دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اهمیت نقش پدر ها بعد از زایمان

  • شقایق ایران دوست
  • ۵ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب شما را با نقش پدر ها بعد از زایمان آشنا می کینم و یک سری از بهترین اطلاعات را در این زمینه به شما می دهیم تا بتوانید بهتر عمل کرده و زندگی بهتری را برای خود و خانواده تان بسازید.

بسیاری از مردان از پدر شدن می‌ترسند و دلیل های بسیار زیادی دارند که دوست ندارند پدر شدن را تجربه کنند. یکی از این دلیل ها ترس از عدم توانایی در خوب بودن می باشد. در واقع این افراد می ترسند که نتوانند وظایف پدری خود را به خوبی انجام دهند بنابراین در ادامه یکسری از وظایف و نقش پدر ها بعد از زایمان را برای شما بررسی خواهیم کرد.

نقش پدر ها بعد از زایمان

نقش پدر ها بعد از زایمان چیست؟

یک سری از مردان گمان می‌کنند که حتما باید بهترین پدر دنیا باشند و چون این توانایی را در خود نمی بینند دوست ندارند حس پدر شدن را تجربه کنند. در ادامه راه حل هایی را برای شما بررسی می‌ کنیم که می توانید با استفاده از آن ها بهترین پدر دنیا شوید.

پدر ایده آل بودن

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد دچار آن می‌شوند این است که فکر می‌کنند باید یک پدر ایده آل باشد اما چنین چیزی درست نیست. یک پدر ایده آل بودن به معنای درست آن این است که فرزند خود را در آغوش بگیرید و او را از ته دل دوست داشته باشید. یک همسر موفق بودن و شرکت در همه امور مربوط به کودک می تواند از شما یک پدر ایده آل بسازد. اولین قدم برای اینکه بتوانید یک پدر ایده آل باشید این است که از خودتان بپرسید آیا یک همسر خوب هستید یا خیر. در واقع کودک نیاز به یک خانواده امن و دوست داشتنی دارد و برای این که بتوانید این گرما را ایجاد کنید ابتدا باید یک همسر خوب باشید.

چگونه یک پدر خوب باشید؟

ادامه دادن روال زندگی قبلی

بسیاری از افرادی که برای اولین بار پدر و مادر شدن را تجربه می‌کنند روال زندگی آن ها تغییر پیدا می کند و در بسیاری از موارد ترس هایی در آن ها ایجاد می‌شود و ممکن است این ترس ها منجر به ایجاد مشکلات دیگری در خانه و برای نوزاد گردد. بهتر است دو هفته بعد از اینکه نوزاد شما به دنیا آمد روال  عادی زندگی را از سر گرفته و اگر می توانید همراه با نوزاد خود سفر نمایید. یک سری از ترس هایی که در پدر و مادرها وجود دارد این است که فرزندشان مریض شود. بهتر است بدانید که اگر زیاد از حد در خانه بمانید ممکن است همسر شما دچار افسردگی پس از زایمان شده و در نتیجه مشکلات بیشتری برای کودک شما ایجاد خواهد شد ولی اگر روال زندگی عادی را به کار بگیرید و مراقب نوزاد باشید می توانید زندگی بهتری برای خود و نوزاد بسازید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

حمایت عاطفی مادر

یکی از مهم ترین نقش هایی که پدر بعد از زایمان دارد این است که از مادر حمایت عاطفی کند و به او اجازه دهد تا به کارهایی که دوست دارد بپردازد. زمانی که پای نوزاد به زندگی باز می شود مادر به طور ذاتی سعی در برطرف کردن نیاز های او دارد و آنقدر غرق این کارها می شود که نمی تواند کارهای که دوست دارد را انجام دهد بنابراین نیاز به استراحت دارد و پدر باید سعی کند تا این نیاز ها را رفع کرده و به مادر فرصت استراحت کردن بدهد.

بهترین راه حل برای این مشکل این است که به عنوان پدر چند ساعتی را با فرزند خود بگذرانید و اجازه بدهید مادر به همراه دوستانش چند ساعتی را سپری کند و کار های مورد علاقه خود مثل کتاب خواندن و یا انجام فعالیت های ورزشی و هنری بپردازد. در واقع همسر ایده آل بخشی از یک پدر ایده آل بودن می باشد و شما در این میان باید وظایف همسرتان را کاهش داده و اجازه ندهید که همسر شما ۲۴ ساعت وظیفه مادری داشته باشد.

نقش پدر در تربیت فرزند

بیدار شدن های شبانه

بهتر است بیدار شدن های شبانه را به مادر واگذار نکنید و زمانی که مادر برای شیر دادن به نوزاد بیدار می شود شما نیز بیدار شوید و در کنار هم مدتی را سپری کنید. این کار می تواند منجر به نزدیک شدن پدر و مادر به یک دیگر شده و در نهایت این کمک کردن ها می تواند منجر به لذت بخش شدن کار ها برای همسرتان شده و شما نیز از این کار لذت خواهید برد. معمولا نوزادان بعد از شیر خوردن باید باد گلو کنند تا بتوانند راحت تر بخوابند و شما می توانید در این میان نوزاد را از همسر خود گرفته و این کار را به عهده بگیرید. اگرچه ممکن است نتوانید خستگی های شب بیداری را نادیده بگیرید ولی این را بدانید که این کارها می تواند شما را به یک در ایده آل تبدیل نماید.

مهربانی بیشتر با فرزند

نوزادان به مهربانی نیاز دارند از این رو هر قدر که آن ها بزرگ تر می شوند باید میزان محبت شما نیز بیش تر شود و این مهربانی را نباید از فرزند خود مخفی نمایید. بهتر است این مهربانی ها را با رفتار خود نشان دهید زیرا تنها گفتن این که او را دوست دارید کافی نمی باشد. نوزادان می توانند رفتار های محبت آمیز را درک کنند و برای این که بتوانید احساس خوبی به آن ها بدهید باید آن ها را در آغوش گرفته و نوازش نمایید. بسیاری از پدران هستند که در آغوش گرفتن و نوازش کردن نوزاد را خجالت آور می دانند و باید بدانید که این رفتار آن ها خجالت آور تر از طرز تفکرشان می باشد و بهتر است این احساس خوب را از خود و نوزادتان دریغ نکنید.

در واقع این کار شما تاثیرات بسیار زیادی بر روی روان نوزاد دارد و نوزاد زمانی که پدر خود را می بیند احساس خوشحالی می کند و بیش تر با  او ارتباط می گیرد. در واقع هر چقدر شما با فرزند خود مهربان تر باشید در آینده به او نزدیک تر هستید و می توانید از بروز مشکلاتی که در آینده برای پدر های دیگر ایجاد می شود و بین آن ها و فرزندانشان فاصله می افتد پیشگیری نمایید.

وظایف پدری بعد از تولد نوزاد

رفتار درست با کودک

بسیاری از پدرها چون کودکی بدی داشتند دوست ندارند پدر شوند و می ترسند که نتوانند رفتار درستی با فرزند خود داشته باشند. باید بدانید که این ترس شما بیهوده می باشد و بهتر است با نوزاد خود همانطوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار می شده است. این کار کمک می کند که شما دیگر عقده هایی که از قدیم داشته اید را وارد زندگی فرزند خود نکنید و رفتار خود را با او اصلاح نمایید. اگر از پدر خود در مورد نحوه تربیتش راضی نیستید الان بهترین فرصت جبران می باشد و می توانید به پدر خود نشان دهید که چگونه باید با نوزاد و کودک رفتار می کرده است. بهتر است فرزند خود را با صبوری، عشق، درک، مهربانی و ویژگی های مثبت بزرگ کنید.

توهین نکردن

یادتان باشد که پدران خوب هیچ وقت به فرزند و همسر خود توهین نمی کنند. این کار شما می تواند نشانه ای از عشق و بزرگی تان باشد از این رو اگر می خواهید پدر خوبی باشید بهتر است به زن و فرزند خود توهین نکنید و سعی کنید مهربانی را در رفتار با آن ها افزایش دهید.

تنبیه نکردن

یکی دیگر از بدترین مشکلاتی که امروزه وجود دارد تنبیه های بدنی می باشد.بهتر است هیچ وقت این کار را انجام ندهید در غیر این صورت عواقب بسیار زیادی برای فرزندتان ایجاد می شود و مشکلاتی در روح و روان او شکل می گیرد و در آینده می تواند این مشکلات بسیار دردسر ساز باشد. بهتر است به جای این نوع تنبیه ها با رفتاری درست به فرزند خود یاد بدهید که اشتباه کرده است و سعی کنید با مهربانی از او بخواهید که کار خود را دیگر تکرار نکند.

نقش پدر ها بعد از زایمان

توجه نکردن به اطرافیان

یکی دیگر از کارهایی که برای بهتر شدن وضعیت پدری خود باید انجام دهید این است که به روش های فرزند پروری اطرافیان توجهی نداشته باشید و سعی کنید با در نظر گرفتن حد و مرز ها برای فرزند خود وقت گذاشته و به تربیت او بپردازید. بسیاری از افراد هستند که به صورت افراطی این کار ها را انجام می دهند و این کار می تواند منجر به شلوغ شدت اوضاع شود و شما نمی توانید آن طور که دوست دارید فرزند خود را تربیت نمایید. یکی از مهم ترین نقش پدرها بعد از زایمان همین مورد می باشد.

لذت بردن از این زمان

یادتان باشد که زمان به سرعت در حال سپری شدن می باشد از این رو بهتر است از این زمانی که دارید نهایت لذت را ببرید و سعی کنید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید در غیر این صورت در آینده ممکن است حسرت این روز ها را بکشید. نوزاد شما نیاز دارد تا او را در این دوران در اولویت قرار داده و سعی کنید زندگی بهتری برایش مهیا کنید بنابراین این نیاز نوزاد را از یاد نبرده و هر طور که می توانید این کار را انجام دهید.

توجه به خواسته های نوزاد

از مهم ترین نقش پدر ها بعد از زایمان این است که به نوزاد و خواسته هایی که دارد توجه ویژه ای نشان دهد. در واقع حضور پدر در خانه بسیار ضروری می باشد و حتی اگر شما نزدیک او نباشید همین که در خانه هستید می توانید به او احساس امنیت بدهید و این مورد را نباید از یاد ببرید. یادتان باشد که در این دوران شغل شما و حتی مدرک تحصیلی که دارید برای نوزاد اهمیتی ندارد و او نیاز به توجه و مراقبت شبانه روزی دارد.

وظایف پدر نوزاد

یادتان باشد که شما به عنوان یک پدر نقش بسیار زیادی بعد از زایمان دارید و باید سعی کنید خانه و خانواده خود را حمایت کرده و نیاز های عاطفی آن ها را به همراه نیاز های مالی برطرف نمایید. یادتان باشد که پدر ها قهرمان های زندگی هر نوزادی می باشند و الگوی مناسبی نیز هستند از این رو بهتر است بر روی خود و رفتار هایی که دارید کار کنید تا بتوانید زندگی بهتری داشته باشید.

در پایان می توانید مطالب دیگری که در این زمینه نوشته شده است مانند عوارض هواپیما برای نوزاد و گرفتن آروغ نوزاد را مشاهده کنید و بتوانید به یک سری از وظایف خود به خوبی عمل کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *