دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

روستای خمده منطقه بکر و زیبا در شهرستان فیروزکوه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

روستای خمده که یکی از روستاهای دیدنی و بکر بوده از جذابیت های زیادی برخوردار است. این روستا در شهرستان فیروزکوه و در نزدیکی تهران قرار دارد. از جاذبه های این روستا می توان به چشمه ها و طبیعت سرسبز آن اشاره کرد.

تهران شهری شلوغ و پر از هیاهو بوده اما در میان این شلوغی ها روستای بکر و زیبا با نام روستای خمده مشاهده می کنید. این روستا در فصل تعطیلات محلی مناسب برای گردشگران و تهرانی ها خواهد بود. این نواحی خوش آب و هوا با برخورداری از کوهستان ها و چشمه های آب خنک بسیار مورد توجه گردشگران هستند.

روستای دیدنی خمده

معرفی روستای خمده

اگر می خواهید، سری به فیروزکوه بزنید، حتما از جاذبه های زیبای این روستا نیز دیدن کنید. یکی از نواحی بکر و در عین حال خوش آب و هوایی که شما گردشگران می توانید در آن لذت ببرید، این روستای زیبا است. در سفر به این روستا می توانید، تجربه کوهنوردی و طبیعت گردی داشته باشید. این روستا از دیدنی های اطراف تهران است.

جاذبه های خمده

این روستا کجاست؟

برای بازدید از این روستای دیدنی و بکر باید به شهرستان فیروزکوه و نزدیکی تهران بروید. همانطور که می دانید، تهران شهری شلوغ بوده و شما برای دور ماندن از این هیاهو و شلوغی باید به این روستای بکر و سرسبز بروید. فاصله این روستا تا تهران ۱۲۰ کیلومتر بوده و برای بازدید از آن باید به دهستان شهرآباد راهی شوید. این روستای خاطره انگیز در میان گردشگران بسیار رایج بوده است.

طبیعت خمده

مسیر رسیدن به روستا:

در مسیر رسیدن به این روستای دیدنی باید از مسیری پر پیچ و خم عبور کنید. هر گردشگری در طی این مسیر می تواند از زیبایی های بی نظیر روستا دیدن کند. عکاسی از طبیعت بکر این منطقه یز یک تجربه بی نظیر برای گردشگران است. قطارهای عبوری که در طی مسیر مشاهده می کنید، بسیار زیبا هستند. در طول این مسیر نیز پل های رضاشاهی که یکی از سازه های مهم بوده بسیار جالب می باشند.

  •  آرون گروپس

چشم انداز خمده

از مهم ترین ویژگی های این روستا می توان به باغ های میوه ای مشاهده کرد، که زیبایی های زیادی دارند. باغ های سیب، گلابی، هلو و … نقش مهمی در این روستا و رونق اقتصادی آن دارند. این نواحی به دلیل شرایط آب و هوایی معتدل و مناسبی که دارد، منطقه ای تفریحی بکر بوده و جذابیت های گردشگری زیادی خواهد داشت. شما برای بازدید از مکان های دیدنی حومه تهران می توانید، سری به این روستا بزنید.

جاذبه های روستا:

بسیاری از گردشگران روستای خمده را با وجود رودخانه ها و چشمه های خروشان به خاطر دارند. یکی از مهم ترین دلایلی که موجب سرسبزی و آبادانی این روستا شده است، همین آب و هوای معتدل و مناسب می باشد. پوشش های گیاهی این منطقه بسیار انبوه بوده و شامل انواعی از درختان است. در این نواحی می توانید از پوشش های جانوری همچون پرندگان نیز دیدن کنید.

چشمه خمده

مهم ترین گونه های پرندگان که در این نواحی یافت می شوند، شامل شاهین هستند. از دیگر گونه های جانوری می توان به جوجه تیغی، روباه و گرگ اشاره نمود. چشمه های آب معدنی که در این روستا مشاهده می کنید، چشم اندازهای بکری دارند. این روستا به عنوان دومین روستای تهران شناخته شده است.

قدمت این روستا بسیار بالا بوده و آثار و مجموعه باستانی زیادی دارد. دیوارهای این خانه بسیار تاریخی بوده و سال های سال در این روستا افراد زیادی زندگی کرده اند. این روستا از مکان های دیدنی تهران به شمار می آید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *