دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خاصیت درمانی انجیر خشک آردی که معجزه گر شد

  • فرهاد هاشمی
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

انجیر یک میوه خوشمزه که مانند یک قطره است و درونش پر از دانه های ریز است. با یک حالت گوشتی و طعم بی نظیری که دارد در قرآن هم به عنوان میوه مقدس یاد شده است. رتبه اول تولید انجیر خشک در جهان را ترکیه دارد و ایران رتبه پنجم تولید انجیر در جهان است که استهبان در استان فارس بزرگترین انجیرستان دیم جهان است. تمام انجیر های جهان با کیفیت تر و مرغوب تر است.

خرید مستقیم انجیر خشک صادراتی بدون واسطه و مستقیم از تولید کنندگان انجام می پذیرد برای مشاوره رایگان و سفارش با مجموعه آراد برندینگ در تماس باشید.

خاصیت درمانی انجیر خشک آردی که معجزه گر شد

بعضی از میوه ها را می توان به صورت مربا، ترشی و یا کمپوت مصرف کرد.یکی از این میوه ها انجیر خشک است که می توان به صورت مربا انجیر، انجیر خشک شکری و انجیر خشک آردی استفاده کرد. انجیر فواید زیادی دارد که یکی از آن ها درمان سرطان و به خصوص در زنان است. فیبر موجود در انجیر باعث می شود احتمال ابتلا به سرطان پستان در زنان کمتر شود. وجود فیبر در آن نیز به دلیل ایجاد احساس سیری در بدن باعث کاهش وزن می شود.همچنین انجیر دارای بتاکاروتن و بنزآلدهید است که ترکیباتی ضد سرطانی می باشند.

 

انجیر خشک اعلا

شهر استهبان یکی از معروف ترین شهر ها در تولید انجیر خشک اعلا است. استهبان بزرگ ترین مرکز تولید انجیر تازه و خشک در جهان و خاورمیانه است. انجیر اعلا در مدل های ریز و درشت و دهان بسته یا دهان باز توزیع و عرضه می شود. انجیر خشک سرشار از فیبر است می تواند انسان را در مدت زیادی سیر نگه دارد. همچنین غنی از ویتامین های A، B1 و B2 و دارای مواد معدنی حیاتی مانند منگنز، پتاسیم، منیزیم، فسفر، مس و آهن است.میزان پتاسیم بالا و سدیم پایین در خوردن انجیر خشک برای افرادی که فشار خون بالایی دارند مناسب است.

خاصیت درمانی انجیر خشک آردی که معجزه گر شد

یکی از میان وعده های سالمی که می توان مصرف کرد انجیر خشک آردی است.برای تهیه انجیر آردی، ابتدا انجیر را به آرد آغشته کرده و از یک نخ محکم مانند دانه های تسبیح عبور می دهیم. سپس آن را در یک محیط گرم یا در معرض نور افتاب از یک جا آویزان می کنیم تا خشک شود. استفاده از آرد باعث می شود که انجیر ها به هم دیگر نچسبند. انجیر های خشک آردی دارای دو نوع کروی و سکه ای هستند. انجیر خشک آردی نسبت به انجیر خشک، رطوبت بیشتری دارد و این باعث کاهش قیمت آن می شود.

خواص انجیر استهبان

انجیر خشک نسبت به شیرینی که دارد دارای کالری کمتری هست و برای لاغری توصیه می شود ولی به دلیل گلایسمی که دارد مصرف زیاد آن برای افرادی که دیابت دارند مفید نیست. البته انجیر خشک درجه یک با وجود ویتامین ای که دارا است برای کنترل قند خون عالی می باشد. انجیر خشک دارای ویتامین های زیادی است از جمله، ویتامین های آویتامین کا ویتامینهای ب و حاوی مواد معدنی مفیدی مانند مس، روی ،پتاسیم و منیزیم می باشد.

خاصیت درمانی انجیر خشک آردی که معجزه گر شد

بیشترین میزان صادرات انجیر خشک سفید در قالب کیفیت کیفیت aa و a و پرک به کشورهای خریدار به ویژه اروپا صادر می شود قیمت روز انجیر خشک در بازار ایران به دلیل خریدار های زیاد از نوسان قیمت زیادی برخوردار است عمده انجیر خشک ایران مربوط به استان فارس و شهرستانهای شیراز، استهبان، نیریز و جهرم است که بیشترین تولیدات این مناطق به خارج از کشور صادر می شود، البته مقاصد اصلی آن کشورهای آسیای شرقی می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *