دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ویژگی نوره زرنیخ دار طب سنتی در چیست

  • فرهاد هاشمی
  • ۴ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

پودر نظافت را نوره یا واجبی می نامند که پیشگیری و درمان مناسبی برای بیماریی ها و امراض مختلف می باشد که نوره سنتی طبیعی اصل زرنیخ دار یکی از انواع پودرهایی است که برای نظافت و از بین بردن موهای زائد بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

شواهد نشان دهنده آن است که در تاریخ اسلام از این ماده که به نام حنازرده یاد می شده است استفاده فراوانی شده است و همچنین پیامبر بزرگ اسلام سفارش بسیاری به این عمل داشته است.

ویژگی نوره زرنیخ دار طب سنتی در چیست

امروزه در اینترنت و فضای مجازی سفارش نوره زرنیخ دار کاری آسان است و همگان میتوانند آن را با بهترین و راحت ترین روش تهیه و خریداری نمایند. هنگام خرید این محصول باید به اصل بودن و کیفیت آن توجه داشت تا بهترین کارایی را از آن ببینیم، مجموعه ی آراد برندینگ در تولید این محصول تلاش ویژه ای داشته و در تولید آن ذره ای کاستی و سستی نمی نماید. شما با تهیه این محصول از مجموعه ی ما شاهد تفاوت محسوس آن با دیگر برند ها خواهید بود. مجموعه ی ما منتظر تماس شما عزیزان بوده و یا میتوانید با پر نمودن فرم موجود در سایت از تماس کارشناسان مجموعه بهره مند شده و راهنمایی های لازم برای خرید محصولات را از ایشان بگیرید.

نوره اسلامی زرنیخ دار

همان طور که گفته شد نوره اسلامی زرنیخ دار از واجبات مومن بوده و استفاده از آن واجب است. برای تشخیص نوره ی با کیفیت به نکات زیر توجه نمایید.

  • نوره ی اصل رنگی سفید و استخوانی دارد.
  • خمیر آن روی بدن رنگ سبز دارد.
  • بوی ملایم داشته و از محیط حمام خارج نمیشود.
  • نوره ی اصل بدون مواد شیمیایی بوده و بدون هیچ عوارضی میباشد

ویژگی نوره زرنیخ دار طب سنتی در چیست

همان طور که با خواص نوره زرنیخ دار طب سنتی و اسلامی آشنا شدیم این ماده در درمان بیماری هایی مثل روماتیسم و عفونت های بدن بسیار موثر است. از احادیث به دست می آید که استفاده از نوره جزو اصول اولیه مومن می باشد و در استفاده از آن باید اهتمام ویژه ای داشته باشد. در باب معرفی نوره زرنیخ دار باید گفت که طبع آن ضد سودا بوده و شادی آور میباشد. در گذشته که این محصول استفاده ی زیادی داشت مردم از افسردگی و بیماری های روانی کمتر رنج میبردند و جامعه دارای حس شادی و نشاط بود. بگذارید حالا که از گذشته گان صحبت به میان آمد درباره ی تاریخچه ی این محصول اندکی صحبت کنیم. استفاده ی از این ماده به دوران باستان باز میگردد زمانی که انسان ها با در هم آمیختن زرنیخ، آهک و صمغ گیاهان ماده ای برای زدودن موهای زائد خود استفاده میکردند. استفاده ی این ماده بین مصریان بسیار رواج داشت و آن را بسیار گرامی و ارزشمند میدانستند. مصریان علاوه بر خاصیت زدودن موهای زائد از آن برای جلوگیری از عفونت های پوستی استفاده میکردند و از بیماری های پوستی و قارچی در امان بوده اند. همچنین استفاده ی از این ماده نشانه شخصیت و زیبایی مردمان بوده است.

 

 

نوره سنتی زرنیخ دار

ساختار شیمیایی نوره سنتی زرنیخ دار از ترکیب آهک و زرنیخ است و در گذشته نیز این ترکیب مورد استفاده قرار می گرفته است لذا با پیشرفت های علمی توانسته اند پودر موبر را نوعی طراحی توید کنند که بوی مطبوع تری داشته باشد و به جای استفاده از آرسنیک از سولفید یا باریم سولفات به منظور تجارت های بین المللی استفاده شده است.نوره از جمله موادی است که از گذشته های دور تا بدین روز مورد استفاده قرار می گرفته است و در گذشته از ترکیبات صمغ گیاهان و با زرنیخ و سنگ آهک ماده ایی را به نام نوره تشکیل می دادند.

ویژگی نوره زرنیخ دار طب سنتی در چیست

رنگ نوره معمولا به رنگ نخودی یا استخوانی زرد می باشد که این زرد بودن نشان دهنده وجود زرنیخ در ترکیبات نوره طبیعی زرنیخ دار است. اما متخصصین می گویند اگر رنگ نوره به سفیدی میل کرد از خرید آن اجتناب کنید، زیرا احتمال فاسد بودن و خرابی آن وجود دارد. یکی دیگر از عوامل اصل بودن پودر نوره این ان که با ترکیب آب به رنگ سبز تیره درآمده و به مرور زمان رنگ آن تیره تر می شود. جالب است بدانید رومیان و مصریان باستان از نوره برای تاشیدن ریش های خود استفاده می کردند.

 

همانگونه که از اسم آن پیداست نوره زرنیخ دار اصل هیچگونه افزودنی دیگری با آن ترکیب نشده است و شاید برای افرادی که بوی نوره را دوست ندارند دچار کشمکش بشود این نوع نوره از ترکیب فسفر گوگرد و آرسنیک است و به دلیل اصل بودن آن سرعت موزدایی بیشتری دارد و قیمت آن نسبت به نوره های زرنیخ طلایی مناسب تر است از این رو می توان گفت کسانی که از نوره اصل زرنیخ دار استفاده می کنند میتوانند عاری از هرگونه عوارض جانبی نوره باشند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *