دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عوارض هواپیما برای نوزاد و نکات مراقبت از نوزادان در هواپیما

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

عوارض هواپیما برای نوزاد را بررسی می کنیم و شما می توانید به راحتی در مورد این مورد و کار هایی که نیاز است انجام دهید تانوزاد شما آسیب نبیند آشنا شوید.

یکی از نگرانی هایی که بسیاری از والدین دارند این است که از عوارض هواپیما برای نوزاد می ترسند و دوست ندارند به دلیل سفر های آن ها کودکشان دچار مشکل شود. بهتر است قبل از این که برای نوزاد خود بلیط تهیه کنید نیاز است تا نکاتی را در مورد این مشکلات بدانید در غیر این صورت ممکن است نتوانید آن طور که باید از کودک خود مراقبت کنید.

عوارض هواپیما برای نوزاد

عوارض هواپیما برای نوزاد

یکی از مهم ترین قانون هایی که بسیاری از ایرلاین ها دارند این است که کودک زیر ۸ روز نباید همراه تان داشته باشید. در نظر داشته باشید که اگر این امر یک کار ضروری باشد نیاز است تا مادر نوزاد و پزشک همراه شما باشند تا بتوانند در صورت بروز مشکل آن را رفع کرده و نوزاد را از مرگ نجات دهند. بسیاری از افراد به این دلیل نمی گذارند که نوزادان وارد هواپیما شوند زیرا در ماه های ابتدایی دارای نقص سیستم دفاعی می باشند و بیش تر از دیگران تحت شرایط حاد قرار می گیرند و ممکن است عفونت های بسیاری را از پرواز بگیرند بنابراین به والدینی که به تازگی دارای فرزند شده اند توصیه می شود که در ماه های ابتدایی تولد نوزاد خود از سفر کردن با وسایل عمومی و هواپیما بپرهیزند.

هر آب و هوایی که به آن جا سفر می کنید دارای یک سری میکروب های خاصی می باشد و از آن جایی که نوزاد شما بسیار ضعیف می باشد می تواند دچار انواع بیماری ها و سرماخوردگی ها شود. از طرف دیگر بلند شدن و نشستن هواپیما می تواند مشکلات شنوایی بسیاری برای نوزاد شما ایجاد کند و بهتر است قبل از این که به یک منطقه دیگر و یا یک کشور دیگر سفر کنید در مورد بیماری های خاص آن منطقه اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید از بروز این مشکلات پیشگیری نمایید.

سفر هوایی با نوزاد

نکات ضروری برای مراقبت از نوزادان در هواپیما

همانطور که گفته شد سفر با هواپیما می تواند برای نوزاد شما ضرر داشته باشد با این حال اگر سفر شما بسیار واجب می باشد و شما نمی توانید این سفر را لغو کنید نیاز است تا یک سری نکاتی را رعایت کنید. این نکات به شما کمک می کند تا بتوانید از عوارض هواپیما برای نوزاد بکاهید و مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود را تا حدودی خنثی نمایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نشستن در مکان مناسب

یادتان باشد که یکی از مهمترین نکته های سفر با هواپیما به همراه نوزاد جای نشستن شما می باشد. باید در حین خرید بلیط این نکته را یادآوری کنید زیرا علاوه بر این که سلامتی نوزاد شما مهم است تغییری در قیمت ها نیز ایجاد می شود. بسیاری از ایرلاین ها برای افرادی که با خود نوزاد دارند جاهای امن هواپیما را در نظر می گیرند در غیر این صورت بهتر است خودتان دست به کار شده و نقطه های امن را برای نشستن انتخاب کنید. از مهم ترین نقطه هایی که امنیت بیشتری دارد نوک هواپیما و صندلی های کنار راهرو می باشد.

اگر نوزاد همراه شما می باشد بهتر است از بخش های شلوغ هواپیما دوری نمایید. یادتان باشد که از ایرلاین های باکیفیت استفاده کنید زیرا سلامتی نوزاد شما اهمیت بسیار بیش تری نسبت به هزینه ها دارد و اگر نتوانید این کار را انجام دهید ممکن است جان او را به خطر بیندازید.

اگر سفر شما نسبتا طولانی می باشد می توانید از سبدهای نگهدارنده برای نوزاد خود استفاده کنید که ر بسیاری از ایرلاین ها به صورت رایگان به شما داده می شود و حتما یادتان باشد که وسایل سنگین را در بالای سر خود قرار ندهید و حتما در طی سفر کمربند ایمنی خود را بسته نگهدارید و در صورت لزوم آن را باز کنید.

سفر با هواپیما به همراه نوزاد

داشتن وسایل ضروری نوزاد

یادتان باشد که تمامی وسایل ضروری برای نوزاد را به همراه داشته باشید و زمانی که هواپیما می خواهد از زمین بلند شود باید وسایلی مانند شیشه شیر و یا پستونک همراه شما باشد و آن را در دهان نوزاد خود قرار دهید تا تغییر فشار او را آزرده نکند. در واقع زمانی که نوزاد پستونک را می مکد فشار کمتری به گوش هایش وارد می شود و از این رو دچار گوش درد نخواهد شد.

شستن دست ها

یادتان باشد که سفر های هوایی سرشار از میکروب می باشد و در طی سفر سعی کنید دست های خود را مرتب بشویید تا نوزاد شما مریض نشود و در این میان می توانید از ژل های ضد عفونی کننده و یا الکل برای ضد عفونی کردن دست های خود استفاده کنید. سعی کنید کم تر به محیط اطراف خود دست بزنید و نگذارید کودک شما با افراد جدید تماس داشته باشد.

نکات مهم برای سفر به همراه نوزاد

اگر بتوانید نکات گفته شده را رعایت کنید می توانید از بیمار شدن نوزاد خود پیشگیری کرده و یا درصد احتمال آن را به حداقل برسانید. در ادامه می توانید سایر نکاتی که مرتبط با کودک والدین می باشد مانند نحوه بغل کردن نوزاد و دمای طبیعی بدن نوزاد را مشاهده کنید و اطلاعات خود را در این زمینه ها تا حدودی افزایش دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *