دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نشانه های افراد سمی و ویژگی های این قبیل افراد

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

امروزه ممکن است در اطراف خود افراد زیادی وجود داشته باشند که رفتارهای سمی دارند. تحمل این افراد معمولا بسیار طاقت فرسا و کلافه کننده خواهند بود. با مطالعه این مقاله می توانید با نشانه های افراد سمی آشنا شوید.

به طور کلی در زندگی هر انسانی، افرادی هستند که حال او را با حرف زدن و رفتار نادرست بد کرده اند. در واقع رفتار های منفی همیشه بر اطرافیان تاثیرات منفی خواهند گذاشت و به همین خاطر شناسایی نشانه ها و شناخت افراد سمی برای دوری از آن ها برای سلامت روان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار خواهد بود.

علائم و نشانه های افراد سمی

آشنایی با نشانه های افراد سمی

بهتر است بدانید که در واقع رفتار های سمی به رفتارهایی گفته می شوند که طیف وسیعی از احساسات منفی را ایجاد می کند موجب بروز بیماری های روحی روانی و جسمانی می گردد و در نهایت بهداشت روان و کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد.

این رفتارهای سمی را ممکن است در خود یا اطرافیان مشاهده کرده باشید. رفتارهای سمی اطرافیان را آزار داده و آن ها را از فرد دور می کند. این رفتار ها اغلب ریشه در دوران کودکی و حفره های شخصیتی درون فرد دارد. بسیاری از افراد سمی نمی دانند که چگونه دوستان خود را حفظ کنند و یا بر ان ها اثری مثبت و دلپسند بگذارند. در اصل بسیاری از ویژگی های رفتاری این افراد به گونه ای است که اطرافیان خود را آزار می دهد و موجب دوری اطرافیانش از آن ها می شود.

چگونگی شناخت افراد سمی

زمانی که ویژگی افراد سمی را مرور می کنید در کمال ناباوری به این نتیجه خواهید رسید که بسیاری از این ویژگی ها را در اطرافیانتان و یا در آن دسته از افراد که کششی به آن ها ندارید، مشاهده کرده اید. حتی ممکن است گاهی اوقات خود را در برخی از این دسته بیابید.

چنانچه خودتان را از این دسته افراد دیدید لطفا عصبانی و آشفته نشوید و با خود صادق باشید. همچنین اگر برای تان مهم است که یکی از افراد سمی جامعه نباشید بایستی به خاطر داشته باشید که آگاهی نوعی توانمندی است. همچنین دانستن اینکه شما نیز گاهی می توانید به گونه ای رفتار کنید که برای دیگران سمی باشد، این کمک را به شما می کند تا به فکر تغییر در رفتار خود بیافتید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در واقع افراد سمی اغلب علائمی خواهند داشت که شما می توانید از این طریق آن ها را شناسایی نمایید. در ادامه شایع ترین نشانه های افراد سمی را شرح داده ایم:

تاثیر رفتار های سمی بر زندگی انسان

سرزنش و کنترل مداوم

معمولا افرادی با رفتارهای سمی نسبت به احساسات شما علاقمند نیستند. این افراد برای کنترل شما از صلاح استفاده می کنند و سعی دارند بخشی از برنامه ریزی شما را خودشان انجام دهند. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد که ممکن است متوجه آن ها متوجه نشده باشید و تنها حس منفی آن را دریافت کنید. برای مثال:

  • حرف شان را تغییر می دهند.
  • کاری می کنند که شما فکر کنید انسان احمقی هستید.
  • خودشان را قربانی نشان می دهند.
  • شما را تهدید می کنند.
  • شمار را مجبور می کنند که از خودتان دفاع کنید.

عذرخواهی نکردن از ویژگی افراد سمی

عذرخواهی نکردن

مهم نیست که یک انسان با رفتاری سمی چه کاری انجام می دهد. این موضوع اصلا تقصیر شما نیست. البته که بسیار سخت خواهد بود که با چنین انسان هایی تا کرد زیرا آن ها اغلب با شما بحث می کنند و می خواهند که خودشان را متاسف نشان دهند. این افراد تفاسیر خود را قبول ندارند و به جای آن اقدامات فوق را انجام می دهند:

  • از نظر این افراد عذرخواهی اعتماد به نفس شان را نشانه می گیرد.
  • شرمندگی برای افراد با رفتار سمی اصلا قابل قبول نیست.
  • آن ها مسئولیت فعالیت های خود را نمی پذیرند و سعی دارند تا خشک و عصبانیت شان را بروز دهند تا دیگران را بترسانند.

تخلیه احساسات منفی روی دیگران

شاید متوجه شده باشید که در یک شلوغی خانمی بدون هیچ دلیلی به شمار می خندد. اگر در این مواقع هیچ کاری انجام نداده اید یعنی اینکه آن فرد رفتار سمی داشته و سعی دارد به شما احساس معذب بودن و ناراحتی بدهد زیرا فکر او در مورد شما کاملا منفی است. در چنین مواقعی بهتر است رفتار های فوق را انجام دهید:

  • اگر این فرد را نمی شناسید حتما از او دوری کنید.
  • اگر این فرد دوست نزدیک شما است، سعی کنید که بی تفاوتی تان را نشان دهید اما به دیگران در مورد رفتار سمی او توصیه دهید تا دچار سوء تفاهم نشوند.

تخلیه احساسات از ویژگی افراد سمی

گیر دادن مداوم

ممکن است از شخصی کلافه شده باشید و نتوانید این کلافگی را از بین ببرید و او مدام از شما می پرسد که چه اتفاقی افتاده است در حالی که هیچ اتفاقی رخ نداده است. این افراد معمولا در سر خود اتفاقات منفی را تجسم می کنند و انرژی شما را به شدت کاهش می دهند. در این مواقع بهتر است اقدامات فوق را انجام دهید:

  • به حرف آن ها گوش کنید اما از خودتان دفاع نکنید.
  • خودتان را درگیر بحث های الکی نکنید.
  • سعی نکنید که با این افراد بحث کنید.

تماس گرفتن و گریه کردن

ممکن برای تمامی افراد پیش آید که در طول روز احساسات بدی داشته باشند اما گاهی اوقات این احساسات بد به یک عادت تبدیل می شود که کاملا سمی خواهد بود. این افراد معمولا هر روز یا هر هفته به شما زنگ می زنند و در مورد هر چیزی که به نظرشان می آید گله و شکایت می کنند. در چنین مواقعی حتما اقدامات فوق را انجام دهید:

  • وقت تان را با افراد سمی سپری نکنید.
  • کارتان را توجیه نکنید.
  • سعی کنید راجع به هیچ چیز برای آن ها توضیح ندهید و بهتر است کاری را انجام دهید که روی او تاثیر مثبت بگذارد.

گریه کردن از نشانه های فرد سمی

ترس از نه گفتن

یکی از نشانه های شایع افراد سمی ترس از نه گفتن است که اغلب از شما چیزهایی را درخواست می کنند و اگر شما آن را رد کنید شروع به سرزنش کردن می کنند تا این جواب مثبت را بگیرند. این افراد اصلا به این موضوع فکر نمی کنند که شاید دیگران با این کار به سختی بیافتند و نه گفتن برایشان کاملا طبیعی می باشد. به ویژه اگر مطمئن باشید که نمی توانید به قول خود وفادار نمایید و این گاهی اوقات درست ترین تصمیم ممکن خواهد بود.

ترس از موفقیت شما

حتما شده که خبر شادی و خوشحالی را به دست کسانی می رسانید و این خبر گاهی اوقات در مورد موفقیت خودتان است اما ناگهان متوجه می شوید که این افراد عصبانی می شوند. در حالی که شما تنها می خواستید لذت های زندگی را با آن ها در میان بگذارید اما به جای تقویت روحیه موجب تضعیف روحیه در آن ها می شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *