

ماسک خاک رس برای درمان مشکلات پوستی

درمان آکنه ها

یکی از روش هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید پوست پرتقالی را درمان کنید از بین بردن آکنه ها می باشد. این کار به بسته شدن و یا کوچک شدن منافذ باز شما کمک می کند.

استفاده از روغن ها

از دیگر روش های بسیار ساده برای بستن منافذ باز پوست کمک گرفتن از روغن ها می باشد. استفاده از روغن های خاص مانند روغن کرچک و روغن دارچین که دارای خواص ضد التهابی می باشد و می تواند با باکتری هایی که روی پوست می باشند مبارزه نماید. برای این که بتوانید نتیجه ای بهتر از این دو روغن دریافت کنید کافی است آن را با یکی از روغن های حامل مانند روغن زیتون ترکیب کرده و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بعد از استفاده صورت خود را با آب گرم و مواد شوینده متناسب با پوستتان بشویید.

استفاده از آنتی بیوتیک

یکی از روش هایی که می توانید برای درمان آکنه ها و بستن منافذ باز پوست از آن استفاده کنید استفاده از آنتی بیوتیک ها می باشد. البته بهتر است خودسرانه از آنتی بیوتیک ها استفاده نکنید زیرا ممکن است بدن شما به آن ها عادت کرده و دیگر نتوانید مشکلات دیگر خود را با آن ها از بین ببرید از این رو بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

درمان پوست پرتقالی

روغن آرگان

یکی از بهترین روغن ها در درمان مشکلات پوست و مو روغن آرگان می باشد. اگر بتوانید اصل این روغن را تهیه کنید می توانید تاثیرات بسیار زیادی بر روی پوست خود گذاشته و به راحتی به درمان پوست پرتقالی خود بپردازید. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان ها و انواعی از ویتامین های مورد نیاز پوست می باشد و می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از بروز مشکلاتی که آن ها ایجاد می کنند پیشگیری خواهد کرد.

لایه بردار های شیمیایی

یک سری از لایه بردار های شیمیایی موجود می باشند که با کمک متخصص پوست می توانید از آن ها استفاده کنید. در واقع این کار نیز باید زیر نظر متخصص باشد تا بتواند مشکلات پوستی شما را کنترل کرده و از بروز مشکلات دیگر در این زمینه پیشگیری نماید. لایه بردار های اینچنینی دارای اسید هیالورونیک می باشد و این ماده می تواند به فرایند درمانی سرعت بخشیده و قابلیت های ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

میکرونیدلینگ

در این روش از سوزن های بسیار ریزی استفاده می شو و پوست برای تولید کلاژن تحریک می گردد. در واقع این کار منجر به بهبود بافت پوست می شود و می تواند در درمان پوست پرتقالی به شدت موثر باشد. این کار می تواند حتی چاله هایی که در اثر جوش ها ایجاد شده است را از بین برده و پوست شما بهبود می یابد. این کار به صورت سرپایی انجام می شود و دارای یک سری از عوارض جانبی می باشد و این موارد طبیعی می باشد.

میکرونیدلینگ برای از بین بردن منافذ باز

استفاده از لیزر

استفاده از لیزر های مخصوص می تواند برای درمان پوست پرتقالی بسیار مفید باشد از این رو بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه ها افزایش داده و از کلینیک های  معتبر در این زمینه استفاده کنید. این کار برای همه افراد مناسب نمی باشد بنابراین قبل از اقدام برای این کار حتما با متخصص مشورت نمایید.

خاک مولتی

استفاده از این خاک به پوست کمک می کند تا روغن های اضافی اش را دفع کرده و تمامی چرک ها و باکتری ها را از روی پوست حذف می کند و همین مورد می تواند منجر به محکم تر شدن پوست شما شود. این گیاه هندی می باشد و تاثیر بسیار زیادی برای پیشگیری از خشکی پوست دارد.

جوش شیرین

جوش شیرین برای پوست بسیار مفید می باشد و دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی می باشد از این رو می تواند مشکلات پوستی را رفع کرده و همچنین به حفظ سطح PH پوست کمک می کند از این رو مانع از بروز مجدد این منافذ باز در پوست خواهد شد.

جوش شیرین و درمان منافذ باز پوست

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهان بسیار مفید برای پوست می باشد از این رو بهتر است برای درمان پوست پرتقالی خود از این روش نیز استفاده کنید و این گیاه را به عنوان ماسک مورد استفاده قرار دهید. این گیاه همچنین دارای روی می باشد و می تواند به محکم تر شدن منافذ باز پوست کمک نماید. استفاده از ماسک آلوئه ورا به صورت کلی برای پوست مفید بوده و آلودگی های پوستی شما را از بین خواهد برد.

البته برخی از افراد هستند که به این گیاه حساسیت دارند از این رو بهتر است قبل از استفاده کلی از این گیاه برای صورت خود آن را روی نقطه کوچکی از پوست تست کنید و اگر مشکلی برایتان ایجاد نشد می توانید از آن استفاده کنید.

سفیده تخم مرغ

یکی از ماسک های مفید برای درمان منافذ باز پوست ماسک سفیده تخم مرغ می باشد و این ماسک منجر به سفت تر شدن پوست می شود و منافذ باز را کوچک تر خواهد کرد. در واقع این کار منجر به این می شود که منافذ روی پوست شما دید چندانی نداشته باشد و همچنین به پوست شما خاصیت ارتجاعی می بخشد.

این ماسک می تواند مشکلاتی را نیز برای پوست ایجاد کند از این رو بهتر است قبل از استفاده از نداشتن حساسیت به آن مطمئن شوید در غیر این صورت پوست صورت شما تحریک خواهد شد و شما شاهد بثورات پوستی خواهید بود.

درمان پوست پرتقالی

پیشگیری از پوست پرتقالی شدن

برای این که با مشکلات درمانی پوست پرتقالی صورت سر و کله نزنید بهتر است یک سری مسائل را رعایت کنید. در ادامه شما را با نکاتی که در درمان موثر می باشند آشنا خواهیم کرد و اطلاعاتی در مورد این موارد به شما خواهیم داد.

استفاده از ضد آفتاب ها

سعی کنید همیشه ضد آفتاب بزنید و بعد از خانه خارج شوید. این کار به ظاهر ساده به شما کمک می کند تا از کمبود آب در پوستتان پیشگیری کرده دو با این کار از بروز سبوم بیش از حد و تولید آن نیز جلوگیری خواهید کرد. اگر فکر می کنید که پوست شما بسیار چرب می باشد باید از ضد آفتاب ها استفاده کنید تا پوستتان به تعادل برسد.

نوشیدن آب

نوشیدن آب در روز برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد از این رو برای این که بتوانید از پوست پرتقالی شدن صورت خود پیشگیری کنید بهتر است در روز ۸ لیوان آب بنوشید.

پاک کردن آرایش

شاید برایتان سخت باشد که قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید ولی باید بدانید که این کار منجر به سلامت بیش تر پوست شما خواهد شد بنابراین بهتر است قبل از خواب تمامی آرایش خود را پاک کنید تا مشکلی برای پوستتان ایجاد نشود و دیگر نیازمند روش های درمانی نباشید.

تمیز کردن آرایش قبل از خواب برای پیشگیری از ایجادمنافذ باز

علاوه بر تمامی موارد گفته شده شما باید یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید مشکلات پوستی خود را درمان کنید بنابراین بهتر است در رژیم غذایی خود از تمامی ویتامین ها استفاده و اگر نمی توانید این کار را انجام دهید بهتر است زیر نظر متخصص از مکمل های تغذیه ای استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *