دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ترشی سیر قهوه ای خانگی هفت ساله

  • فرهاد هاشمی
  • ۳ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

از خواص سیر ترشی می توان به این مساله اشاره کرد که آنتی اکسیدان قوی موجود در سیر، رادیکال آزاد را که باعث بیماری می‌شود خنثی می‌کند.

از دیگر فواید سیر ترشی می توان به ویتامین‌های B، C ، پتاسیم، فسفر، آهن موجود در سیر اشاره کرد.

این ویتامین B موجب کارکرد مناسب روده می شود.

همچنین فسفر موجب در سیر ترشی در ازدیاد حافظه موثر است. از دیگر خواص سیر می توان به خاصیت ضد انعقادی خون و کاهش دهنده غلظت خون، از بین برنده سلول‌های سرطانی و درمان تنگی اشاره کرد.

درباره خواص سیر ترشی باید بگوییم که بسیاری از خواص سیر در سیر ترشی هم هست و کسانیکه سیر دوست ندارند، می توانند سیر ترشی بخورند.

ولی خب همین طور که می دانید هیچ چیز خواص سیر خام را ندارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

ترشی سیر قهوه ای خانگی هفت ساله

هر چه ترکیبات آروماتیک (معطر) سیر بیشتر باشد، سیر تازه‌ تر و خاصیت بیشتری دارد. سیر‌ترشی‌ های بودار خاصیتی نزدیک به سیر تازه دارند.

در سیر ترشی، سیر پخته شده یا سرخ می شود و طی فرآیندهایی موادش را کمی از دست می دهد و خو‌اص آن کمتر است.

این‌که گفته می‌شود مصرف سیر‌ترشی چند ساله برای بیماران قلبی ـ عروقی مفیدتر است، هنوز از نظر علمی تحقیق جامع و کاملی در این خصوص صورت نگرفته است.

ضمن این‌که باید دانست سرکه و نمک افزوده شده به سیر‌ترشی با گذر زمان از خاصیت و میزان مواد مغذی ترکیبات سیر می‌کاهد.

 

ترشی سیر قهوه ای

سیر ترشی یکی از انواع ترشی هایی است که از زمان های گذشته در ایران مورد استفاده قرار می گرفته است.

شما می توانید سیر ترشی را به صورت خانگی در منزل تهیه کنید.

ترشی انواع مختلفی دارد در بین ترشی های ایرانی ترشی مخلوط و سیر ترشی و ترشی بادمجان طرفداران زیادی را دارند.

اگر در تهیه سیر ترشی از سس سویا استفاده کنید ظرف مدت ۴۰ روز این ترشی آماده سرو می شود و مرغوبیت آن به اندازه سیر ترشی ۷ ساله می شود.

مواد لازم

سرکه بالزامیک : به میزان لازم

سیر : ۸ بوته

شکر قهوه ای یا عسل : ۱ قاشق غذا خوری

سس سویا : ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه سیر ترشی

ابتدا بوته های سیر را به خوبی تمیز کنید و بشویید.

ترشی سیر قهوه ای خانگی هفت ساله

باید به این نکته اشاره کنیم که ترشی سیر قهوه ای متفاوت از سیر ترشی سفید تولید می گردد سپس سیر ها را با پوست در درون قابلمه ای مناسب بریزید و سرکه بالزامیک را به همراه سس و سویا و شکر قهوه ای بر روی سیر ها بریزید و قابلمه را بر روی شعله گاز به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

مرحله بعدی سیر های جوشیده را در درون یک ظرف شیشه ای درب دار بریزید و سپس مخلوط سرکه و سس و سس سویا را که با آن سیر ها را جوشانیده اید بر روی سیر ها بریزید توجه داشته باشید که روی سیرها باید به خوبی با کمک سرکه پوشانده شود.

 

ترشی سیر حبه ای

بعد از تولید و فراوری سیر ترشی پوست کنده سفید حبه، برای توزیع مناسب این محصول در بازار، از ظروف شیشه ای برای بسته بندی کردن آن استفاده می کنند که کاملا خشک و تمیز هستند و بهترین ظرف برای بسته بندی سیر ترشی پوست کنده حبه همین ظروف شیشه ای هستند.

شرکت تولیدکننده سیر ترشی حبه پوست کنده از شیشه های ۷۰۰ گرمی برای بسته بندی و عرضه محصولات تولیدی خود استفاده می کند که سیر ترشی حبه پوست کنده مروارید در این ظروف قرار می گیرد و سپس درب فلزی بر روی ظروف محکم بسته و پلم می شود و نباید هوا وارد این ظرف ها شود وگرنه باعث خرابی سیر ترشی می شود.

سیر ترشی حبه مروارید پوست کنده شیشه به صورت باکس های ۱۲ تایی توسط فروشنده آن به بازار عرضه می شود که مشتریان سیر ترشی حبه مروارید شیشه فروشگاه های زنجیره ای و حتی سوپرمارکت ها و مراکز پخش ترشیجات هستند و سیر ترشی حبه پوست کنده را به صورت عمده خریداری می کنند.

ترشی سیر قهوه ای خانگی هفت ساله

شرکت بزرگ تولید محصولات ترشی سیر حبه ای یکی از مراکز اصلی تامین سیر ترشی کشور است که سیر ترشی پوست کنده حبه را در بهترین کیفیت تولید می کند و کیفیت محصولات این شرکت به قدری عالی است که توانسته در بازارهای صادراتی به خوبی مطرح باشد و صادرات سیر ترشی پوست کنده همدان توسط این شرکت انجام می شود.

سیر ترشی حبه پوست کنده همدان بهترین نوع سیر ترشی در کشور است که از سیرهای مرغوب تازه برای تولید سیر ترشی استفاده می کند و به این مسئله توجه دارد که از سرکه خالص و مرغوب برای تولید سیر ترشی حبه پوست گرفته استفاده کند.

کشور عراق یکی از مقاصد صادراتی سیر ترشی پوست کنده سفید ایران است و سالانه چندین هزار تن سیر ترشی حبه سفید پوست کنده از ایران به عراق صادر می شود و غالبا سیر ترشی حبه ای ایرانی به صورت فله ای در بازار عراق به فروش می رسد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *