دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

روش های مورد استفاده برای بلاک کردن سایت در کروم

  • حکیمه فهیمی
  • ۹ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

دلایل متعددی وجود دارد که بخواهید برخی وب سایت ها را حین استفاده از مروگر کروم مسدود یا بلاک نمایید. در این مطلب دو روش بلاک کردن سایت در کروم آموزش داده می شود.

طبق یکی از قابلیت های جالبی که توسط گوگل فعال شده کاربران می توانند هر وب سایتی را در مرورگر کروم مسدود یا بلاک کنند. اگر مایلید تا روش بلاک کردن سایت در کروم را فرا بگیرید. پیشنهاد می کنیم با ادامه مطلب همراه ما باشید.

دو روش بلاک کردن سایت در کروم

دلایل مختلفی وجود دارد که بخواهید حین استفاده از مرورگر کروم، برخی از وب سایت ها را مسدود یا بلاک نمایید. بعضی سایت های خاص می توانند بهره وری شما را کاهش دهند یا سایت هایی باشند که ناامن هستند. همانطور که می دانید مرورگر گوگل کروم یکی از محبوب ترین مرورگرها بوده و در حال حاضر کاربران زیادی از آن استفاده می کنند.

یکی از اصلی ترین دلایلی که مخاطب این مرورگر بالا است، سطح امنیتی زیاد آن بوده و ویژگی هایی در این زمینه که در اکثر اوقات، گوگل آن ها را بروز رسانی نموده و سبب ارتقای این ویژگی ها می گردد. سال پیش قابلیتی در این مرورگر فعال شد که مطابق آن، کاربران از وب سایت های مخرب و ناامن دور می شدند تا مشکلی ایجاد نشود.

با این وجود مواردی مانند دسترسی به سایت و … که بیشتر مسائل امنیتی را شامل می شود، نظر گوگل را همواره جلب کرده است. اخیرا گوگل قابلیتی را فعال نموده که بر اساس آن کاربران می توانند یک سایت را در مرورگر کروم مسدود یا بلاک نمایند. بیشتر سایت ها مجوز دستگاه شما از جمله دوربین، میکروفون یا مکان را برای ارائه تجربه بهتر درخواست دارند، با این حال بعضی سایت های مخرب نیز هستند که با چنین درخواستی مشکلاتی را ایجاد می کنند.

از این رو با قابلیت اشاره شده می توانید به یک وب سایت مخرب اجازه دسترسی به داده مهم را صادر کنید یا لغو نمایید. در ادامه مطلب با دو روش بلاک کردن سایت در کروم آشنا می شوید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۱. به کمک افزونه Blocksite

اگر شما هم به مسدود نمودن وب سایت در مرورگر کروم نیاز دارید، بهترین روش استفاده از افزونه کروم جهت این کار است. برای بیشتر کاربران، ساده ترین روش جهت مسدود نمودن سایتی در کروم استفاده از افزونه کروم به اسم بلاک سایت(Blocksite) می باشد. این افزونه مسدود کننده سایت، توسط کاربران زیادی نصب شده است و هنوز نیز یکی از بهترین افزونه ها برای مسدود سازی سایتی در کروم محسوب می شود.

برای شروع کار افزونه Blocksite را نصب نموده و بعد از نصب؛ Blocksite از کاربر اجازه دسترسی به داده های سایت را می خواهد که برای بلاک نمودن سایت ها نیاز است. در ادامه کلید موافقت را در پنجره ای که به صورت خودکار اجرا می شود، فشرده تا با دسترسی لازم موافقت نمایید.

بعد از تایید، سریعا صفحه تنظیمات Blocksite باز می شود. در جعبه آدرس وب در بخش Block site، سایت مدنظر را وارد نموده و وب سایتی که می خواهید مسدود شود مانند فیسبوک را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید. پس از وارد کردن، این سایت سریعا در لیست سایت های بلاک شده قرار می گیرد.

لازم به ذکر است برای حذف سایتی از فهرست سایت های بلاک شده در کروم، کلید حذف قرمز کنار سایت (طبق تصویر) را فشار دهید.

در ضمن اگر می خواهید در آینده فهرست سایت های بلاک شده را ببینید، می توانید روی آیکون Blocksite در بالا و سمت راست پنجره کروم کلیک نموده و روی گزینه ویرایش لیست سایت های بلاک شده کلیک کنید.

۲. تنظیمات سایت

در این روش ابتدا گوگل کروم را روی رایانه یا گوشی هوشمندتان اجرا کنید. بعد هر سایتی که می خواهید مجوز کنترل به آن بدهید را اجرا نمایید. در ادامه روی نماد قفل کوچک در اول آدرس وب سایت کلیک نموده و از منو ظاهر شده تنظیمات سایت را انتخاب کنید.

با این کار به صفحه بعدی هدایت می شوید که در آن می توانید همه اطلاعات سایت از جمله مجوزها را ببینید. تحت مجوزها، همه لایسنس هایی که سایت از شما می خواهد از جمله مکان، دوربین و … را مشاهده می کنید. در ادامه روی کادر کنار هر مجوز که در آن عبارت ask (default) نوشته شده کلیک نموده و در بخش منو کشویی، دو گزینه Allow یا Block را مشاهده می کنید.

به این ترتیب کار به اتمام می رسد. حالا می توانید دسترسی مجوز را به دلخواه انتخاب نمایید. حتی می توان با استفاده از این تنظیمات، اعلان هایی مربوط به سایت ها را کنترل کرد. همچنین شما باید این کار را برای هر وب سایتی که به طور جداگانه می خواهید بازدید نمایید، اجرا کنید.

بدین طریق می توانید دسترسی مجوز به وب سایت ها را در کروم کنترل نمایید. باید دقت کنید که ممکن است این قابلیت در حال حاضر برای تمام وب سایت ها در دسترس نباشد. اما این امکان هست که گوگل به زودی این مورد را برای سایت های زیادی فعال نماید. همچنین می توانید برای آشنایی با آموزش قفل کردن گوگل کروم و فعال کردن تم مخفی کروم روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *