دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سفر زمینی به ارمنستان و جاذبه های این سفر در طول مسیر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

سفر زمینی به ارمنستان یک تجربه بکر و بی نظیر برای گردشگران ایرانی است. اگر قصد دارید، راهی سفر به این کشور شوید، شما می توانید سفر زمینی را انتخاب کنید. این سفر با وسیله شخصی و اتوبوس امکان پذیر است.

ارمنستان، کشوری پر از جاذبه های دیدنی بوده که به دلیل نزدیکی به ایران مقصد توریستی مناسبی برای گردشگران ایرانی است. سفر به این کشور با تجربه های خاصی همراه بوده به همین دلیل شما می توانید در این بخش با راهنمای سفر زمینی به ارمنستان آشنا شوید.

سفر با اتوبوس به ارمنستان

راهنمای سفر زمینی به ارمنستان

این کشور که یکی از کشورهای همسایه ایران بوده طبیعتی بکر و بی نظیر دارد. فرهنگ و دیگر جذابیت های طبیعی و تاریخی در این سرزمین موجب شده تا گردشگران ایرانی راهی سفر به این منطقه شوند. این کشور مرز توریستی زیادی دارد و با وجود شهر زیبای ایروان می تواند از سوی گردشگران زیادی مورد توجه باشد. شما علاقمندان در لینک می توانید با مکان های دیدنی ارمنستان آشنا شوید.

گردش در ارمنستان

اگر قصد دارید، راهی ایروان شوید باید، یک تجربه سفر زمینی تکیه کنید. همانطور که می دانید این کشور هر ساله تورهای هوایی نیز دارد اما با وجود تورهای زمینی هزینه های سفر شما کم شده و تجربه جذاب تری خواهید داشت. شما به سه شیوه هوایی، زمینی و ماشین شخصی می توانید به این منطقه سفر کنید.

برای اینکه تجربه چنین سفری شگفت انگیز را داشته باشید، باید با اتوبوس راهی سفر شوید. عموما این سفرها گروهی بوده و می توانید با دوستان همراه شوید. اگر فردی با حوصله هستید این سفر را به شما پیشنهاد می کنیم. شما در طی مسیر رسیدن به این کشور می توانید از شهرهای دیدنی دیگری نیز بازدید کنید.

تجربه سفر به ارمنستان

  •  آرون گروپس

چگونه سفر کنیم؟

هزینه تهیه بلیط برای هر فرد از تهران به ایروان بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود. شما می توانید از پیش بلیط خود را از پایانه آزادی و پایانه بیهقی تهیه کنید. اما اگر قصد دارید با ماشین شخصی راهی سفر شوید، کمی باید با برنامه ریزی دقیق تر عمل نمایید. این کار دقیقا یک ماجراجویی بوده که باید با افرادی همراه در این سفر باشید.

مسیر مناسب برای سفر با وسیله شخصی از مسیر آذربایجان شرقی بوده است. طبیعت این ناحیه بهتر بوده و از سوی دیگر یک مسری مرزی مناسب و همراه می باشد. مرز “نوردوز” یک مرز مناسب برای سفر خواهد بود. قطع سفری لذت بخش از این ناحیه مرزی دارید. در طی این سفر باید برنامه ریزی دقیق و کامل در زمینه بنزین، استراحتگاه، خواب و گاز داشته باشید.

سفر زیرزمینی به ارمنستان

بررسی مسیر:

شما می توانید از مسیرهای مختلفی راهی این سفر شوید. اما از مسیر تهران تا ارمنستان باید مسیرهای دیگری را طی کنید. با طی مسافت و میزان مسیرها می توانید، استراحتگاه های بهتری را در نظر بگیرید. این مسافت شامل موارد زیر هستند:

  • تهران تا تبریز: ۶۰۰ کیلومتر
  • تبریز تا جلفا: ۱۳۰ کیلومتر
  • جلفا تا سیه رود: ۶۰ کیلومتر
  • سیه رود تا مرز نوردوز: ۲۰ کیلومتر

دیدنی های ارمنستان

مکان های دیدنی ایروان از جذابیت های زیادی برخوردار بوده و هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران راهی سفر به این شهر می شوند. در صورت دلخواه می توانید در لینک با دیدنی های این شهر بیشتر آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *